Годишњи план рада школе за школску 2022/2023.год.

ОСНОВНА ШКОЛА

 „ДУЛЕ КАРАКЛАЈИЋ“

ЛАЗАРЕВАЦ

Улица  Дула  Караклајића  бр. 35/а

Г О Д И Ш Њ И

П Л А Н    Р А Д А  Ш К О Л Е

ЗА ШКОЛСКУ 2О22/2О23. ГОДИНУ

ПРВИ ДЕО

Лазаревац

Септембар 2022.године

С А Д Р Ж А Ј

  1. Увод  ————————————————————————————– 3
  • Полазне основе за израду Годишњег плана рада школе —————–5
  • Услови рада школе——————————————————————–6
  • Статус школе————————————————————————6
  • Материјално-технички услови————————————————–6
  • Просторије за рад у ПО Петка————————————————–7
  • Грејање школе———————————————————————-7
  • Исхрана ученика ————————————————————–7
  • Запослени у школи———————————————————————7
  • Наставно особље——————————————————————-8
  • Ваннаставно особље———————————————————– 10
  • Помоћно – техничко особље————————————————- 10
  • Организација рада школе ——————————————————— 11
  • Педагошка норма наставника ———————————————– 11
  • Распоред часова редовне наставе ,ваннаставних активности и дежурства ————————————————————————- 11
  • Одељењске старешине ,бројно стање одељења и структура према полу и страном језику ———————————————————- 12
  • Број одељења по разредима ————————————————- 12
  •   Уџбеници —————————————————————————— 13
  • Подела одељења и предмета на наставнике ——————————-13
  • Динамика одвијања наставе —————————————————- 13
  • Школски календар —————————————————————– 14
  • Школски календар значајних активности —————————–15
  • Задужења наставника —————————————————-  16
  • Остваривање васпитно-образовног рада у школи —————–19
  • Увод ———————————————————————————19
  • Редовна настава —————————————————————–19
  • Блок настава———————————————————————-21
  • Број часова за наставне предмете —————————————–21
  • Допунска настава ————————————————————— 22
  • Додатна настава —————————————————————- 22
  • Припремна настава ————————————————————-22
  • Слободне активности ученика ———————————————–22
  • Настава у природи ————————————————————– 23
  • Преглед излета и екскурзија ————————————————-23
  • Маршруте екскурзија ———————————————————–23
  1. Прилози ——————————————————————————24
1.УВОД
  

Годишњи  план  рада школе представља главни документ у коме су  планирани сви облици образовно васпитног рада школе за наредну школску годину.

Основни циљеви  образовања и васпитања:

  1. Обезбеђивање добробити и подршка целовитом развоју детета , ученика и одраслог.
  2. Обезбеђивање подстицајног и безбедног окружења за целовити развој детета , ученика и одраслог , развијање ненасилног понашања и успостављање нулте толеранције према насиљу
  3. Шири обухват деце предшколским васпитањем и образовањем и свеобухватна укљученост ученика у систем образовања и васпитања
  4. Развијање  и практиковање здравих животних стилова , свести о важности сопственог здравља и безбедности  , потребе неговања и развоја физичких способности
  5. Развијање свести о значају одрживог развоја , заштите и очувања природе и животне средине и еколошке етике  , заштите и добробити животиња.
  6. Континуирано унапређивање квалитета процеса и исхода образовања и васпитања заснованог на провереним научним сазнањима и образовној пракси.
  7. Развијање компетенција за сналажење и активно учешће у савременом друштву које се мења.
  8. Пун интелектуални , емоционални , социјални , морални и физички развој сваког детета , ученика и одраслог , у складу са његовим узрастом , развојним потребама и интересовањима.
  9. Развијање кључних компетенција за целоживотно учење , међупредметних компетенција и стручних компетенција у складу са захтевима занимања , потребама тржишта рада и развојем савремене науке и технологије.
  10. Развој свести о себи , стваралачких способности , критичког мишљења , мотивације за учење , способности за тимски рад , способности самовредновања , самоиницијативе и изражавања свог мишљења.
  11. Оспособљавање за доношење ваљаних одлука о избору даљег образовања и занимања , сопственог развоја и будућег живота
  12. Развијање позитивних људских вредности
  13. Развијање осећања солидарности  , разумевања и конструктивне сарадње са другима и неговање другарства и пријатељства
  14. Развијање компетенција за разумевање и поштовање права детета , људских права , грађанских слобода и способности за живот у демократски уређеном и праведном друштву
  15. Развој и поштовање расне , националне , културне , језичке , верске , родне , полне   и узрасне равноправности , толеранције и  уважавање различитости
  16. Развијање личног и националног идентитета , развијање свести и припадности Републици Србији , поштовање и неговање српског језика и матерњег језика , традиције и културе српског народа и националних мањина , развијање интеркултуралности  , поштовање и очување националне и светске културне баштине
  17. Повећање ефикасности употребе свих ресурса образовања и васпитања , завршавање образовања и васпитања у предвиђеном року са минималним продужетком трајања и смањеним напуштањем школовања
  18. Повећање ефикасности образовања и васпитања и унапређивање образовног нивоа становништва Републике Србије као државе засноване на знању

Исходи образовања и васпитања

Исходи образовања и васпитања представљају способност ученика да :

  1. Изрази и тумачи идеје , мисли , осећања , чињенице и ставове у усменој и писаној форми
  2. Прикупља , анализира , организује и критички процењује информације
  3. Користи српски језик , односно језик националне мањине и страни језик у зависности од културног наслеђа и средине , потреба и интересовања
  4. Ефикасно и критички користи научна и технолошка сазнања , уз показивање одговорности према свом животу , животу других и животној средини
  5. Ради ефикасно са другима као члан тима , групе , организације и заједнице
  6. Зна како да учи
  7. Уме да разликује чињенице од интерпретација
  8. Примењује математичко мишљење и знање у циљу решавања низа проблема у свакодневним ситуацијама
  9. Поуздано , критички и одговорно према себи и другима користи дигиталне технологије
  10. Одговорно и ефикасно управља собом и својим активностима
  11. Ефикасно и конструктивно учествује у свим облицима радног и друштвеног живота , поштује људска права и слободе , комуницира асертивно и ненасилно посебно у растућој разноликости друштава и решавању сукоба
  12. Покреће и спремно прихвата промене , преузима одговорност и има предузетнички приступ и јасну оријентацију ка остваривању циљева и постизању успеха
  13. Остварује идеје , планира и управља пројектима ради постизања циљева који доприносе личном развоју и афирмацији , друштвеној или привредној активности
  14. Схвата свет као целину повезаних система и приликом решавања конкретних проблема разуме да нису изоловани
  15. Има свест о сопственој култури и разноликости култура , уважава значај креативног изражавања идеја , искустава и осећања путем различитих медија , укључујући музику , књижевност , извођачке и визуелне уметности

Кроз  Годишњи план рада школе учињен је покушај  да се максимално разраде и  конкретизују васпитно-образовни задаци, синхронизују све радне делатности, обезбеди праћење и информисање о квалитету извршених послова и објективно вреднују остварени резултати.

Колико ће се у остваривању планираног успети не зависи само од квалитета Годишњег плана , већ и од тога колико ће се за реализацију заложити радници школе и какву подршку и помоћ  ће имати  школа од шире друштвене  заједнице  и родитеља ученика. Школа, као веома организовани друштвени субјект , настојаће да обезбеди висок степен одговорности и  професионалности у извршавању постављених задатака и циљева.

2.ПОЛАЗНЕ ОСНОВЕ ЗА ИЗРАДУ ГОДИШЊЕГ            ПЛАНА РАДА ШКОЛЕ

Концепција  и садржај Годишњег плана рада произилази из следећих  докумената:

      *  Закон о основама система  образовања и васпитања  ( „ Сл.  гласник Р.С. – Просветни   гласник  број  88/17  , 27/18  , 10/19 , 6/2022 и 129/2021)

      *  Школски програм

      *  Предлози Стручних већа

      *  Правилник о календару  основно-васпитног рада основне  школе за школску 2022/2023.  годину ( „ Сл.  гласник Р.С. – Просветни   гласник  број  5/2022 );

     * Правилник о сталном стручном усавршавању и напредовању у  звање наставника ,васпитача и стручних сарадника ( „ Сл.  гласник Р.С. – Просветни   гласник  број  109/2021 );

     * Правилник о стручном усавршавању у установи

     * Правилник o протоколу о поступању у установи у одговору на насиље злостављање и занемаривање ( „ Сл.  гласник Р.С.   број  46/19 и 104/2020 .

     * Правилник o додатној образовној , здравственој и социјалној подршци детету , ученику и одраслом       („ Сл.  гласник Р.С.   број  80/18)

     *  Стручно упутство Министарства просвете о формираљу одељења и начину финансирањау основним и средњим школсама за школску 2022/2023.годину број 601-00-00020/2022-15 од 16.06.2022.године

     * Правилник о организацији и остваривању наставе у природи и екскурзије у основној школи („ Сл.  гласник Р.С.   број  30/19)

    * Правилник о норми часова непосредног рада са ученицима , наставника , стручних сарадника у основној школи („ Сл.  гласник Р.С.   број  2/12 и 2/2000)

Основно образовање и васпитање остварује се у трајању од осам година у два образовна циклуса у складу са наставним планом и програмом.Први циклус обухвата :први , други , трећи и четврти разред. Други образовни циклус обухвата : пети , шести . седми  и осми разред.На крају другог образовног циклуса ученици полажу завршни испит.

3.УСЛОВИ РАДА ШКОЛЕ

1. Статус школе

          Школа је организована као  установа основног образовања  и у свом саставу има матичну школу  и једно издвојено одељење у Петки.

         Поред  редовне наставе у школи  је организована и посебна настава за ученике  који су  лако ометени у менталном развоју. 

Седиште  школе је у Лазаревцу, ул. Дула Караклајића број 37 .

2. Материјално-технички услови рада

Целокупан школски простор ( укључујући и издвојено одељење у Петки) смештен је у два наменска објекта.

       Укупна површина школског објекта матичне школе износи  7120 м2. Укупна површина школског објекта Подручног одељења Петка износи  320 м2.

      Током  школске  2022/2023.године за извођење редовне наставе и  ваннаставних активности , користиће се  следећи наменски и ненаменски простор:

  • 3 кабинета за српски језик опремљени класичном опремом ,а  два кабинета су опремљени лаптопом и видеобимом.  Једна просторија за припрему наставе српског језика.
  • 2 кабинета за математику опремљена класичном опремом ,а  један кабинет је опремљен лаптопом и видеобимом.  Једна просторија за  припрему наставе математике.
  • 1 кабинет за ликовну културу опремљен посебним столовима ,сликама и моделима.
  • 2 кабинета за стране језике који осим класичне опреме имају лаптоп са видеобимом и минилинију са звучницима
  • 2 кабинета за информатику са комплетном рачунарском опремом за по 25 ученика
  • 1 кабинет за биологију опремљен опремом за вежбе – сецирање , сликама за биологију,лаптоп са видеобимом ,микроскоп повезан са камером и телевизором,моделима делова човека ,скелети ( човека , мачке , рибе и птице).Једна просторија за припрему заједничка са кабинетом за хемију.
  • 1 кабинет за хемију опремљен разним хемијским препаратима ,хемијским посуђем , сликама , лаптоп са видеобимом,лабораторијским прибором и моделима атома.
  • 1 кабинет за физику опремљен разним сликама и наставним средстима за извођење експеримената.
  • 1 кабинет за географију са географским картама , лаптопом и видеобимом,збирком минерала и сликама.
  • 1 кабинет за историју са историјским картама , лаптопом са видеобимом ,сликама
  • 1 кабинет за музичку културу са клавиром и мини линијом са звучницима
  • 2 кабинета за техничко образовање са посебним столовима, стегама , разним алатом .Оба  кабинета су опремљена са по  6 рачунара и ТВ пријемником.Кабинети су повезани заједничком припремом.
  • 10 учионица за продужени боравак у којима су ученици првог и другог разреда.Учионице су опремљене дидактичким материјалом и наставним средствима прилагођеним ученицима у боравку.
  • 6 учионица за реализацију разредне наставе.
  • 5 учионица за посебну наставу опремљени класичном опремом.
  • 1 фискултурна сала са две свлачионице и комплетном опремом
  • 1 спортски терен са деловима за : фудбал(2 стативе) , рукомет(2 стативе) , кошарку( 3 коша )
  •  библиотекапотпуно  опремљена  простором  за смештај  књига и  литературе,просторијом  за издавање  књига и  читаоницом.
  • 1 медијатека опремљена  као мултимедијална учионица.
  • Кухиња опремљена целокупном опремом и прибором
  • Трпезарија опремљена столовима и столицама
  • Свечана сала са бином
  • Зубна амбуланта
  • Канцеларија школског полицајца
  • 1 атријум уређен по принципу ботаничке баште
  • 1 атријум уређен као летњa учионицa
  • 1 централни артијум са поставком скултура
  • 1 летња учионица у школском дворишту
  • 2 наставничке зборнице
  • 3 канцеларије за стручне сараднике ( педагог , психолог , логопед )
  • 4 канцеларије за : директора , секретара ,благајника и рачуноводство

3. Просторије за рад у  ПО  Петка

–  2  класичне учионице

–  1 наставничка зборница

–  Санитарне просторије

–  Спортски терен

4. Грејање школе

Објекат матичне школе ,укупне  површине 7120 м2 , греје се путем даљинског градског грејања . Подручно одељење Петка , укупне површине 320 м2 ,  загрева се пећима на чврсто гориво . У предходној школској години за загревање учионица коришћен је угаљ као огревно средство , у школској 2022/2023 .години наставиће се грејање коришћењем угља а у  плану је да се у току године  набаве  пећи на пелет и еколошки исправног пелета како би се побољшали услови рада.

5. Исхрана ученика

У матичној школи постоји простор кухиња и трпезарија ( укупне површине 120 м2 ).У школи се не врши припремање оброка за ученике већ се врши набавка топлих оброка од овлашћених дистрибутера . Сервирање топлих оброка врши се у трпезарији школе . Сервирање врши сервирка радник школе ( део норме ради као сервирка  а други део као чистачица ) .

На почетку школске 2022/2023. године планирано је анкетирање родитеља заинтересованих за коришљење топлог оброка који се сервира у школи. Након анкетирања родитеља ако постоје заинтересовани за топли оброк спровешће се јавна набавка за избор добављача.

У подручном одељењу Петка планира  се набавка ужине за ученике ( не постоје услови за сервирање топлог оброка ) .

4. ЗАПОСЛЕНИ У ШКОЛИ

У табеларном приказу наведени су:

  1. Наставно особље
  2. Ваннаствно особље
  3. Помоћно техничко особље

НАСТАВНО ОСОБЉЕ:

1Јовановић Катаринасрпски језик  
2Оклобџија Милосављевић Катаринасрпски језик  
3Јанус Иванасрпски језик  
4Кезовић Снежанасрпски језик библиотекар 
5Благојевић Мајасрпски језикграђанско
6Максимовић Олгасрпски језик Једносменски рад 
7Васиљевић Горданаликовноцртање,сликање,вајање уметност
8Маринов Марколиковноцртање,сликање,вајање уметност
9Николић Душкомузичко Музиком кроз живот 
10Пајић Татјанамузичко  
11Цакић Татјанагеографијадомаћинство
12Петровић Снежанагеографија планинарство 
13Драгољубовић Дејангеографијачувари природе 
14Грујић Мајаисторија Свакодневни живот у прошлости 
15Милиновић Катаринаисторија  
16Влаисављевић Маркофизика  
17Стевановић Јасминафизика  
18Миленковић Надаматематика  
19Тарић Славица ( замена помоћника директора)математика  
20Савковић Јеленаматематика 
21Младеновић Виолетаматематика  
22Јаковљевић Иванматематикатехника и технологија предузетништво
23Шаљић Милетабиологија  
24Црногорац Валентинабиологија  
25Петровић Драганабиологија  
26Станишић Драганабиологија  
27Глигић Радахемија домаћинство 
28Јеремић Драганахемијадомаћинство
29Јовић МирјанаТТинформатика 
30Димић ДејанаТТ предузетништво 
31Павловић ВерицаТТинформатика 
32Петровић НиколаТТ  
33Пашић КрстаТТ  
34Савковић ЈасминаИНФО 
35Цвјетковић ДаниелИНФО  
36Спајић Катицаруски језик  
37Треботић Драганаруски језик  
38Ранђеловић Александраруски језик  
39Марковић Војкицафранцуски језик 
40Адамовић Слободанкаенглески језик  
41Марјановић Катаринаенглески језик  
42Микић Ивана ( замена  за Ану Јовић )енглески језик  
43Гојковић Слађанaенглески језик  
44Стајчић Биљанаенглески језик  
45Видојевић Миланфизичко здрав  
46Стојановић Даркофизичко здрав  
47Пинтер Александарфизичко здрав  
48Петровић Урошфизичко здравВежбањем до здрављапланинарство
49Ристић Стефанверонаука  
50Цветковић Николијаверонаука  
51Вујчић Катаринаверонаука  
52Бошковић Иванфизичко здрав  
53Рожа Милицаенглески језик  
54Иванковић ОливераРазредна настава 1  
55Видојевић АнђелкаРазредна настава 1  
56Ђорђевић РанкаРазредна настава 1
57Вујошевић ВераРазредна настава 1
58Јанковић ВеснаРазредна настава 1
59Ђорђевић ИванкаРазредна настава 2
60Милосављевић МирјанаРазредна настава 2
61Радосављевић РадмилаРазредна настава 2  
62Лазаревић МаријанаРазредна настава 2  
63Николић МаринаРазредна настава 2  
64Кулић МаријаРазредна настава 2
65Јевтић СветланаРазредна настава 3  
66Петровић НадаРазредна настава 3  
67Максимовић МаријанаРазредна настава 3  
68Ђорђевић ДанијелаРазредна настава 3  
69Живановић МајаРазредна настава 3  
70Бутуровић ВеснаРазредна настава 4  
71Милојевић ДанијелаРазредна настава 4  
72Новаковић БиљанаРазредна настава 4  
73Миловановић ЈеленаРазредна настава 4  
74Љубојевић ОливераРазредна настава 4  
75Кулић ЉиљанаРазредна настава 4  
76Милошевић ЗорицаПеткаједносменски рад 
77Читаковић ДушицаПеткаједносменски рад 
78Петровић ЕмилијаПосебна 1
79Љубић БојанаПосебна 2.3.4  
80Милановић ЈеленаПосебна 5  
81Мартиновић СлободанПосебна 6  
82Митић СлађанаПосебна 6  
83Јовић МаријанаПосебна 7  
84Тијана РадовановићПосебна 8  
85Тривановић ЈеленаПосебна 8
86Раловић ДанијелаБоравак 1  
87Благојевић НаташаБоравак 1  
88Петровић ЈеленаБоравак 1 
89Кнежевић ИванаБоравак 1  
90Маровић МаријанаБоравак 2
91Штрбац МаријаБоравак 2  
92Домазет СнежанаБоравак 2  
93 Живановић РадмилаБоравак 2
94Миливојевић НенадБоравак 1 Скупштина града Београда 
95Милошевић МилицаБоравак 2Скупштина града Београда 
96Николић НевенкаБоравак Петка Скупштина града Београда  
97Мартиновић ЦецаБоравак посебна  

ВАННАСТАВНО ОСОБЉЕ:

98Давидовић Мирославдиректор  
99Филиповић Радишапомоћ.дирек,  
100Стајчић Браниславасекретар  
101Којић Даницаадмин.рад.  
102Филиповић Љиљанаблагајник  
103Јаковљевић Горданарачуновођа  
104Кртинић Душицапедагог  
105Вучић Сенкапсихолог  
106Добривојевић Аналогопед  
107Ранић Илић Горданабиблиотекат  
108Кезовић Снежанабиблиотекат 
109Васовић Миландомар  
110Павловић Ацадомар  
111Крсмановић Бранкодомар  
112Николић Светланачистачица  
113Поповић Гагић Биљаначистачицасервирка 
114Лазаревић Љиљаначистачица  
115Савковић Невенкачистачица  
116Поповић Верачистачица  
117Убипарип Радиначистачица  
118Радовановић Радицачистачица  
119Ристић Снежаначистачица  
120Стевановић Надачистачица  
121Јаковљевић Верицачистачицадомар 
122Симић Драганачистачица  
123Илић Зорицачистачица  
124Лазић Јованкачистачица  
125Сталетовић Сањачистачица  
126Станишић Данијелачистачица  
127Митровић Горданачистачица  
128Радета Душанкачистачица  

5.ОРГАНИЗАЦИЈА РАДА ШКОЛЕ

1.ПЕДАГОШКА НОРМА НАСТАВНИКА

Педагошку норму наставника и стручних сарадника за прерасподелу радног времена у оквиру 40-часовне радне недеље, чине обавезе утврђене наставним планом и програмом рада школе.

1. Педагошка норма обухвата:

  • Број часова редовне наставе
  • Број планираних часова за допунску и додатну наставу,
  • рад у секцијама и часови слободних наставних активности
  • час одељењског старешине,
  • спортске активности
  • писмени задаци
  • изборни предмети
  • Индивидуална подршка ученицима
  • обавезна припрема за образовно-васпитни рад,
  • дежурство наставника
  • стручно-педагошко усавршавање,
  • вођење педагошке документације и сарадња са родитељима,
  • руковођење стручним већима,
  • организација такмичења ученика
  • такмичење ученика
  • рад у стручним органима,
  • електронски дневник
  • послови предвиђени Годишњим планом рада школе

 Напомена

  • Преглед 40-часовних задужења наставника дат је у прилогу
  • Индивидуални планови и програми наставника саставни су део Годишњег плана рада школе и чине његов посебни део (анекс који се чува у школи).

2.  Распореди часова редовне наставе , ваннаставних активности и дежурства

  1. Распоред часова редовне наставе и ваннаствних активности за ученике од првог до четвртог разреда  је у прилогу Годишњег плана рада школе . За израду наведених распореда за школску 2022/2023.годину  задужена је Милисављевић Мирјана
  2. Распоред часова редовне наставе и ваннаствних активности за подручно одељење Петка је у прилогу Годишњег плана рада школе . За израду наведених распореда задужена је Милошевић Зорица
  3. Распоред часова редовне наставе и ваннаствних активности за ученике посебне наставе  је у прилогу Годишњег плана рада школе . За израду наведених распореда за школску 2022/2023.годину  задужена је Маријана Јовић
  4. Распоред часова редовне наставе и ваннаствних активности за ученике од петог до осмог разреда А и Б смене  је у прилогу Годишњег плана рада школе . За израду наведених распореда за школску 2022/2023.годину  задужен је Филиповић Радиша
  5. Распоред дежурства наставног особља је у прилогу Годишљег плана рада школе . За израду наведених распореда задужен је Филиповић Радиша
  6. Годишњим планом рада школе планира се дежурство ученика.Свакодневно у школи дежурају по два ученика седмог и осмог разреда у обе смене.

Дежурство ученика у првој смени је од 7:10 до 13:10 , а у другој смени од 13:10 до 19:00 часова.Ученици дежурају у централном холу школе на посебно уређеном месту за дежурне ученике.За распоред дежурства ученика задужени су одељењске старешине седмог и осмог разреда.

3.ОДЕЉЕЊСКЕ   СТАРЕШИНЕ , БРОЈНО СТАЊЕ УЧЕНИКА          ПО ОДЕЉЕЊИМА , ПОЛУ И СТРАНОМ ЈЕЗИКУ

Табеларни преглед наведених података је прилог 1.

4.БРОЈ ОДЕЉЕЊА ПО РАЗРЕДИМА  ЗА ШКОЛУ
 разредБрој одељења
Матична школа – редовна наставаПрви разред у боравку5 
Други разред у боравку5 
Други разред без боравка1 
Трећи разред5 
Четврти разред6 
Пети разред5 
Шести разред6 
Седми разред6 
Осми разред5 
   
Матична школа – посебна наставаI1 
Комбинација II / III / IV1 
V1 
VI2 
VII1 
VIII2 
   
   
 ПО ПеткаКомбинација    I и III1 
 
Комбинација    II и IV1 
  Укупан број  одељења у школи за школску 2022-2023.годину  54 

6. УЏБЕНИЦИ

На основу правилника о избору уџбеника које је регулисало Министарство просвете  извршен је избор уџбеника за за све разреде од првог до осмог разреда.

Списак изабраних уџбеника налази се на порталу Министарства просвете и на сајту школе.

Избор састава комплете извршила су струћна веће а коначну одлуку донело је Наставничко веће , избор саства комплета извршен је у марту 2022.године и примењује се у школској 2022/2023 години.Министарство просвете је за категорије ученика : примаоци социјалне помоћи , ИОП 1 , ИОП 2 и треће и свако наредно дете обезбедило бесплатне уџбенике од првог до осмог разреда .Градски секретаријат је за ученике од трећег до шестог разреда обезбедио таблет.

7.ПОДЕЛА ПРЕДМЕТА И ОДЕЉЕЊА НА  НАСТАВНИКЕ

Прилог 5

8 .ДИНАМИКА ОДВИЈАЊА НАСТАВЕ

Реализација наставе

Рад школе се одвија у две смене, смена А и смена Б. Време рада прве смене ( пре подне) је од 7:30h до 12:50h; друге смене ( по подне) је од 13:30h до 19:50h по одговарајућем распореду часова.

Смена А и смена Б мењају време рада пре и по подне седмично.

У А смени су ученици :  26,31,32,35, 41,42, 51,52, 53,61,62, 63, 71,72, 73, 81,82,  одељења

У Б смени су ученици : 33,34,43,44, 45, 46,54,55, 64,65, 66, 74,75, 76, , 83,84 ,85 одељења.

Ученици у продуженом боравку ,одељења : 11,12,13,14,15,21,22,23,24, 25, ,су у времену од 7:00  до 16:00.

Распоред звона по сменама и по циклусима ( први и други циклус ) је прилог 2.

Рад административно-финансијске службе одвија се од 07.00 до 15.00 часова.

Педагог и психолог раде у две смене ( у једној смени је педагог а у другој смени психолог ). Педагог и психолог школе мењају смене сваке друге недеље , овим распоредом промене смена педагог и психолог су једне недеље у смени са ученицима А смене , а другој недељи са ученицима Б смене.

Логопед школе ради у једној смени .

Библиотека школе ради у две смене.

9.ШКОЛСКИ КАЛЕНДАР

Школски календар реализује се према  Правилнику о календару образовно васпитног рада основних школа за школску 2022/2023. годину , објављевног у „ Службеном гласнику РС – Просветни  гласник“ број – 5 / 2022.

ШКОЛСКИ КАЛЕНДАР ЗА 2022/2023. ШКОЛСКУ ГОДИНУ

СЕПТЕМБАР 2022

ПУСЧПСН
2930311234
   567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789

01/09/2022 Почетак школске године  Наставни дан

ОКТОБАР 2022

ПУСЧПСН
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

05/10/2022 Први дан Јом Кипур Верски празник

21/10/2022 Дан сећања на српске жртве у II светском рату Празник који се обележава радно (наставни дан)

НОВЕМБАР 2022

ПУСЧПСН
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011

11/11/2022 Дан примирја у Првом светском рату Државни празник

ДЕЦЕМБАР 2022

ПУСЧПСН
2829301234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678

25/12/2022 Божић по грегоријанском календару Верски празник

30/12/2022 Крај I полугодишта Завршетак наставе на крају првог полугодишта

ЈАНУАР 2023

ПУСЧПСН
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

01/01/2023 – 03/01/2023 Новогодишњи празници Државни празник – нерадни дани

04/01/2023 – 20/01/2023 Школски зимски распуст Школски распуст

07/01/2023 Божић по јулијанском календару Верски празник

27/01/2023 Свети Сава- Дан духовности Радни дан

ФЕБРУАР 2023

ПУСЧПСН
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112

15/02/2023 Дан државности – Сретење Дан државности – Сретење

15/02/2023 – 17/02/2023 Дан државности – Сретење Нерадни дани поводом Сретења

МАРТ 2023

ПУСЧПСН
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

24/03/2023 – 25/03/2023 Проба завршног испита Дани резервисани за пробу завршног испита

АПРИЛ 2023

ПУСЧПСН
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567

07/04/2023 – 10/04/2023 Ускрс по грегоријанском календару Верски празник

07/04/2023 Велики петак по грегоријанском календару Верски празник

10/04/2023 – 18/04/2023 Пролећни распуст Школски распуст

14/04/2023 – 17/04/2023 Ускрс по јулијанском калнендару Верски празник

14/04/2023 Велики петак по јулијанском календару Верски празник

21/04/2023 Први дан Рамазанског бајрама Верски празник

22/04/2023 Дан сећања на жртве холокауста, геноцида и других жртава фашизма у II светском рату Празник који се обележава радно

МАЈ 2023

ПУСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
567891011

01/05/2023 – 02/05/2023 Празник рада – 1. мајДржавни празник – нерадни дани

09/05/2023 Дан победе Празник који се обележава радно

ЈУН 2023

ПУСЧПСН
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789

06/06/2023 Крај II полугодишта Крај II полугодишта за ученике VIII разреда

20/06/2023 Крај II полугодишта Крај II полугодишта за ученике од I до VII разреда

21/06/2023 – 23/06/2023 Завршни испит Полагање завршног испита за ученикe VIII разреда

21/06/2023 – 31/08/2023 Летњи распуст Летњи распуст

28/06/2023 Видовдан – спомен на Косовску битку Празник који се обележава радно

28/06/2023 Први дан Курбанског бајрама Верски празник

ЈУЛ 2023

ПУСЧПСН
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

АВГУСТ 2023

ПУСЧПСН
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
10.ДОПУНА ШКОЛСКОГ КАЛЕНДАРА                              ЗА  ШКОЛСКУ 2022/2023. ГОДИНУ

3

Наставни дани и седнице

  1. 10.новембар 2022.године – четвртак , наставни дан по распореду од петка
  2. Од 1. до 5.новембар 2022.године – планирани дани за реализацију седница одељењских већа на крају првог тромесечја
  3. 5.новембар 2022. године – родитељски састанци за крај првог тромесечја
  4. 4.и 5. јануар 2023.године – планирани дани за реализацију седница одељењских већа за крај првог полугодишта
  5. 5.јануар 2023.године – родитељски састанци за крај првог полугодишта
  6. 24. и 25.март 2023.године – пробни завршни испит за ученике осмог разреда
  7. Од 27. до31. марта 2023.године планирани дани за реализацију седница одељењских већа за крај трећег тромесечја
  8. 31.март 2023.године – родитељски састанци за крај трећег тромесечја
  9. 8.јун 2023.године , седнице за крај наставне године за ученике осмог разреда
  10. Од 7. до 16. јуна 2023.године припремна настава за поправни и завршни испит за ученике осмог разреда
  11. 15. и 16. јун 2023.године , поправни и разредни испити за ученике осмог разреда
  12. 26. јун 2023.године , седнице одељењских већа за крај наставне године

Реализација излета и екскутзија

  1. екскурзије
разредМај 2023.године
разредМај 2023.године
разредМај 2023.године
разредМај 2023.године
разредМај 2023.године
разредМај 2023.године
разредМај 2023.године
разредАприл 2023.године

.

  1. излети
Планинарство и боравак у природи5.разредДреновачки кикоктобар
Планинарство и боравак у природи5.разредРајацОктобар – новембар
Планинарство и боравак у природи5.разредАвалаМарт – април
Планинарство и боравак у природи5.разредПовленМарт – април
Еколошки тим5-8 раз.Царска бараТоком год.
Еколошки тим5-8 раз.Космају у походеТоком год.
Биолошка секција5-8 раз.Тител – МошоринАприл-мај
Оаза на дедовиниОд 1 до 8.Венчанимарт
Средња школа „Петар Лековић“7. и 8. рБеоградАприл
Излет4,раз.Засавицаоктобар
Секција веронаукаОд1. До 4.Манастири:Каона . Чокешина,Радовашницаоктобар
Секција веронаукаОд5. До 8.Манастири: Студеница , Градацаприл

Културне манифестације

Концерт Београдске филхармоније4,разредБеоградаприл
Сајам књигаЧл.секцијаБеоградоктобар
Историјска секцијаЧл.секцијаВрапче брдоновембар
Новинарска секцијаЧл.секцијеЧачакновембар

Надокнаде радних дана због реализације екскурзија

План надокнаде радних дава за реализацију екскурзија и излета усвојиће Наставничко веће као анекс Годишњег плана рада школе

Завршни испи за ученике осмог разреда

Завршни испит за ученике осмог разреда реализоваће се по следећем распореду:

  • 21. јун 2023. године – израда теста Српски језик и књижевност
  • 22. јун 2023. године – израда теста Математика
  • 23. јун 2023. године – израда теста Комбиновани тест
11.ЗАДУЖЕЊА   НАСТАВНИКА

1 .  Координатори разредних већа

РазредРуководилац разредног већа
IОливера Иванковић
IIДушица Читаковић
IIIСветлана Јевтић
 IVЈелена Миловановић
VМаја Грујић
VIИван Јаковљевић
VIIМирјана Јовић
VIIIМарко Маринов

2. Руководиоци  стручних већа

Редни бројНазив стручног већаРуководилац стручног већа
 1.Стручно веће српског језика  и историјеКезовић Снежана
 2.Стручно веће страних језикаКатарина Марјановић
 3.Стручно веће математике Савковић Јасмина
 4.Стручно веће географије , биологије,  хемије и физикеЦакић Татјана
 5.Стручно веће информатике и технике и технологијеДимић Дејана
 6.Стручно веће музичке и ликовне културе , грађанског васпитања и верске наставеРистић Стефан
 7.Стручно веће посебне наставеРадовановић Тијана
 8.Стручно веће  физичког васпитања Пинтер Александар
 9.Стручно веће разредне наставеМарија Кулић
 10.Стручно веће продуженог боравкаМарија Штрбац

3. ТИМОВИИ ОСТАЛА ЗАДУЖЕЊА

Редни бројНазивЧланови
3.1.ТИМОВИ
 1.Тим за израду годишњег плана рада школе и извештаја о раду школе  1.  Давидовић Мирослав    2.  Филиповић Радиша 3.  Кртинић Душица           4.  Стајчић Бранислава  
 2.КолегијумМирослав Давидовић , Радиша Филиповић , Душица Кртинић Вучић Сенка , Кезовић Снежана , Савковић Јасмина , Цакић Татјана , Ристић Стефан , Пинтер Александар , Димић Дејана , Марјановић Катарина , Радовановић Тијана , Штрбац Марија , Кулић Марија
 3.Тим  за културну и јавну делатност школе1. Максимовић Олга             2. Оклобџија Катарина 3. Николић Душко                4. Марко Маринов                                 5. Оливера Љубојевић          6. Пајић Татјана                                   
 4.Тим за екскурзије , наставу у природи , зимовање , летовање и излете  1.  Давидовић Мирослав       2.  Радмила Радосављевић 3.  Филиповић Радиша          4.  Дарко Стојановић  
 5.Тим за професионалну оријентацију1. Сенка Вучић              Одељењске старешине  8.разреда  
 6.Тим за 40-часовну радну недељу1.Давидовић Мирослав          2.Филиповић Радиша 3. Кртинић Душица                4. Стајчић Бранислава  
 7.Тим за заштиту ученика од насиља , занемаривања и злостављања1.  Иванковић Оливера   – руководилац тима 2.  Станишић Драгана. 3.   Сенка Вучић        4.  Петровић Снежана 5.  Митић Слађана 6.  Мирослав Давидовић – директор школе 7.  Кртинић Душица – педагог 8.  Стајчић Бранислава – секретар школе  
 8.Стручни актив за развојно планирање1.Филиповић Радиша           2. Кртинић Душица 3. Адамовић Слободанка     4. Милиновић Катарина 5. Милојевић Данијела         6. Штрбац Марија 7. Љубић Бојана  
 9.Тим за самовредновање рада школе1.  Милиновић Катарина    – руководилац  тима 2.  Кезовић Снежана    3.  Крста Пашић                                           4.  Влаисављевић Марко  5. Милановић Јелена                                                                6.  Кулић Љиљана 7. Мартиновић Слободан                     
 10.ЕКО тим1.Петровић Драгана  2. Стевановић Јасмина 3. Рада Глигић
 11.Тим за инклузивно образовање 1.   Љубић Бојана  – руководилац тима  2.   Радовановић Тијана  3.   Петровић Нада   4.   Живановић Радмила  5.   Миленковић Нада  6.   Савковић Јасмина  7.   Сенка Вучић – психолог  8.   Кртинић Душица – педагог  9.   Добривојевић Ана – логопед
 12.Тим за међупредметних компетенција и предузетништва1.Младеновић Виолета – руководилац   тима                                                                  2. Јаковљевић Иван 3. Димић Дејана              4. Ђорђевић Данијела             
 13.Тим за обезбеђивање квалитета и развој установе1. Савковић Јелена –  руководилац тима 2. Давидовић Мирослав 3. Кртинић Душица 4.МилојевићДанијела 5.Јанковић Весна 6.Јовић Маријана 9.Јовановић Катарина
 14.Тим за професионални развој1.Милошевић Зорица – руководилац тима 2.Читаковић Душица 3.Стајчић Биљана 4.Јевтић Светлана 5. Глигић Рада  
 15.Стручни актив за развој школског програма1.Филиповић Радиша – руковидилац тима 2.Кртинић Душица 3, Давидовић Мирослав 4,руковидиоци стручних већа  
3.4.ОСТАЛА ЗАДУЖЕЊА
 16.Дечји савез1. Вујошевић Вера   -руководилац                                                      2. Ђорђевић Ранка                   3. Анђелка Видојевић
 17.Црвени крст1. Станишић Драгана – руководилац                                                      2. Гордана Васиљевић                3. Цветковић Николија 4. Марина Николић
 18.Ђачки парламент1. Марковић Војкица  – руководилац            2. Грујић Маја 3. Јовановић Катарина               4. Митић Слађана
 19.Електронски дневник  1. Петровић Јелена           2. Јовић Мирјана  
 20.Одржавање школског сајта   Дејана Димић       ,   Верица Павловић    
 21.Завршни испитЈаковљевић Иван , Тарић Славица
 22.Координатор пројекта „Унапређени равноправни приступ и завршавање предуниверзитетског образовања за децу којој је потребна додатна образовна подршка“Бојана Љубић
 23.Координатор Бео таблетПавловић Верица
 24.  Записничар Савета родитеља   Милосављевић Мирјана
 25.Записничар Наставничког већа Петровић Драгана
 26.Школско озвучењеНикола Петровић

12. ОСТВАРИВАЊЕ ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНОГ РАДА  У   ШКОЛИ

1.увод

            Опште међупредметне компетенције

Опште међупредметне компетенције заснивају се на кључним компетенцијама , развијају се кроз наставу свих предмета , примењиве су у различитим ситуацијама и контекстима при  решавању различитих проблема и задатака , неопходне су свим ученицима за лично остварење и развој , као и укључивање у друштвене токове и запошљавањеи чине основу за целоживотно учење.

Опште међупредметне компетенције су:

  1. Компетенција за учење
  2. Одговорно учешће у демократском друштву
  3. Естетичка компетенција
  4. Комуникација
  5. Одговоран однос према околини
  6. Одговоран однос према здрављу
  7. Предузимљивост и оријентација ка предузетништву
  8. Рад са подацима и информацијама
  9. Решавање проблема
  10. Сарадња
  11. Дигитална компетенција

Наставни процес у школи је организован кроз следеће облике рада са ученицима:

2 . Редовна настава

      У складу  са  Законом о основама система  образовања и васпитања (” Сл. гласник   Р. Србије” број  88/17 , 27/18 , 10/2019 , 6/2020 и 129/2021)

       Настава  је   у потпуности стручно заступљена, а током њене реализације  посебно ће  се нагласити следећи принципи:                           

       Критички   приступ практичној примени најновијих достигнућа педагошке науке  и праксе у сопственој средини;

      Размена искуства и њихово уопштавање кроз огледне часове и стручне расправе;

      Шира примена метода и техника самосталног деференцираног и полупрограмираног рада са ученицима; 

      Уједначавање  захтева и критеријума у вредновању  постигнућа ученика;

Пружање  додатне подршке ученицима;

       Даље  ће  се разграђивати методологија  планирања и  програмирања још  прецизнијом  конкретизацијом садржаја  рада, времена и мера реализације, извршиоцима, потребним средствима и сл.

     Овим активностима допринеће се подизању  квалитета реализације садржаја редовне  наставе.

Распоред редовне наставе је посебно израђен за : разредну наставу , предметну наставу , посебну наставу и подручно одељење Петка.

Наставни предмети по разредима:

            Први разред :

Обавезни наставни предмети: Српски језик , математика , свет око нас , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко васпитање , енглески језик , дигитални свет.

Обавезни изборни наставни предмети: веронаука или грађанско васпитање

Други разред :

Обавези наставни предмети: Српски језик , математика , свет око нас , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко васпитање , енглески језик , дигитални свет.

Обавезни изборни наставни предмети: веронаука или грађанско васпитање

Трећи разред :

Обавези наставни предмети:  Српски језик , математика , природа и друштво , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко васпитање , енглески језик , дигитални свет .

Обавезни изборни наставни предмети: веронаука или грађанско васпитање

Четврти разред :

 Обавези наставни предмети:  Српски језик , математика , природа и друштво , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко васпитање , енглески језик.

Обавезни изборни наставни предмети: веронаука или грађанско васпитање

Пројектна настава

Пети разред :

Обавезни наставни предмети: Српски језик , математика , историја , географија ,  ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко и здравствено васпитање , енглески језик , техника и технологија , информатика

Обавезни изборни наставни предмети: руски језик или француски језик , веронаука или грађанско васпитање , обавезна физичка активност

Обавезне слободне наставне  активности : цртање сликање вајање , животне вештине , планинарство и боравак у природи

Шести разред :

Обавезни наставни предмети: Српски језик , математика , историја , географија ,  ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко и здравствено васпитање , енглески језик , техника и технологија , физика , информатика

Обавезни изборни наставни предмети: руски језик или француски језик , веронаука или грађанско васпитање , обавезна физичка активност

Обавезне слободне наставне активности : музиком кроз живот , чувари природе , вежбањем до здравља

Седми разред :

Обавезни наставни предмети: Српски језик , математика , историја , географија ,  ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко  и здравствено васпитање , енглески језик , техника и технологија , физика , хемија , информатика

Обавезни изборни наставни предмети: руски језик или француски језик , веронаука или грађанско васпитање

Обавезне слободне наставне активности : домаћинство , моја животна средина , свакодневни живот у прошлости

Осми  разред :

Обавезни наставни предмети: Српски језик , математика , историја , географија ,  ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко  и здравствено васпитање , енглески језик , техника и технологија , физика , хемија , информатика

Обавезни изборни наставни предмети: руски језик или француски језик , веронаука или грађанско васпитање ,

Обавезне слободне наставне активности : уметност , предузетништво , филозофија са децом.

Блок настава:

Основа свега је развијање критичког мишљења код ученика и веће ангажовање сваког ученика појединачно.Наставник ће, не само презентовати информације, већ помоћи и охрабрити сваког ученика у савладавању градива. Предходно знање ученика употребљено је као основа за упутства, а активности на часу садрже задатке за које је потрбно критичко мишљење а не само памћење и репродуковање градива. Честа измена активности, метода рада и наставних средстава повећава интересантност самог часа и држи пажњу ученицима. На крају блока ученици могу у потпуности сагледати своја постигнућа и напредак, што им даје додатну мотивацију за даљи рад и развој критичности и самокритичност. Социјални облици рада, као што су рад у пару,групни рад, дебате их ослобађају непотребног страха и притиска од једнократног оцењивања, јер је праћење рада ученика, њихово залагање  и напредакконтинуирано.

Надамо се да ће овако реализовани часови имати за резултат:

-дуготрајније памћење обрађеног градива

-већа мотивисаност ученика за учење

-бољи успех ученика

-позитиван и толерантан однос међу ученицима

-стицање самопоуздања и комуникативности

У школској 2022/2023.години блок настава реализоваће се у следећим предметима:

  • Математика
  • Географија
  • Физика
  • Биологија
  • хемија

Број планираних часова на нивоу полугодишта и укупно за школску годину је  Прилог 3.

У оквиру редовног недељног распореда рада сви ученици од првог до осмог разреда имају : један час одељењске заједнице  .

3. Допунска настава

Допунска настава реализује се са по једним часом недељно по ученику од првог до осмог разреда.

Овај  облик рада организоваће  се за све ученике који заостају  у раду из једног, два или више предмета. Допунски рад биће организован из српског језика, математике, страних језика, физике, хемије, биологије, географије и по потреби из других предмета.

        Учешће ученика и време  реализације у овом раду јесте, да он што више буде индивидуалан , уз примену посебних метода , за ове облике рада.

Распоред допунске наставе је усклађен по предметима.

Број планираних часова допунске наставе по разредина на годишњем нивоу и по полугодишту  је приказан у  прилог 4.

4. Додатна настава

Додатна настава организије се са по једним часом недељно за ученике од четвртог  до осмог разреда . У чевртом разреду из математике , а од петог до осмог разреда из предмета за који се ученик определи.

У школи је  присутно повећано интересовање ученика за овај облик  рада, посебно у природним наукама. Полазећи од израженог интереса ученика ученици се распоређују у групе по предметима.

       ПП –  служба ће помоћи наставницима у идентификацији ученика који су  надарени за поједине области, пратити резултате и координирати  овај рад.

     Распоред додатне наставе је усклађен по предметима   

5. Припремна настава

          Припремна настава  ће се раализовати за ученике   VIII   разреда из српског језика, математике и предмета који обухватају комбиновани тест (историја, географија, физика, биологија и хемија) током другог полугодишта , до завршног испита, ради што боље припремљености за полагање завршног испита .

         Овај вид наставе ће такође бити организован и за оне ученике који се упућују  на разредни или поправни испит из једног или два предмета у месецу августу за ученике од четвртог до седмог разреда  и у јуну месецу за ученике осмог разреда.

6. Слободне активности ученика

       Ученици показују  велико интересовање за рад у слободним активностима. Оне ће се реализовати после часова редовне наставе или у поподневној смени као предчас. У зависности од саме  секције , поједини садржаји ће се реализовати и ван школе у другим институцијама.Након изјашњавања ученика о заинтересованости за секције и утврђивања термина за одржавање биће израђен распоред осталих облика .На почетку школске године ученици ће се  опредељивати за рад у слободним активностима.

Ученици ће моћи да се определе за једну од следећих секција:

  • Драмска секција
  • Читалачки клуб
  • Рецитаторска секција
  • Литерарна секција
  • Новинарска секција
  • Информатичка секција
  • Информатички свет
  • Грађевинска секција
  • Програмерска секција
  • Рачунарска секција
  • Прва помоћ
  • Спортске секције
  • Саобраћајна ( Б , Ц )
  • Секција за техничко цртање
  • Електро секција
  • Папирно моделарство
  • Еколошка секција
  • The English club
  • Машинска секција
  • Хор

7.  Настава у природи

        Полазећи   од досадашњих искустава  и потреба ученика , школа ће и ове  године  организовати школу у природи.

        Овај облик  наставе  организоваће се  за све млађе разреде,  а у  оквиру  разреда за  она одељења  која добијају  писмену сагласност  родитеља ученика. Организатор  ове активности  биће директор школе, комисија и стручни актив млађих разреда . Наставу  у природи  финансираће родитељи ученика. Активирањем родитеља почетком школске године у септембру, утврдиће се одељење и број ученика , па тек  онда уговорити  термини реализације. Само одељења  у којима  више од  80% родитеља  изрази жељу  за овај вид  наставе моћи ће  је реализовати , изузетно у специфичним ситуацијама уз одобрење директора школе број ученика може да буде и мањи од прописаног броја. Уколико  дође  до неких измена , Школски одбор и Наставничко веће  ће обавестити  Министарство просвете.

8. Преглед излета ,екскурзија и посета

       Овај део програмских садржаја  реализоваће се са свим дидактичко-методичким захтевима које   предвиђа Заједнички план и програм васпитно-образовног рада  у основној школи у Републици Србији  и упутства које је израдио Завод за  унапређивање  васпитања и образовања Београда. Са овим садржајима  детаљно  су упознати сви  субјекти школе, као и ученици и родитељи.

      Правци вишечасовних,  једнодневних излета и вишедневних екскурзија / седмог   и осмог разреда/ уврштени су  на основу упутства Министарства просвете  као  и захтева  програмских садржаја . Дани у којима  се реализују  излети  и екскурзије  имаће  карактер  радних али не и наставних дана.

               Школа ће организовати  зимовање  и летовање  ученика у зависности од интересовања ученика и родитеља.За наведене активности  биће задужени наставници физичког васпитања. У оквиру  ових активности биће организоване школе  пливања и скијања.

      9.Маршруте екскурзија за ученике од првог до осмог разреда

  Разред  Релација  екскурзијеВреме трајања  Време  
  I  Лазаревац–Радмиловац – Панорамско разгледање  Београда – Келтско село Инђија 8 сатимај
II  Лазаревац—Етно парк авлија Глушци –Засавица – Пећинци -Лазаревац8  сати  мај
III Лазаревац-Бранковина-Тршић-Троноша-Лазаревац1о сатимај
  IV Лазаревац-Аранђеловац-Рисовача-Опленац-Орашац-Буковичка бања – Лазаревац1о сатимај
  VЛазаревац-Свилајнац – Манасија – Ресавска пећина –Лазаревац1 данмај
  VIЛазаревац-Таково-Жича-Крушевац- Врњачка бања-Лазаревац1 данмај
  VIIЛазаревац – Сремски Карловци – Петроварадин– Сомбор – Суботица – Палић – Нови Сад – Лазаревац                                  2 данамај
  VIIIЛазаревац -Смедерево-Костолац (Виминацијум)-Голубац-Лепењски вир-Доњи Милиновац –  Хидроелектрана Ђердап- Неготин-обилазак града и музеја – Гамзиград-Ниш – Нишка бања – Крагујевац – Лазаревац  3  дана  април
Пос. нЛазаревац – Авала(авалски торањ)-Космај (Тресије)-Амерић–Аранђеловац (Рисовача) –  Лазаревац1 данмај

13. ПРИЛОЗИ  УЗ ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ

ПРИЛОЗИ УЗ ПРВИ ДЕО

  • Прилог 1 – одељењске старешине , бројно стање одељења и структура према полу и страном језику
  • Прилог 2 –  распоред звона
  • Прилог 3 – планирани број часова , редовне наставе и ваннаставних активности ( обавезни наставни предмети , изборни наставни предмети , допунска настава и остале активности )
  • Прилог4- План и програм посебних активности у оквиру годишњег плана рада школе
  • Прилог 5 – подела предмета на наставнике

                                                                                    Директор школе

                                                                               Мирослав Давидовић