ОСНОВНА ШКОЛА
„ДУЛЕ КАРАКЛАЈИЋ“
ЛАЗАРЕВАЦ
Улица Дула Караклајића бр. 35/а
Г О Д И Ш Њ И
П Л А Н Р А Д А Ш К О Л Е
ЗА ШКОЛСКУ 2О22/2О23. ГОДИНУ
ПРВИ ДЕО
Лазаревац
Септембар 2022.године
С А Д Р Ж А Ј
- Увод ————————————————————————————– 3
- Полазне основе за израду Годишњег плана рада школе —————–5
- Услови рада школе——————————————————————–6
- Статус школе————————————————————————6
- Материјално-технички услови————————————————–6
- Просторије за рад у ПО Петка————————————————–7
- Грејање школе———————————————————————-7
- Исхрана ученика ————————————————————–7
- Запослени у школи———————————————————————7
- Наставно особље——————————————————————-8
- Ваннаставно особље———————————————————– 10
- Помоћно – техничко особље————————————————- 10
- Организација рада школе ——————————————————— 11
- Педагошка норма наставника ———————————————– 11
- Распоред часова редовне наставе ,ваннаставних активности и дежурства ————————————————————————- 11
- Одељењске старешине ,бројно стање одељења и структура према полу и страном језику ———————————————————- 12
- Број одељења по разредима ————————————————- 12
- Уџбеници —————————————————————————— 13
- Подела одељења и предмета на наставнике ——————————-13
- Динамика одвијања наставе —————————————————- 13
- Школски календар —————————————————————– 14
- Школски календар значајних активности —————————–15
- Задужења наставника —————————————————- 16
- Остваривање васпитно-образовног рада у школи —————–19
- Увод ———————————————————————————19
- Редовна настава —————————————————————–19
- Блок настава———————————————————————-21
- Број часова за наставне предмете —————————————–21
- Допунска настава ————————————————————— 22
- Додатна настава —————————————————————- 22
- Припремна настава ————————————————————-22
- Слободне активности ученика ———————————————–22
- Настава у природи ————————————————————– 23
- Преглед излета и екскурзија ————————————————-23
- Маршруте екскурзија ———————————————————–23
- Прилози ——————————————————————————24
1. | УВОД |
Годишњи план рада школе представља главни документ у коме су планирани сви облици образовно васпитног рада школе за наредну школску годину.
Основни циљеви образовања и васпитања:
- Обезбеђивање добробити и подршка целовитом развоју детета , ученика и одраслог.
- Обезбеђивање подстицајног и безбедног окружења за целовити развој детета , ученика и одраслог , развијање ненасилног понашања и успостављање нулте толеранције према насиљу
- Шири обухват деце предшколским васпитањем и образовањем и свеобухватна укљученост ученика у систем образовања и васпитања
- Развијање и практиковање здравих животних стилова , свести о важности сопственог здравља и безбедности , потребе неговања и развоја физичких способности
- Развијање свести о значају одрживог развоја , заштите и очувања природе и животне средине и еколошке етике , заштите и добробити животиња.
- Континуирано унапређивање квалитета процеса и исхода образовања и васпитања заснованог на провереним научним сазнањима и образовној пракси.
- Развијање компетенција за сналажење и активно учешће у савременом друштву које се мења.
- Пун интелектуални , емоционални , социјални , морални и физички развој сваког детета , ученика и одраслог , у складу са његовим узрастом , развојним потребама и интересовањима.
- Развијање кључних компетенција за целоживотно учење , међупредметних компетенција и стручних компетенција у складу са захтевима занимања , потребама тржишта рада и развојем савремене науке и технологије.
- Развој свести о себи , стваралачких способности , критичког мишљења , мотивације за учење , способности за тимски рад , способности самовредновања , самоиницијативе и изражавања свог мишљења.
- Оспособљавање за доношење ваљаних одлука о избору даљег образовања и занимања , сопственог развоја и будућег живота
- Развијање позитивних људских вредности
- Развијање осећања солидарности , разумевања и конструктивне сарадње са другима и неговање другарства и пријатељства
- Развијање компетенција за разумевање и поштовање права детета , људских права , грађанских слобода и способности за живот у демократски уређеном и праведном друштву
- Развој и поштовање расне , националне , културне , језичке , верске , родне , полне и узрасне равноправности , толеранције и уважавање различитости
- Развијање личног и националног идентитета , развијање свести и припадности Републици Србији , поштовање и неговање српског језика и матерњег језика , традиције и културе српског народа и националних мањина , развијање интеркултуралности , поштовање и очување националне и светске културне баштине
- Повећање ефикасности употребе свих ресурса образовања и васпитања , завршавање образовања и васпитања у предвиђеном року са минималним продужетком трајања и смањеним напуштањем школовања
- Повећање ефикасности образовања и васпитања и унапређивање образовног нивоа становништва Републике Србије као државе засноване на знању
Исходи образовања и васпитања
Исходи образовања и васпитања представљају способност ученика да :
- Изрази и тумачи идеје , мисли , осећања , чињенице и ставове у усменој и писаној форми
- Прикупља , анализира , организује и критички процењује информације
- Користи српски језик , односно језик националне мањине и страни језик у зависности од културног наслеђа и средине , потреба и интересовања
- Ефикасно и критички користи научна и технолошка сазнања , уз показивање одговорности према свом животу , животу других и животној средини
- Ради ефикасно са другима као члан тима , групе , организације и заједнице
- Зна како да учи
- Уме да разликује чињенице од интерпретација
- Примењује математичко мишљење и знање у циљу решавања низа проблема у свакодневним ситуацијама
- Поуздано , критички и одговорно према себи и другима користи дигиталне технологије
- Одговорно и ефикасно управља собом и својим активностима
- Ефикасно и конструктивно учествује у свим облицима радног и друштвеног живота , поштује људска права и слободе , комуницира асертивно и ненасилно посебно у растућој разноликости друштава и решавању сукоба
- Покреће и спремно прихвата промене , преузима одговорност и има предузетнички приступ и јасну оријентацију ка остваривању циљева и постизању успеха
- Остварује идеје , планира и управља пројектима ради постизања циљева који доприносе личном развоју и афирмацији , друштвеној или привредној активности
- Схвата свет као целину повезаних система и приликом решавања конкретних проблема разуме да нису изоловани
- Има свест о сопственој култури и разноликости култура , уважава значај креативног изражавања идеја , искустава и осећања путем различитих медија , укључујући музику , књижевност , извођачке и визуелне уметности
Кроз Годишњи план рада школе учињен је покушај да се максимално разраде и конкретизују васпитно-образовни задаци, синхронизују све радне делатности, обезбеди праћење и информисање о квалитету извршених послова и објективно вреднују остварени резултати.
Колико ће се у остваривању планираног успети не зависи само од квалитета Годишњег плана , већ и од тога колико ће се за реализацију заложити радници школе и какву подршку и помоћ ће имати школа од шире друштвене заједнице и родитеља ученика. Школа, као веома организовани друштвени субјект , настојаће да обезбеди висок степен одговорности и професионалности у извршавању постављених задатака и циљева.
2. | ПОЛАЗНЕ ОСНОВЕ ЗА ИЗРАДУ ГОДИШЊЕГ ПЛАНА РАДА ШКОЛЕ |
Концепција и садржај Годишњег плана рада произилази из следећих докумената:
* Закон о основама система образовања и васпитања ( „ Сл. гласник Р.С. – Просветни гласник број 88/17 , 27/18 , 10/19 , 6/2022 и 129/2021)
* Школски програм
* Предлози Стручних већа
* Правилник о календару основно-васпитног рада основне школе за школску 2022/2023. годину ( „ Сл. гласник Р.С. – Просветни гласник број 5/2022 );
* Правилник о сталном стручном усавршавању и напредовању у звање наставника ,васпитача и стручних сарадника ( „ Сл. гласник Р.С. – Просветни гласник број 109/2021 );
* Правилник о стручном усавршавању у установи
* Правилник o протоколу о поступању у установи у одговору на насиље злостављање и занемаривање ( „ Сл. гласник Р.С. број 46/19 и 104/2020 .
* Правилник o додатној образовној , здравственој и социјалној подршци детету , ученику и одраслом („ Сл. гласник Р.С. број 80/18)
* Стручно упутство Министарства просвете о формираљу одељења и начину финансирањау основним и средњим школсама за школску 2022/2023.годину број 601-00-00020/2022-15 од 16.06.2022.године
* Правилник о организацији и остваривању наставе у природи и екскурзије у основној школи („ Сл. гласник Р.С. број 30/19)
* Правилник о норми часова непосредног рада са ученицима , наставника , стручних сарадника у основној школи („ Сл. гласник Р.С. број 2/12 и 2/2000)
Основно образовање и васпитање остварује се у трајању од осам година у два образовна циклуса у складу са наставним планом и програмом.Први циклус обухвата :први , други , трећи и четврти разред. Други образовни циклус обухвата : пети , шести . седми и осми разред.На крају другог образовног циклуса ученици полажу завршни испит.
3. | УСЛОВИ РАДА ШКОЛЕ |
1. Статус школе
Школа је организована као установа основног образовања и у свом саставу има матичну школу и једно издвојено одељење у Петки.
Поред редовне наставе у школи је организована и посебна настава за ученике који су лако ометени у менталном развоју.
Седиште школе је у Лазаревцу, ул. Дула Караклајића број 37 .
2. Материјално-технички услови рада
Целокупан школски простор ( укључујући и издвојено одељење у Петки) смештен је у два наменска објекта.
Укупна површина школског објекта матичне школе износи 7120 м2. Укупна површина школског објекта Подручног одељења Петка износи 320 м2.
Током школске 2022/2023.године за извођење редовне наставе и ваннаставних активности , користиће се следећи наменски и ненаменски простор:
- 3 кабинета за српски језик опремљени класичном опремом ,а два кабинета су опремљени лаптопом и видеобимом. Једна просторија за припрему наставе српског језика.
- 2 кабинета за математику опремљена класичном опремом ,а један кабинет је опремљен лаптопом и видеобимом. Једна просторија за припрему наставе математике.
- 1 кабинет за ликовну културу опремљен посебним столовима ,сликама и моделима.
- 2 кабинета за стране језике који осим класичне опреме имају лаптоп са видеобимом и минилинију са звучницима
- 2 кабинета за информатику са комплетном рачунарском опремом за по 25 ученика
- 1 кабинет за биологију опремљен опремом за вежбе – сецирање , сликама за биологију,лаптоп са видеобимом ,микроскоп повезан са камером и телевизором,моделима делова човека ,скелети ( човека , мачке , рибе и птице).Једна просторија за припрему заједничка са кабинетом за хемију.
- 1 кабинет за хемију опремљен разним хемијским препаратима ,хемијским посуђем , сликама , лаптоп са видеобимом,лабораторијским прибором и моделима атома.
- 1 кабинет за физику опремљен разним сликама и наставним средстима за извођење експеримената.
- 1 кабинет за географију са географским картама , лаптопом и видеобимом,збирком минерала и сликама.
- 1 кабинет за историју са историјским картама , лаптопом са видеобимом ,сликама
- 1 кабинет за музичку културу са клавиром и мини линијом са звучницима
- 2 кабинета за техничко образовање са посебним столовима, стегама , разним алатом .Оба кабинета су опремљена са по 6 рачунара и ТВ пријемником.Кабинети су повезани заједничком припремом.
- 10 учионица за продужени боравак у којима су ученици првог и другог разреда.Учионице су опремљене дидактичким материјалом и наставним средствима прилагођеним ученицима у боравку.
- 6 учионица за реализацију разредне наставе.
- 5 учионица за посебну наставу опремљени класичном опремом.
- 1 фискултурна сала са две свлачионице и комплетном опремом
- 1 спортски терен са деловима за : фудбал(2 стативе) , рукомет(2 стативе) , кошарку( 3 коша )
- библиотекапотпуно опремљена простором за смештај књига и литературе,просторијом за издавање књига и читаоницом.
- 1 медијатека опремљена као мултимедијална учионица.
- Кухиња опремљена целокупном опремом и прибором
- Трпезарија опремљена столовима и столицама
- Свечана сала са бином
- Зубна амбуланта
- Канцеларија школског полицајца
- 1 атријум уређен по принципу ботаничке баште
- 1 атријум уређен као летњa учионицa
- 1 централни артијум са поставком скултура
- 1 летња учионица у школском дворишту
- 2 наставничке зборнице
- 3 канцеларије за стручне сараднике ( педагог , психолог , логопед )
- 4 канцеларије за : директора , секретара ,благајника и рачуноводство
3. Просторије за рад у ПО Петка
– 2 класичне учионице
– 1 наставничка зборница
– Санитарне просторије
– Спортски терен
4. Грејање школе
Објекат матичне школе ,укупне површине 7120 м2 , греје се путем даљинског градског грејања . Подручно одељење Петка , укупне површине 320 м2 , загрева се пећима на чврсто гориво . У предходној школској години за загревање учионица коришћен је угаљ као огревно средство , у школској 2022/2023 .години наставиће се грејање коришћењем угља а у плану је да се у току године набаве пећи на пелет и еколошки исправног пелета како би се побољшали услови рада.
5. Исхрана ученика
У матичној школи постоји простор кухиња и трпезарија ( укупне површине 120 м2 ).У школи се не врши припремање оброка за ученике већ се врши набавка топлих оброка од овлашћених дистрибутера . Сервирање топлих оброка врши се у трпезарији школе . Сервирање врши сервирка радник школе ( део норме ради као сервирка а други део као чистачица ) .
На почетку школске 2022/2023. године планирано је анкетирање родитеља заинтересованих за коришљење топлог оброка који се сервира у школи. Након анкетирања родитеља ако постоје заинтересовани за топли оброк спровешће се јавна набавка за избор добављача.
У подручном одељењу Петка планира се набавка ужине за ученике ( не постоје услови за сервирање топлог оброка ) .
4. ЗАПОСЛЕНИ У ШКОЛИ
У табеларном приказу наведени су:
- Наставно особље
- Ваннаствно особље
- Помоћно техничко особље
НАСТАВНО ОСОБЉЕ:
1 | Јовановић Катарина | српски језик | ||
2 | Оклобџија Милосављевић Катарина | српски језик | ||
3 | Јанус Ивана | српски језик | ||
4 | Кезовић Снежана | српски језик | библиотекар | |
5 | Благојевић Маја | српски језик | грађанско | |
6 | Максимовић Олга | српски језик | Једносменски рад | |
7 | Васиљевић Гордана | ликовно | цртање,сликање,вајање | уметност |
8 | Маринов Марко | ликовно | цртање,сликање,вајање | уметност |
9 | Николић Душко | музичко | Музиком кроз живот | |
10 | Пајић Татјана | музичко | ||
11 | Цакић Татјана | географија | домаћинство | |
12 | Петровић Снежана | географија | планинарство | |
13 | Драгољубовић Дејан | географија | чувари природе | |
14 | Грујић Маја | историја | Свакодневни живот у прошлости | |
15 | Милиновић Катарина | историја | ||
16 | Влаисављевић Марко | физика | ||
17 | Стевановић Јасмина | физика | ||
18 | Миленковић Нада | математика | ||
19 | Тарић Славица ( замена помоћника директора) | математика | ||
20 | Савковић Јелена | математика | ||
21 | Младеновић Виолета | математика | ||
22 | Јаковљевић Иван | математика | техника и технологија | предузетништво |
23 | Шаљић Милета | биологија | ||
24 | Црногорац Валентина | биологија | ||
25 | Петровић Драгана | биологија | ||
26 | Станишић Драгана | биологија | ||
27 | Глигић Рада | хемија | домаћинство | |
28 | Јеремић Драгана | хемија | домаћинство | |
29 | Јовић Мирјана | ТТ | информатика | |
30 | Димић Дејана | ТТ | предузетништво | |
31 | Павловић Верица | ТТ | информатика | |
32 | Петровић Никола | ТТ | ||
33 | Пашић Крста | ТТ | ||
34 | Савковић Јасмина | ИНФО | ||
35 | Цвјетковић Даниел | ИНФО | ||
36 | Спајић Катица | руски језик | ||
37 | Треботић Драгана | руски језик | ||
38 | Ранђеловић Александра | руски језик | ||
39 | Марковић Војкица | француски језик | ||
40 | Адамовић Слободанка | енглески језик | ||
41 | Марјановић Катарина | енглески језик | ||
42 | Микић Ивана ( замена за Ану Јовић ) | енглески језик | ||
43 | Гојковић Слађанa | енглески језик | ||
44 | Стајчић Биљана | енглески језик | ||
45 | Видојевић Милан | физичко здрав | ||
46 | Стојановић Дарко | физичко здрав | ||
47 | Пинтер Александар | физичко здрав | ||
48 | Петровић Урош | физичко здрав | Вежбањем до здравља | планинарство |
49 | Ристић Стефан | веронаука | ||
50 | Цветковић Николија | веронаука | ||
51 | Вујчић Катарина | веронаука | ||
52 | Бошковић Иван | физичко здрав | ||
53 | Рожа Милица | енглески језик | ||
54 | Иванковић Оливера | Разредна настава 1 | ||
55 | Видојевић Анђелка | Разредна настава 1 | ||
56 | Ђорђевић Ранка | Разредна настава 1 | ||
57 | Вујошевић Вера | Разредна настава 1 | ||
58 | Јанковић Весна | Разредна настава 1 | ||
59 | Ђорђевић Иванка | Разредна настава 2 | ||
60 | Милосављевић Мирјана | Разредна настава 2 | ||
61 | Радосављевић Радмила | Разредна настава 2 | ||
62 | Лазаревић Маријана | Разредна настава 2 | ||
63 | Николић Марина | Разредна настава 2 | ||
64 | Кулић Марија | Разредна настава 2 | ||
65 | Јевтић Светлана | Разредна настава 3 | ||
66 | Петровић Нада | Разредна настава 3 | ||
67 | Максимовић Маријана | Разредна настава 3 | ||
68 | Ђорђевић Данијела | Разредна настава 3 | ||
69 | Живановић Маја | Разредна настава 3 | ||
70 | Бутуровић Весна | Разредна настава 4 | ||
71 | Милојевић Данијела | Разредна настава 4 | ||
72 | Новаковић Биљана | Разредна настава 4 | ||
73 | Миловановић Јелена | Разредна настава 4 | ||
74 | Љубојевић Оливера | Разредна настава 4 | ||
75 | Кулић Љиљана | Разредна настава 4 | ||
76 | Милошевић Зорица | Петка | једносменски рад | |
77 | Читаковић Душица | Петка | једносменски рад | |
78 | Петровић Емилија | Посебна 1 | ||
79 | Љубић Бојана | Посебна 2.3.4 | ||
80 | Милановић Јелена | Посебна 5 | ||
81 | Мартиновић Слободан | Посебна 6 | ||
82 | Митић Слађана | Посебна 6 | ||
83 | Јовић Маријана | Посебна 7 | ||
84 | Тијана Радовановић | Посебна 8 | ||
85 | Тривановић Јелена | Посебна 8 | ||
86 | Раловић Данијела | Боравак 1 | ||
87 | Благојевић Наташа | Боравак 1 | ||
88 | Петровић Јелена | Боравак 1 | ||
89 | Кнежевић Ивана | Боравак 1 | ||
90 | Маровић Маријана | Боравак 2 | ||
91 | Штрбац Марија | Боравак 2 | ||
92 | Домазет Снежана | Боравак 2 | ||
93 | Живановић Радмила | Боравак 2 | ||
94 | Миливојевић Ненад | Боравак 1 | Скупштина града Београда | |
95 | Милошевић Милица | Боравак 2 | Скупштина града Београда | |
96 | Николић Невенка | Боравак Петка | Скупштина града Београда | |
97 | Мартиновић Цеца | Боравак посебна |
ВАННАСТАВНО ОСОБЉЕ:
98 | Давидовић Мирослав | директор | ||
99 | Филиповић Радиша | помоћ.дирек, | ||
100 | Стајчић Бранислава | секретар | ||
101 | Којић Даница | админ.рад. | ||
102 | Филиповић Љиљана | благајник | ||
103 | Јаковљевић Гордана | рачуновођа | ||
104 | Кртинић Душица | педагог | ||
105 | Вучић Сенка | психолог | ||
106 | Добривојевић Ана | логопед | ||
107 | Ранић Илић Гордана | библиотекат | ||
108 | Кезовић Снежана | библиотекат | ||
109 | Васовић Милан | домар | ||
110 | Павловић Аца | домар | ||
111 | Крсмановић Бранко | домар | ||
112 | Николић Светлана | чистачица | ||
113 | Поповић Гагић Биљана | чистачица | сервирка | |
114 | Лазаревић Љиљана | чистачица | ||
115 | Савковић Невенка | чистачица | ||
116 | Поповић Вера | чистачица | ||
117 | Убипарип Радина | чистачица | ||
118 | Радовановић Радица | чистачица | ||
119 | Ристић Снежана | чистачица | ||
120 | Стевановић Нада | чистачица | ||
121 | Јаковљевић Верица | чистачица | домар | |
122 | Симић Драгана | чистачица | ||
123 | Илић Зорица | чистачица | ||
124 | Лазић Јованка | чистачица | ||
125 | Сталетовић Сања | чистачица | ||
126 | Станишић Данијела | чистачица | ||
127 | Митровић Гордана | чистачица | ||
128 | Радета Душанка | чистачица |
5.ОРГАНИЗАЦИЈА РАДА ШКОЛЕ
1. | ПЕДАГОШКА НОРМА НАСТАВНИКА |
Педагошку норму наставника и стручних сарадника за прерасподелу радног времена у оквиру 40-часовне радне недеље, чине обавезе утврђене наставним планом и програмом рада школе.
1. Педагошка норма обухвата:
- Број часова редовне наставе
- Број планираних часова за допунску и додатну наставу,
- рад у секцијама и часови слободних наставних активности
- час одељењског старешине,
- спортске активности
- писмени задаци
- изборни предмети
- Индивидуална подршка ученицима
- обавезна припрема за образовно-васпитни рад,
- дежурство наставника
- стручно-педагошко усавршавање,
- вођење педагошке документације и сарадња са родитељима,
- руковођење стручним већима,
- организација такмичења ученика
- такмичење ученика
- рад у стручним органима,
- електронски дневник
- послови предвиђени Годишњим планом рада школе
Напомена
- Преглед 40-часовних задужења наставника дат је у прилогу
- Индивидуални планови и програми наставника саставни су део Годишњег плана рада школе и чине његов посебни део (анекс који се чува у школи).
2. Распореди часова редовне наставе , ваннаставних активности и дежурства
- Распоред часова редовне наставе и ваннаствних активности за ученике од првог до четвртог разреда је у прилогу Годишњег плана рада школе . За израду наведених распореда за школску 2022/2023.годину задужена је Милисављевић Мирјана
- Распоред часова редовне наставе и ваннаствних активности за подручно одељење Петка је у прилогу Годишњег плана рада школе . За израду наведених распореда задужена је Милошевић Зорица
- Распоред часова редовне наставе и ваннаствних активности за ученике посебне наставе је у прилогу Годишњег плана рада школе . За израду наведених распореда за школску 2022/2023.годину задужена је Маријана Јовић
- Распоред часова редовне наставе и ваннаствних активности за ученике од петог до осмог разреда А и Б смене је у прилогу Годишњег плана рада школе . За израду наведених распореда за школску 2022/2023.годину задужен је Филиповић Радиша
- Распоред дежурства наставног особља је у прилогу Годишљег плана рада школе . За израду наведених распореда задужен је Филиповић Радиша
- Годишњим планом рада школе планира се дежурство ученика.Свакодневно у школи дежурају по два ученика седмог и осмог разреда у обе смене.
Дежурство ученика у првој смени је од 7:10 до 13:10 , а у другој смени од 13:10 до 19:00 часова.Ученици дежурају у централном холу школе на посебно уређеном месту за дежурне ученике.За распоред дежурства ученика задужени су одељењске старешине седмог и осмог разреда.
3. | ОДЕЉЕЊСКЕ СТАРЕШИНЕ , БРОЈНО СТАЊЕ УЧЕНИКА ПО ОДЕЉЕЊИМА , ПОЛУ И СТРАНОМ ЈЕЗИКУ |
Табеларни преглед наведених података је прилог 1.
4. | БРОЈ ОДЕЉЕЊА ПО РАЗРЕДИМА ЗА ШКОЛУ |
разред | Број одељења | ||
Матична школа – редовна настава | Први разред у боравку | 5 | |
Други разред у боравку | 5 | ||
Други разред без боравка | 1 | ||
Трећи разред | 5 | ||
Четврти разред | 6 | ||
Пети разред | 5 | ||
Шести разред | 6 | ||
Седми разред | 6 | ||
Осми разред | 5 | ||
Матична школа – посебна настава | I | 1 | |
Комбинација II / III / IV | 1 | ||
V | 1 | ||
VI | 2 | ||
VII | 1 | ||
VIII | 2 | ||
ПО Петка | Комбинација I и III | 1 | |
Комбинација II и IV | 1 | ||
Укупан број одељења у школи за школску 2022-2023.годину | 54 |
6. УЏБЕНИЦИ
На основу правилника о избору уџбеника које је регулисало Министарство просвете извршен је избор уџбеника за за све разреде од првог до осмог разреда.
Списак изабраних уџбеника налази се на порталу Министарства просвете и на сајту школе.
Избор састава комплете извршила су струћна веће а коначну одлуку донело је Наставничко веће , избор саства комплета извршен је у марту 2022.године и примењује се у школској 2022/2023 години.Министарство просвете је за категорије ученика : примаоци социјалне помоћи , ИОП 1 , ИОП 2 и треће и свако наредно дете обезбедило бесплатне уџбенике од првог до осмог разреда .Градски секретаријат је за ученике од трећег до шестог разреда обезбедио таблет.
7.ПОДЕЛА ПРЕДМЕТА И ОДЕЉЕЊА НА НАСТАВНИКЕ
Прилог 5
8 . | ДИНАМИКА ОДВИЈАЊА НАСТАВЕ |
Реализација наставе
Рад школе се одвија у две смене, смена А и смена Б. Време рада прве смене ( пре подне) је од 7:30h до 12:50h; друге смене ( по подне) је од 13:30h до 19:50h по одговарајућем распореду часова.
Смена А и смена Б мењају време рада пре и по подне седмично.
У А смени су ученици : 26,31,32,35, 41,42, 51,52, 53,61,62, 63, 71,72, 73, 81,82, одељења
У Б смени су ученици : 33,34,43,44, 45, 46,54,55, 64,65, 66, 74,75, 76, , 83,84 ,85 одељења.
Ученици у продуженом боравку ,одељења : 11,12,13,14,15,21,22,23,24, 25, ,су у времену од 7:00 до 16:00.
Распоред звона по сменама и по циклусима ( први и други циклус ) је прилог 2.
Рад административно-финансијске службе одвија се од 07.00 до 15.00 часова.
Педагог и психолог раде у две смене ( у једној смени је педагог а у другој смени психолог ). Педагог и психолог школе мењају смене сваке друге недеље , овим распоредом промене смена педагог и психолог су једне недеље у смени са ученицима А смене , а другој недељи са ученицима Б смене.
Логопед школе ради у једној смени .
Библиотека школе ради у две смене.
9. | ШКОЛСКИ КАЛЕНДАР |
Школски календар реализује се према Правилнику о календару образовно васпитног рада основних школа за школску 2022/2023. годину , објављевног у „ Службеном гласнику РС – Просветни гласник“ број – 5 / 2022.
ШКОЛСКИ КАЛЕНДАР ЗА 2022/2023. ШКОЛСКУ ГОДИНУ
СЕПТЕМБАР 2022
П | У | С | Ч | П | С | Н |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
01/09/2022 Почетак школске године Наставни дан
ОКТОБАР 2022
П | У | С | Ч | П | С | Н |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
05/10/2022 Први дан Јом Кипур Верски празник
21/10/2022 Дан сећања на српске жртве у II светском рату Празник који се обележава радно (наставни дан)
НОВЕМБАР 2022
П | У | С | Ч | П | С | Н |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
11/11/2022 Дан примирја у Првом светском рату Државни празник
ДЕЦЕМБАР 2022
П | У | С | Ч | П | С | Н |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
25/12/2022 Божић по грегоријанском календару Верски празник
30/12/2022 Крај I полугодишта Завршетак наставе на крају првог полугодишта
ЈАНУАР 2023
П | У | С | Ч | П | С | Н |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
01/01/2023 – 03/01/2023 Новогодишњи празници Државни празник – нерадни дани
04/01/2023 – 20/01/2023 Школски зимски распуст Школски распуст
07/01/2023 Божић по јулијанском календару Верски празник
27/01/2023 Свети Сава- Дан духовности Радни дан
ФЕБРУАР 2023
П | У | С | Ч | П | С | Н |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
15/02/2023 Дан државности – Сретење Дан државности – Сретење
15/02/2023 – 17/02/2023 Дан државности – Сретење Нерадни дани поводом Сретења
МАРТ 2023
П | У | С | Ч | П | С | Н |
27 | 28 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
24/03/2023 – 25/03/2023 Проба завршног испита Дани резервисани за пробу завршног испита
АПРИЛ 2023
П | У | С | Ч | П | С | Н |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
07/04/2023 – 10/04/2023 Ускрс по грегоријанском календару Верски празник
07/04/2023 Велики петак по грегоријанском календару Верски празник
10/04/2023 – 18/04/2023 Пролећни распуст Школски распуст
14/04/2023 – 17/04/2023 Ускрс по јулијанском калнендару Верски празник
14/04/2023 Велики петак по јулијанском календару Верски празник
21/04/2023 Први дан Рамазанског бајрама Верски празник
22/04/2023 Дан сећања на жртве холокауста, геноцида и других жртава фашизма у II светском рату Празник који се обележава радно
МАЈ 2023
П | У | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
01/05/2023 – 02/05/2023 Празник рада – 1. мајДржавни празник – нерадни дани
09/05/2023 Дан победе Празник који се обележава радно
ЈУН 2023
П | У | С | Ч | П | С | Н |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
06/06/2023 Крај II полугодишта Крај II полугодишта за ученике VIII разреда
20/06/2023 Крај II полугодишта Крај II полугодишта за ученике од I до VII разреда
21/06/2023 – 23/06/2023 Завршни испит Полагање завршног испита за ученикe VIII разреда
21/06/2023 – 31/08/2023 Летњи распуст Летњи распуст
28/06/2023 Видовдан – спомен на Косовску битку Празник који се обележава радно
28/06/2023 Први дан Курбанског бајрама Верски празник
ЈУЛ 2023
П | У | С | Ч | П | С | Н |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
АВГУСТ 2023
П | У | С | Ч | П | С | Н |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
10. | ДОПУНА ШКОЛСКОГ КАЛЕНДАРА ЗА ШКОЛСКУ 2022/2023. ГОДИНУ |
3
Наставни дани и седнице
- 10.новембар 2022.године – четвртак , наставни дан по распореду од петка
- Од 1. до 5.новембар 2022.године – планирани дани за реализацију седница одељењских већа на крају првог тромесечја
- 5.новембар 2022. године – родитељски састанци за крај првог тромесечја
- 4.и 5. јануар 2023.године – планирани дани за реализацију седница одељењских већа за крај првог полугодишта
- 5.јануар 2023.године – родитељски састанци за крај првог полугодишта
- 24. и 25.март 2023.године – пробни завршни испит за ученике осмог разреда
- Од 27. до31. марта 2023.године планирани дани за реализацију седница одељењских већа за крај трећег тромесечја
- 31.март 2023.године – родитељски састанци за крај трећег тромесечја
- 8.јун 2023.године , седнице за крај наставне године за ученике осмог разреда
- Од 7. до 16. јуна 2023.године припремна настава за поправни и завршни испит за ученике осмог разреда
- 15. и 16. јун 2023.године , поправни и разредни испити за ученике осмог разреда
- 26. јун 2023.године , седнице одељењских већа за крај наставне године
Реализација излета и екскутзија
- екскурзије
разред | Мај 2023.године |
разред | Мај 2023.године |
разред | Мај 2023.године |
разред | Мај 2023.године |
разред | Мај 2023.године |
разред | Мај 2023.године |
разред | Мај 2023.године |
разред | Април 2023.године |
.
- излети
Планинарство и боравак у природи | 5.разред | Дреновачки кик | октобар |
Планинарство и боравак у природи | 5.разред | Рајац | Октобар – новембар |
Планинарство и боравак у природи | 5.разред | Авала | Март – април |
Планинарство и боравак у природи | 5.разред | Повлен | Март – април |
Еколошки тим | 5-8 раз. | Царска бара | Током год. |
Еколошки тим | 5-8 раз. | Космају у походе | Током год. |
Биолошка секција | 5-8 раз. | Тител – Мошорин | Април-мај |
Оаза на дедовини | Од 1 до 8. | Венчани | март |
Средња школа „Петар Лековић“ | 7. и 8. р | Београд | Април |
Излет | 4,раз. | Засавица | октобар |
Секција веронаука | Од1. До 4. | Манастири:Каона . Чокешина,Радовашница | октобар |
Секција веронаука | Од5. До 8. | Манастири: Студеница , Градац | април |
Културне манифестације
Концерт Београдске филхармоније | 4,разред | Београд | април |
Сајам књига | Чл.секција | Београд | октобар |
Историјска секција | Чл.секција | Врапче брдо | новембар |
Новинарска секција | Чл.секције | Чачак | новембар |
Надокнаде радних дана због реализације екскурзија
План надокнаде радних дава за реализацију екскурзија и излета усвојиће Наставничко веће као анекс Годишњег плана рада школе
Завршни испи за ученике осмог разреда
Завршни испит за ученике осмог разреда реализоваће се по следећем распореду:
- 21. јун 2023. године – израда теста Српски језик и књижевност
- 22. јун 2023. године – израда теста Математика
- 23. јун 2023. године – израда теста Комбиновани тест
11. | ЗАДУЖЕЊА НАСТАВНИКА |
1 . Координатори разредних већа
Разред | Руководилац разредног већа |
I | Оливера Иванковић |
II | Душица Читаковић |
III | Светлана Јевтић |
IV | Јелена Миловановић |
V | Маја Грујић |
VI | Иван Јаковљевић |
VII | Мирјана Јовић |
VIII | Марко Маринов |
2. Руководиоци стручних већа
Редни број | Назив стручног већа | Руководилац стручног већа |
1. | Стручно веће српског језика и историје | Кезовић Снежана |
2. | Стручно веће страних језика | Катарина Марјановић |
3. | Стручно веће математике | Савковић Јасмина |
4. | Стручно веће географије , биологије, хемије и физике | Цакић Татјана |
5. | Стручно веће информатике и технике и технологије | Димић Дејана |
6. | Стручно веће музичке и ликовне културе , грађанског васпитања и верске наставе | Ристић Стефан |
7. | Стручно веће посебне наставе | Радовановић Тијана |
8. | Стручно веће физичког васпитања | Пинтер Александар |
9. | Стручно веће разредне наставе | Марија Кулић |
10. | Стручно веће продуженог боравка | Марија Штрбац |
3. ТИМОВИИ ОСТАЛА ЗАДУЖЕЊА
Редни број | Назив | Чланови |
3.1.ТИМОВИ | ||
1. | Тим за израду годишњег плана рада школе и извештаја о раду школе | 1. Давидовић Мирослав 2. Филиповић Радиша 3. Кртинић Душица 4. Стајчић Бранислава |
2. | Колегијум | Мирослав Давидовић , Радиша Филиповић , Душица Кртинић Вучић Сенка , Кезовић Снежана , Савковић Јасмина , Цакић Татјана , Ристић Стефан , Пинтер Александар , Димић Дејана , Марјановић Катарина , Радовановић Тијана , Штрбац Марија , Кулић Марија |
3. | Тим за културну и јавну делатност школе | 1. Максимовић Олга 2. Оклобџија Катарина 3. Николић Душко 4. Марко Маринов 5. Оливера Љубојевић 6. Пајић Татјана |
4. | Тим за екскурзије , наставу у природи , зимовање , летовање и излете | 1. Давидовић Мирослав 2. Радмила Радосављевић 3. Филиповић Радиша 4. Дарко Стојановић |
5. | Тим за професионалну оријентацију | 1. Сенка Вучић Одељењске старешине 8.разреда |
6. | Тим за 40-часовну радну недељу | 1.Давидовић Мирослав 2.Филиповић Радиша 3. Кртинић Душица 4. Стајчић Бранислава |
7. | Тим за заштиту ученика од насиља , занемаривања и злостављања | 1. Иванковић Оливера – руководилац тима 2. Станишић Драгана. 3. Сенка Вучић 4. Петровић Снежана 5. Митић Слађана 6. Мирослав Давидовић – директор школе 7. Кртинић Душица – педагог 8. Стајчић Бранислава – секретар школе |
8. | Стручни актив за развојно планирање | 1.Филиповић Радиша 2. Кртинић Душица 3. Адамовић Слободанка 4. Милиновић Катарина 5. Милојевић Данијела 6. Штрбац Марија 7. Љубић Бојана |
9. | Тим за самовредновање рада школе | 1. Милиновић Катарина – руководилац тима 2. Кезовић Снежана 3. Крста Пашић 4. Влаисављевић Марко 5. Милановић Јелена 6. Кулић Љиљана 7. Мартиновић Слободан |
10. | ЕКО тим | 1.Петровић Драгана 2. Стевановић Јасмина 3. Рада Глигић |
11. | Тим за инклузивно образовање | 1. Љубић Бојана – руководилац тима 2. Радовановић Тијана 3. Петровић Нада 4. Живановић Радмила 5. Миленковић Нада 6. Савковић Јасмина 7. Сенка Вучић – психолог 8. Кртинић Душица – педагог 9. Добривојевић Ана – логопед |
12. | Тим за међупредметних компетенција и предузетништва | 1.Младеновић Виолета – руководилац тима 2. Јаковљевић Иван 3. Димић Дејана 4. Ђорђевић Данијела |
13. | Тим за обезбеђивање квалитета и развој установе | 1. Савковић Јелена – руководилац тима 2. Давидовић Мирослав 3. Кртинић Душица 4.МилојевићДанијела 5.Јанковић Весна 6.Јовић Маријана 9.Јовановић Катарина |
14. | Тим за професионални развој | 1.Милошевић Зорица – руководилац тима 2.Читаковић Душица 3.Стајчић Биљана 4.Јевтић Светлана 5. Глигић Рада |
15. | Стручни актив за развој школског програма | 1.Филиповић Радиша – руковидилац тима 2.Кртинић Душица 3, Давидовић Мирослав 4,руковидиоци стручних већа |
3.4.ОСТАЛА ЗАДУЖЕЊА | ||
16. | Дечји савез | 1. Вујошевић Вера -руководилац 2. Ђорђевић Ранка 3. Анђелка Видојевић |
17. | Црвени крст | 1. Станишић Драгана – руководилац 2. Гордана Васиљевић 3. Цветковић Николија 4. Марина Николић |
18. | Ђачки парламент | 1. Марковић Војкица – руководилац 2. Грујић Маја 3. Јовановић Катарина 4. Митић Слађана |
19. | Електронски дневник | 1. Петровић Јелена 2. Јовић Мирјана |
20. | Одржавање школског сајта | Дејана Димић , Верица Павловић |
21. | Завршни испит | Јаковљевић Иван , Тарић Славица |
22. | Координатор пројекта „Унапређени равноправни приступ и завршавање предуниверзитетског образовања за децу којој је потребна додатна образовна подршка“ | Бојана Љубић |
23. | Координатор Бео таблет | Павловић Верица |
24. | Записничар Савета родитеља | Милосављевић Мирјана |
25. | Записничар Наставничког већа | Петровић Драгана |
26. | Школско озвучење | Никола Петровић |
12. ОСТВАРИВАЊЕ ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНОГ РАДА У ШКОЛИ
1.увод
Опште међупредметне компетенције
Опште међупредметне компетенције заснивају се на кључним компетенцијама , развијају се кроз наставу свих предмета , примењиве су у различитим ситуацијама и контекстима при решавању различитих проблема и задатака , неопходне су свим ученицима за лично остварење и развој , као и укључивање у друштвене токове и запошљавањеи чине основу за целоживотно учење.
Опште међупредметне компетенције су:
- Компетенција за учење
- Одговорно учешће у демократском друштву
- Естетичка компетенција
- Комуникација
- Одговоран однос према околини
- Одговоран однос према здрављу
- Предузимљивост и оријентација ка предузетништву
- Рад са подацима и информацијама
- Решавање проблема
- Сарадња
- Дигитална компетенција
Наставни процес у школи је организован кроз следеће облике рада са ученицима:
2 . Редовна настава
У складу са Законом о основама система образовања и васпитања (” Сл. гласник Р. Србије” број 88/17 , 27/18 , 10/2019 , 6/2020 и 129/2021)
Настава је у потпуности стручно заступљена, а током њене реализације посебно ће се нагласити следећи принципи:
Критички приступ практичној примени најновијих достигнућа педагошке науке и праксе у сопственој средини;
Размена искуства и њихово уопштавање кроз огледне часове и стручне расправе;
Шира примена метода и техника самосталног деференцираног и полупрограмираног рада са ученицима;
Уједначавање захтева и критеријума у вредновању постигнућа ученика;
Пружање додатне подршке ученицима;
Даље ће се разграђивати методологија планирања и програмирања још прецизнијом конкретизацијом садржаја рада, времена и мера реализације, извршиоцима, потребним средствима и сл.
Овим активностима допринеће се подизању квалитета реализације садржаја редовне наставе.
Распоред редовне наставе је посебно израђен за : разредну наставу , предметну наставу , посебну наставу и подручно одељење Петка.
Наставни предмети по разредима:
Први разред :
Обавезни наставни предмети: Српски језик , математика , свет око нас , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко васпитање , енглески језик , дигитални свет.
Обавезни изборни наставни предмети: веронаука или грађанско васпитање
Други разред :
Обавези наставни предмети: Српски језик , математика , свет око нас , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко васпитање , енглески језик , дигитални свет.
Обавезни изборни наставни предмети: веронаука или грађанско васпитање
Трећи разред :
Обавези наставни предмети: Српски језик , математика , природа и друштво , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко васпитање , енглески језик , дигитални свет .
Обавезни изборни наставни предмети: веронаука или грађанско васпитање
Четврти разред :
Обавези наставни предмети: Српски језик , математика , природа и друштво , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко васпитање , енглески језик.
Обавезни изборни наставни предмети: веронаука или грађанско васпитање
Пројектна настава
Пети разред :
Обавезни наставни предмети: Српски језик , математика , историја , географија , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко и здравствено васпитање , енглески језик , техника и технологија , информатика
Обавезни изборни наставни предмети: руски језик или француски језик , веронаука или грађанско васпитање , обавезна физичка активност
Обавезне слободне наставне активности : цртање сликање вајање , животне вештине , планинарство и боравак у природи
Шести разред :
Обавезни наставни предмети: Српски језик , математика , историја , географија , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко и здравствено васпитање , енглески језик , техника и технологија , физика , информатика
Обавезни изборни наставни предмети: руски језик или француски језик , веронаука или грађанско васпитање , обавезна физичка активност
Обавезне слободне наставне активности : музиком кроз живот , чувари природе , вежбањем до здравља
Седми разред :
Обавезни наставни предмети: Српски језик , математика , историја , географија , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко и здравствено васпитање , енглески језик , техника и технологија , физика , хемија , информатика
Обавезни изборни наставни предмети: руски језик или француски језик , веронаука или грађанско васпитање
Обавезне слободне наставне активности : домаћинство , моја животна средина , свакодневни живот у прошлости
Осми разред :
Обавезни наставни предмети: Српски језик , математика , историја , географија , ликовно васпитање , музичко васпитање , физичко и здравствено васпитање , енглески језик , техника и технологија , физика , хемија , информатика
Обавезни изборни наставни предмети: руски језик или француски језик , веронаука или грађанско васпитање ,
Обавезне слободне наставне активности : уметност , предузетништво , филозофија са децом.
Блок настава:
Основа свега је развијање критичког мишљења код ученика и веће ангажовање сваког ученика појединачно.Наставник ће, не само презентовати информације, већ помоћи и охрабрити сваког ученика у савладавању градива. Предходно знање ученика употребљено је као основа за упутства, а активности на часу садрже задатке за које је потрбно критичко мишљење а не само памћење и репродуковање градива. Честа измена активности, метода рада и наставних средстава повећава интересантност самог часа и држи пажњу ученицима. На крају блока ученици могу у потпуности сагледати своја постигнућа и напредак, што им даје додатну мотивацију за даљи рад и развој критичности и самокритичност. Социјални облици рада, као што су рад у пару,групни рад, дебате их ослобађају непотребног страха и притиска од једнократног оцењивања, јер је праћење рада ученика, њихово залагање и напредакконтинуирано.
Надамо се да ће овако реализовани часови имати за резултат:
-дуготрајније памћење обрађеног градива
-већа мотивисаност ученика за учење
-бољи успех ученика
-позитиван и толерантан однос међу ученицима
-стицање самопоуздања и комуникативности
У школској 2022/2023.години блок настава реализоваће се у следећим предметима:
- Математика
- Географија
- Физика
- Биологија
- хемија
Број планираних часова на нивоу полугодишта и укупно за школску годину је Прилог 3.
У оквиру редовног недељног распореда рада сви ученици од првог до осмог разреда имају : један час одељењске заједнице .
3. Допунска настава
Допунска настава реализује се са по једним часом недељно по ученику од првог до осмог разреда.
Овај облик рада организоваће се за све ученике који заостају у раду из једног, два или више предмета. Допунски рад биће организован из српског језика, математике, страних језика, физике, хемије, биологије, географије и по потреби из других предмета.
Учешће ученика и време реализације у овом раду јесте, да он што више буде индивидуалан , уз примену посебних метода , за ове облике рада.
Распоред допунске наставе је усклађен по предметима.
Број планираних часова допунске наставе по разредина на годишњем нивоу и по полугодишту је приказан у прилог 4.
4. Додатна настава
Додатна настава организије се са по једним часом недељно за ученике од четвртог до осмог разреда . У чевртом разреду из математике , а од петог до осмог разреда из предмета за који се ученик определи.
У школи је присутно повећано интересовање ученика за овај облик рада, посебно у природним наукама. Полазећи од израженог интереса ученика ученици се распоређују у групе по предметима.
ПП – служба ће помоћи наставницима у идентификацији ученика који су надарени за поједине области, пратити резултате и координирати овај рад.
Распоред додатне наставе је усклађен по предметима
5. Припремна настава
Припремна настава ће се раализовати за ученике VIII разреда из српског језика, математике и предмета који обухватају комбиновани тест (историја, географија, физика, биологија и хемија) током другог полугодишта , до завршног испита, ради што боље припремљености за полагање завршног испита .
Овај вид наставе ће такође бити организован и за оне ученике који се упућују на разредни или поправни испит из једног или два предмета у месецу августу за ученике од четвртог до седмог разреда и у јуну месецу за ученике осмог разреда.
6. Слободне активности ученика
Ученици показују велико интересовање за рад у слободним активностима. Оне ће се реализовати после часова редовне наставе или у поподневној смени као предчас. У зависности од саме секције , поједини садржаји ће се реализовати и ван школе у другим институцијама.Након изјашњавања ученика о заинтересованости за секције и утврђивања термина за одржавање биће израђен распоред осталих облика .На почетку школске године ученици ће се опредељивати за рад у слободним активностима.
Ученици ће моћи да се определе за једну од следећих секција:
- Драмска секција
- Читалачки клуб
- Рецитаторска секција
- Литерарна секција
- Новинарска секција
- Информатичка секција
- Информатички свет
- Грађевинска секција
- Програмерска секција
- Рачунарска секција
- Прва помоћ
- Спортске секције
- Саобраћајна ( Б , Ц )
- Секција за техничко цртање
- Електро секција
- Папирно моделарство
- Еколошка секција
- The English club
- Машинска секција
- Хор
7. Настава у природи
Полазећи од досадашњих искустава и потреба ученика , школа ће и ове године организовати школу у природи.
Овај облик наставе организоваће се за све млађе разреде, а у оквиру разреда за она одељења која добијају писмену сагласност родитеља ученика. Организатор ове активности биће директор школе, комисија и стручни актив млађих разреда . Наставу у природи финансираће родитељи ученика. Активирањем родитеља почетком школске године у септембру, утврдиће се одељење и број ученика , па тек онда уговорити термини реализације. Само одељења у којима више од 80% родитеља изрази жељу за овај вид наставе моћи ће је реализовати , изузетно у специфичним ситуацијама уз одобрење директора школе број ученика може да буде и мањи од прописаног броја. Уколико дође до неких измена , Школски одбор и Наставничко веће ће обавестити Министарство просвете.
8. Преглед излета ,екскурзија и посета
Овај део програмских садржаја реализоваће се са свим дидактичко-методичким захтевима које предвиђа Заједнички план и програм васпитно-образовног рада у основној школи у Републици Србији и упутства које је израдио Завод за унапређивање васпитања и образовања Београда. Са овим садржајима детаљно су упознати сви субјекти школе, као и ученици и родитељи.
Правци вишечасовних, једнодневних излета и вишедневних екскурзија / седмог и осмог разреда/ уврштени су на основу упутства Министарства просвете као и захтева програмских садржаја . Дани у којима се реализују излети и екскурзије имаће карактер радних али не и наставних дана.
Школа ће организовати зимовање и летовање ученика у зависности од интересовања ученика и родитеља.За наведене активности биће задужени наставници физичког васпитања. У оквиру ових активности биће организоване школе пливања и скијања.
9.Маршруте екскурзија за ученике од првог до осмог разреда
Разред | Релација екскурзије | Време трајања | Време |
I | Лазаревац–Радмиловац – Панорамско разгледање Београда – Келтско село Инђија | 8 сати | мај |
II | Лазаревац—Етно парк авлија Глушци –Засавица – Пећинци -Лазаревац | 8 сати | мај |
III | Лазаревац-Бранковина-Тршић-Троноша-Лазаревац | 1о сати | мај |
IV | Лазаревац-Аранђеловац-Рисовача-Опленац-Орашац-Буковичка бања – Лазаревац | 1о сати | мај |
V | Лазаревац-Свилајнац – Манасија – Ресавска пећина –Лазаревац | 1 дан | мај |
VI | Лазаревац-Таково-Жича-Крушевац- Врњачка бања-Лазаревац | 1 дан | мај |
VII | Лазаревац – Сремски Карловци – Петроварадин– Сомбор – Суботица – Палић – Нови Сад – Лазаревац | 2 дана | мај |
VIII | Лазаревац -Смедерево-Костолац (Виминацијум)-Голубац-Лепењски вир-Доњи Милиновац – Хидроелектрана Ђердап- Неготин-обилазак града и музеја – Гамзиград-Ниш – Нишка бања – Крагујевац – Лазаревац | 3 дана | април |
Пос. н | Лазаревац – Авала(авалски торањ)-Космај (Тресије)-Амерић–Аранђеловац (Рисовача) – Лазаревац | 1 дан | мај |
13. ПРИЛОЗИ УЗ ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
ПРИЛОЗИ УЗ ПРВИ ДЕО
- Прилог 1 – одељењске старешине , бројно стање одељења и структура према полу и страном језику
- Прилог 2 – распоред звона
- Прилог 3 – планирани број часова , редовне наставе и ваннаставних активности ( обавезни наставни предмети , изборни наставни предмети , допунска настава и остале активности )
- Прилог4- План и програм посебних активности у оквиру годишњег плана рада школе
- Прилог 5 – подела предмета на наставнике
Директор школе
Мирослав Давидовић