Правилник о организацији и систематизацији послова у основној школи

На основу члана 126. став 4. тачка 19) Закона о основама система образовања и васпитања (“Сл. гласник РС”, бр. 88/2017 – даље: Закон) у вези са чланом 24. став 2. Закона о раду (“Сл. гласник РС”, бр24/2005,61/2005,54/2009,32/2013,75/2014,13/2017-одлука УС и 113/2017), чл. 30, 31. и 32. Закона о запосленима у јавним службама (“Сл. гласник РС”, бр. 113/2017) и чланом 1. Уредбе о каталогу радних места у јавним службама и другим организацијама у јавном сектору (“Сл. гласник РС”, бр. 81/2017 и 6/2018- даље: Уредба), након добијене сагласности Школског одбора _______________ од _________________, директор Основне школе “Дуле Караклајић”, Лазаревац (даље: Школа), доноси

ПРАВИЛНИК О ОРГАНИЗАЦИЈИ И СИСТЕМАТИЗАЦИЈИ ПОСЛОВА У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ

                                             “Дуле Караклајић”  Лазаревац

I ОПШТЕ ОДРЕДБЕ

Члан 1

Правилником о организацији и систематизацији послова у ОШ “Дуле Караклајић” у Лазаревцу (даље: Правилник), утврђују се: организациони делови, групе послова, назив радног места, опис послова и потребан број извршилаца за њихово обављање, радна места за која се као посебан услов предвиђа познавање језика и писма националне мањине који је у службеној употреби на територији јединице локалне самоуправе на којој се налази седиште Школе и на коме се остварује образовно-васпитни рад, услови за заснивање радног односа и за рад и друга питања којима се уређује несметано обављање свих послова у оквиру делатности Школе.

Члан 2

У Школи се утврђују послови, у складу са природом и организацијом образовно-васпитне делатности и одређује потребан број извршилаца који треба да обезбеди ефикасно извршавање школског програма, годишњег плана рада Школе и обављање делатности Школе у целини.

Члан 3

За сваки посао, односно групу послова, даје се назив, опис и потребан број извршилаца, који се изражава нормом непосредног рада, као и услови, прописани законом и подзаконским актима за њихово обављање, које треба да испуњавају њихови извршиоци.

Члан 4

Услови за пријем у радни однос прописани су Законом јединствено за све запослене у Школи.

Услови у погледу врсте стручне спреме за рад наставника и стручних сарадника прописани су Законом и подзаконским актима којима се утврђују каталог радних места у јавним службама и другим организацијама у јавном сектору, врста стручне спреме наставника и стручних сарадника у основној школи .

Услови за рад секретара Школе прописани су Законом и поџаконским актима.

Зависно од сложености послова које обављају, за остале запослене посебни услови се утврђују законом и овим правилником.

Члан 5

Радни однос у Школи заснива се, по правилу, са пуним радним временом.

Радна места са непуним радним временом, утврђују се, у складу са Законом и Годишњим планом рада Школе.

Члан 6

Делатност Школе се организује и обавља у седишту  школе у Лазаревцу, ул. Дула Караклајића  и у издвојеном одељењу у Петки.

Члан 7

Настава се изводи у одељењу, а из појединих предмета по групама, у складу са важећим, планом и програмом наставе и учења, према утврђеном распореду часова.

Број одељења појединих разреда у школи је променљив и зависи од броја уписаних ученика.

Члан 8

Број извршилаца у настави и број ваннаставног особља утврђује се на почетку школске године, у зависности од броја ученика, броја одељења и величине школе, у складу са Законом и обавезом остваривања плана и програма наставе и учења.

II ГРУПЕ РАДНИХ МЕСТА У ШКОЛИ

Члан 9

Послови у Школи систематизовани су по следећим групама:

1. послови руковођења – директор Школе, помоћник директора ;

2. послови образовно-васпитног рада – наставно особље (наставници и стручни сарадници);

4. нормативно-правни послови – секретар Школе;

5. административно-финансијски послови и

6. помоћно-технички послови.

1. Директор

Члан 10

Директор руководи радом Школе и обавља и друге послове, у складу са Законом, подзаконским актима и Статутом Школе.

2. Помоћник директора

Члан 11

Помоћник директора организује, руководи и одговоран је за педагошки рад Школе, координира рад стручних органа, а може да обавља послове наставника, васпитача или стручног сарадника и друге послове, у складу са Статутом Школе и решењем директора.

3. Наставно особље

Члан 12

Наставно особље обавља образовно-васпитни рад у Школи.

Наставно особље чине наставници и стручни сарадници.

Члан 13

Наставници изводе наставу и друге облике образовно-васпитног рада у Школи.

Стручни сарадници обављају стручне послове у Школи.

4. Секретар Школе

Члан 14

Управне, нормативно-правне и друге правне послове обавља секретар Школе.

5. Административно-финансијско особље

Члан 15

Административно-финансијске послове у Школи обављају:

1. шеф рачуноводства (или дипломирани економиста за финансијско-рачуноводствене послове);

2. благајник;

3. референт за правне, кадровске и административне послове – административни радник.

6. Помоћно техничко особље

Члан 16

Помоћно-техничке послове у Школи обављају:

1. домар;

2. сервирка;

3. спремачица;

III  УСЛОВИ ЗА ЗАСНИВАЊЕ РАДНОГ ОДНОСА И РАД ЗАПОСЛЕНИХ У ШКОЛИ

Члан 17

У радни однос у Школи може да буде примљено лице које:

1. има одговарајуће образовање;

2. има психичку, физичку и здравствену способност за рад са децом и ученицима;

3. није осуђивано правноснажном пресудом за кривично дело за које је изречена безусловна казна затвора у трајању од најмање три месеца, као и за кривична дела насиље у породици, одузимање малолетног лица, запуштање и злостављање малолетног лица или родоскрвњење, за кривично дело примање мита или давање мита, за кривично дело из групе кривичних дела против полне слободе, против правног саобраћаја и против човечности и других добара заштићених међународним правом, без обзира на изречену кривичну санкцију, и за које није, у складу са законом, утврђено дискриминаторно понашање;

4. има држављанство Републике Србије;

5. зна српски језик и језик на којем остварује образовно-васпитни рад.

Члан 18

Дужност директора Школе може да обавља лице које има одговарајуће образовање из члана 140. став 1. Закона за наставника школе, за педагога и психолога, дозволу за рад – лиценцу, обуку и положен испит за директора и најмање осам година рада у установи на пословима образовања и васпитања и које испуњава услове прописане чланом 17. овог правилника.

Изузетно, дужност директора Школе може, под условима прописаним Законом, да обавља и лице које има одговарајуће образовање из члана 140. став 3. Закона за наставника школе, за педагога и психолога, дозволу за рад – лиценцу, обуку и положен испит за директора и најмање десет година рада у установи на пословима образовања и васпитања након стеченог одговарајућег образовања и које испуњава услове прописане чланом 17. овог правилника.

На послове помоћника директора може да се распореди наставник и стручни сарадник који има професионални углед и искуство у установи, решењем директора за сваку школску годину.

1. Услови за пријем у радни однос и услови за рад наставног особља

Члан 19

Послове наставника разредне наставе може да обавља лице које испуњава услове прописане чланом 17. овог правилника и које има одговарајуће образовање.

Под одговарајућим образовањем сматра се:

1. високо образовање стечено на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије) и то:

(1) студије другог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет, односно групу предмета;

(2) студије другог степена из области педагошких наука или интердисциплинарне, мултидисциплинарне, трансдисциплинарне студије другог степена које комбинују целине и одговарајуће научне, односно стручне области или области педагошких наука;

2.на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године;

3. изузетно -високо образовање стечено на студијама првог степена (основне академске, односно струковне студије и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем (за наставника практичне наставе).

Члан 20

Послове наставника предметне наставе може да обавља лице које испуњава услове прописане чланом 17. овог правилника и које има одговарајуће образовање.

1. Под одговарајућим образовањем сматра се високо образовање стечено на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије и то:

(1) студије другог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет, односно групу предмета;

(2) студије другог степена из области педагошких наука или интердисциплинарне, мултидисциплинарне, трансдисциплинарне студије другог степена које комбинују целине и одговарајуће научне, односно стручне области или области педагошких наука;

2.на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године;

3. изузетно-високо образовање стечено на студијама првог степена (основне академске, односно струковне студије и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем.

2. Услови за пријем у радни однос и услови за рад секретара Школе

Члан 21

За обављање послова радног места секретара може се засновати радни однос са лицем које испуњава услове прописане чланом 17. овог правилника и које има образовање из области правних наука из члана 140. став 1.  Закона и дозволу за рад секретара ( лиценца за секретара) или положен стручни испит за секретара, правосудни или стручни испит за запослене у органима државне управе или државни стручни испит.

3. Услови за пријем у радни однос и услови за рад административно-финансијског особља

Члан 22

За обављање послова радног места шефа рачуноводства може се засновати радни однос са лицем које испуњава услове прописане чланом 17. овог правилника и које је стекло високо образовање на основним студијама у обиму од 180 ЕСПБ бодова, по пропису који уређује високо образовање почев од 10. септембра 2005. године; на студијама у трајању до три године, по пропису који је уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године а изузетно лица са средњим образовањем и најмање пет година радног искуства стеченог на тим пословима.

Члан 23

За обављање послова радног места благајника радни однос може се засновати са лицем које испуњава услове прописане чланом 17. овог правилника и које има четврти степен стручне спреме, стечен након завршене средње економске школе или гимназије.

Члан 24

За обављање послова радног места референта за правне, кадровске и административне послове (административног радника) радни однос се може засновати са лицем које испуњава услове прописане чланом 17. овог правилника и које има четврти степен стручне спреме, стечен након завршене средње школе правно-економског смера.

4. Услови за пријем у радни однос и услови за рад помоћно-техничког особља

Члан 25

За обављање послова радног места домара радни однос може се засновати с лицем које испуњава услове прописане чланом 17. овог правилника и има трећи или четврти степен стручне спреме – електро, машинске, браварске, грађевинске, столарске или водоинсталатерске струке.

Члан 26

За обављање послова радног места сервирке радни однос може се засновати с лицем које испуњава услове прописане чланом 17. овог правилника и има други или трећи степен стручне спреме куварске струке изузетно основно образовање и радно искуство на тим пословима.

Члан 27

За обављање послова радног места спремачице радни однос може се засновати с лицем које испуњава услове прописане чланом 17. овог правилника и има први степен стручне спреме, односно завршену основну школу.

IV ОСТАЛИ УСЛОВИ ЗА РАД ЗАПОСЛЕНИХ

Члан 28

Сви запослени за све време рада морају испуњавати услове прописане Законом за заснивање радног односа у Школи.

Запосленом престаје радни однос ако се у току радног односа утврди да не испуњава услове прописане Законом, или ако одбије да се подвргне лекарском прегледу у надлежној здравственој установи.

Члан 29

У поступку одлучивања о избору наставника, васпитача и стручног сарадника конкурсна комисија врши ужи избор кандидата које упућује на претходну психолошку процену способности за рад са децом и ученицима коју врши надлежна служба за послове запошљавања,  у року од осам дана од дана истека рока за подношење пријава.

Конкурсна комисија сачињава листу кандидата који испуњавају услове за пријем у радни однос у року од осам дана од дана пријема резултата психолошке процене способности за рад са децом и ученицима.

Конкурсна комисија обавља разговор са кандидатима са листе из става 2. овог члана и доноси решење о избору кандидата у року од осам дана од дана обављеног разговора са кандидатима.

Члан 30

Директор Школе је у обавези да у року до две године од доношења подзаконског акта којим се прописује програм, начин и поступак полагања испита за директора, положи испит и стекне лиценцу за директора.

Изабрани директор који нема положен испит за директора, дужан је да га положи у року до две године од дана ступања на дужност.

Члан 31

За обављање послова радног места наставника и стручног сарадника може се засновати радни однос са:

1. лицем које поседује лиценцу за наставника и стручног сарадника;

2. приправником;

3. лицем које испуњава услове за наставника или стручног сарадника, са радним стажом стеченим ван установе, под условима и на начин утврђеним за приправника;

4. лицем које заснива радни однос на одређено време ради замене одсутног запосленог;

5. педагошким асистентом.

Члан 32

Послове наставника и стручног сарадника може да обавља лице које има дозволу за рад – лиценцу.

Послове наставника и стручног сарадника може да обавља и приправник, односно лице које први пут у том својству заснива радни однос у Школи, на одређено или неодређено време, са пуним или непуним радним временом и оспособљава се за самосталан образовно-васпитни рад наставника и стручног сарадника, на начин и под условима прописаним Законом и подзаконским актом.

Приправнички стаж траје најдуже две године од дана заснивања радног односа. Приправнику у радном односу на неодређено време, који у року од две године од дана заснивања радног односа не положи испит за лиценцу – престаје радни однос. Приправнику у радном односу на одређено време својство приправника престаје након положеног испита за лиценцу, а радни однос истеком времена на које је примљен у радни однос.

Лице без лиценце има обавезу да стекне лиценцу, под истим условима и на начин прописан за приправника.

Лице које заснива радни однос на одређено време и педагошки асистент нема обавезу стицања лиценце.

Члан 33

Послове наставника и стручног сарадника у Школи може да обавља и приправник-стажиста.

Са приправником-стажистом се не заснива радни однос, већ Школа закључује уговор о стручном усавршавању у трајању од најмање годину дана, а најдуже две године, за које време он савладава програм за увођење у посао и полагање испита за лиценцу под непосредним надзором наставника или стручног сарадника који има лиценцу.

Радно место приправника-стажисте се не урачунава у потребан број извршилаца за обављање образовно-васпитног рада.

Члан 34

Школа може засновати радни однос на одређено време, закључивањем уговора о раду на 12 месеци са лицем за обављање послова педагошког асистента, који пружа помоћ и додатну подршку групи ученика, у складу са њиховим потребама и помоћ запосленима у циљу унапређивања њиховог рада.

Степен и врста образовања и програм обуке за педагошког асистента прописан је подзаконским актом.

Члан 35

Запослени на пословима секретара Школе, поред испуњености услова за заснивање радног односа, обавезан је да у року од две године од дана заснивања радног односа положи испит за лиценцу за секретара, у складу са Законом и подзаконским актом.

Запослени са положеним  стручним испитом за секретара, правосудним испитом или стручним испитом за запослене у органима државне управе или државним стручним испитом не полаже испит за секретара.

Члан 36

Запослени на пословима шефа рачуноводства, поред испуњености услова за заснивање радног односа, мора да испуњава услове прописане Уредбом о буџетском рачуноводству.

Евентуална обавеза полагања стручног испита одређује се у складу са прописима којима се уређује финансијско пословање установа, буџетски систем и буџетско рачуноводство.

Члан 37

Школа може да уговори пробни рад са наставником  или стручним сарадником који има лиценцу и који се прима у радни однос на неодређено а изузетно и на одређено време.

Школа може да уговори пробни рад и за обављање других послова, у складу са одредбама Закона о раду.

Пробни рад се обавља у складу са законом којим се уређује рад.

                                                                                          Члан 38

Ближи услови у погледу врсте и степена образовања наставника и стручних сарадника прописани су подзаконским актом Министра надлежног за послове образовања.

V БРОЈ ИЗВРШИЛАЦА И ОПИС РАДНИХ МЕСТА

1. Директор Школе

Члан 39

Послове директора обавља један извршилац.

Директор школе:

1. представља и заступа школу;

2. организује образовно васпитни рад школе и стара се о његовом остваривању и унапређивању;

3.предлаже нацрт школског програма рада школе;

4. води пословање и усклађивање процеса рада у школи;

5.извршава одлуке Школског одбора;

6.доноси одлуку о слободним радним местима;

7. издаје налоге за вршење одређених задатака;

8.бира наставнике, стручне сараднике на основу конкурса по прибављеном мишљењу школског одбора;

9.врши педагошко инструктивни увид и надзор;

10.припрема и руководи седницама Наставничког већа;

11.обједињује рад стручних органа школе;

12.координира рад разредних старешина, наставника и стручних сарадника;

13.подноси два пута годишње извештај о свом раду Школском одбору;

14.предузима мере за унапређивање рада наставника, стручних сарадника;

15.предузима мере у случају недоличног понашања наставника и стручних сарадника;

16.остварује сарадњу са Министарством и родитељима;

17.закључује споразуме о преузимању радника;

18.доноси одлуку о трајном и привременом распоређивању радника;

19.даје сагласност на допунски рад у другом предузећу и закључује уговор о допунском раду радника;

20.потписује сведочанства, дипломе, уверења и друге јавне исправе које школа издаје;

Услови:

-високо образовање на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије,мастер струковне студије), на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. Септембра 2005. Године;

-изузетно – на студијама првог степена (основне академске студије, основне струковне студије и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем, ако се на конкурсу не пријави ниједан кандидат са одговарајућим образовањем.

Додатна знања:

-дозвола за рад наставника, васпитача и стручног сарадника (лиценца);

-обука и положен испит за директора установе (лиценца);

-осам, односно 10 година рада на пословима образовања и васпитања након стеченог одговарајућег образовања, зависно од степена сртучне спреме, у складу са прописина којима се уређује област образовања и васпитања.

2. Помоћник директора

Члан 40

Послове помоћника директора обавља један извршилац.

Помоћник директора:

1.замењује директора у свим пословима када је директор одсутан;

2. планира, програмира и усклађује процес образовно-васпитног рада;

3. координира рад стручних органа и учествује у раду педагошког колегијума и других стручних органа;

4. учествује у раду Савета родитеља и сарађује са ученичким парламентом;

5. учествује у подели предмета на наставнике, прикупљању података за израду распореда часова и подели разредних старешинстава и организацији дежурства;

6. учествује у организацији свих врста испита у Школи;

7. организује и прати реализацију допунске, додатне, факултативне, припремне наставе и ваннаставних активности;

8. припрема извештаје за наставничко веће, прати рад разредних старешина;

9. учествује у раду педагошко-психолошке службе и комисија приликом предузимања и изрицања васпитних и васпитно-дисциплинских мера;

10. прегледа евиденције које воде наставници, васпитачи и стручни сарадници и контролише издавање јавних исправа;

11.организује и координира радом техничког особља;

12. обавља и послове наставника или стручног сарадника, у складу са решењем директора и друге послове по налогу директора.

Услови: високо образовање на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије,мастер струковне студије), на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. Септембра 2005. Године;

Додатни услови: најмање  три године радног искуства.

За свој рад одговара директору школе.

3. Наставно особље

Члан 41

Број извршилаца на радним местима наставника, васпитача и стручних сарадника утврђује се Годишњим планом рада Школе за сваку школску годину и може се мењати сваке школске године, зависно од броја уписане деце, односно од броја одељења и васпитних група у Школи, у складу са Законом и подзаконским актима којима се уређују питања утврђивања броја извршилаца у Школи.

Члан 42

У Школи постоје следеће врсте радних места наставника:

1. наставник разредне наставе;

2. наставник у комбинованом одељењу (два, три или четири одељења);

3. наставник у продуженом боравку;

4. дефектолог – наставник;

5. дефектолог – наставник са одељенским старешинством;

6. дефектолог – наставник у комбинованом одељењу (два, три или четири одељења);

7. дефектолог – наставник у продуженом боравку;

8. наставник предметне наставе;

9. наставник предметне наставе са одељењским старешинством;

Члан 43

У Школи постоје следећа радна места наставника предметне наставе:

1. наставник српског језика;

2. наставник енглеског језика (обавезан страни језик);

3. наставник руског језика (изборни страни језик);

4. наставник француског језика (изборни страни језик);

5. наставник историје;

6. наставник географије;

7. наставник математике;

8. наставник физике;

9. наставник хемије;

10. наставник биологије;

11. наставник физичког васпитања;

12. наставник техничког образовања;

13. наставник музичке културе;

14. наставник ликовне културе;

15. наставник грађанског васпитања;

16. наставник верске наставе;

17.наставник технике и технологије;

18.наставник физичког и здравственог васпитања;

19. наставник информатике;

20. наставник изабраног спорта.

Члан 44

Послове стручних сарадника у Школи обављају:

1. стручни сарадник педагог;

2. стручни сарадник психолог;

3. стручни сарадник логопед;

4. стручни сарадник библиотекар;

Наставник разредне наставе

Наставник у комбинованом одељењу – два, три или четири одељења

Члан 45   

Наставник разредне наставе:

1. планира, припрема и остварује све облике наставе и друге облике образовно-васпитног рада у складу са планом и програмом Школе;

2. спроводи индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовно-васпитним потребама ученика;

3. спроводи активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу школу;

4. прилагођава технике учења, дидактички материјал и рад на часу образовно-васпитним потребама ученика;

5. пружа додатну подршку ученицима из осетљивих друштвених група, талентованим ученицима и ученицима са тешкоћама у развоју и учествује у раду тима за израду ИОП-а;

6. учествује у спровођењу испита;

7. обавља послове ментора приправнику;

8. води прописану евиденцију и педагошку документацију;

9. обавља послове одељењског старешине и ментора приправнику;

10. учествује у раду тимова и органа школе;

11. учествује у изради прописаних докумената школе;

12. ради унапређивања образовноваспитне праксе сарађује са родитељима, односно старатељима, запосленим у установи и другим заинтересованим лицима и институцијама у локалној заједници.

Услови:

-високо образовање на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије,мастер струковне студије), на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. Септембра 2005. Године;

-изузетно – на студијама првог степена (основне академске студије, основне струковне студије и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем.

-дозвола за рад (лиценца).

-за свој рад одговара директору школе.

Наставник у продуженом боравку

Члан 46

Наставник у продуженом боравку:

1. остварује садржаје образовно-васпитног рада у продуженом боравку;

2. води рачуна о исхрани ученика, стицању радних, хигијенских, културних навика и подстиче ученика на самосталан рад;

3. спроводи индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовно-васпитним потребама ученика;

4. планира, припрема и остварује образовно-васпитни рад и активира ученике у слободном времену раднотехничким, производним, хуманитарним, спортским, културно-уметничким, забавним и другим активностима;

5. брине о здрављу ученика и предузима превентивне мере ради очувања здравља ученика, васпитава их и чува;

6. прати развој ученика и резултате у учењу;

7. подстиче ученика на постизање бољих резултата;

8. ради унапређивања образовноваспитне праксе сарађује са породицама ученика;

9. води одговарајућу евиденцију и педагошку документацију;

10. учествује у раду тимова и органа школе, члан је тима за пружање додатне подршке детету и ученику.

Услови:

– високо образовање на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије,мастер струковне студије), на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. Септембра 2005. Године.

 -изузетно – на студијама првог степена (основне академске студије, основне струковне студије и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем.

-дозвола за рад (лиценца).

-за свој рад одговара директору школе.

Наставник предметне наставе

Наставник предметне наставе са одељењским старешинством

Члан 47

Наставник предметне наставе:

1. планира, припрема и остварује све облике наставе и друге облике образовно-васпитног рада у складу са планом и програмом Школе;

2. остварује индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовно-васпитним потребама ученика;

3. остварује активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу;

4. пружа додатну подршку ученицима из осетљивих друштвених група, талентованим ученицима и ученицима са тешкоћама у развоју и учествује у раду тима за израду ИОП-а;

5. учествује у спровођењу испита;

6. обавља послове одељенског старешине, ментора приправнику;

7. води прописану евиденцију и педагошку документацију;

8. ради у тимовима и органима установе;

9. учествује у изради прописаних докумената Школе;

10. ради унапређивања образовно-васпитне праксе саветује се са родитељима, односно старатељима, запосленим у Школи, спољним сарадницима, стручним и другим институцијама;

11. припрема и реализује излете, посете, наставу у природи.

Услови:

-високо образовање на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије,мастер струковне студије), на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. Септембра 2005. Године.

-изузетно – на студијама првог степена (основне академске студије, основне струковне студије и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем.

-дозвола за рад (лиценца).

-за свој рад одговара директору школе.

дефектолог – наставник;

 дефектолог – наставник са одељенским старешинством;

 дефектолог – наставник у комбинованом одељењу (два, три или четири одељења);

 дефектолог – наставник у продуженом боравку;

Члан 48

-припрема, планира, реализује и вреднује васпитнообразовни рад са ученицима;

-прати и подржава развој ученика и њихово напредовање у сарадњи са стручним сарадницима, наставницима и другим запосленима у образовноваспитној установи, али и спољним сарадницима и родитељима односно другим законским заступницима;

-учествује у изради, праћењу и вредновању ИОП-а у сарадњи са стручним сарадником и родитељима односно другим законским заступницима;

-води прописану педагошку документацију;

-обавља послове ментора приправнику и пружа стручну подршку запосленима у установи у раду  са ученицима који показују развојне и друге сметње;

-обавља послове одељенског старешине;

-пружа помоћ у раду стручних органа и тимова установе;

Пружа помоћ у организованим облицима културне и јавне делатности установе;

-процењује стања, снаге, способности, интересовања, ризике и потребе ученика и других значајних особа у окружењу ученика битних за његов развој и напредовање;

-ради унапређивања образовноваспитне праксе саветује  се са родитељима, односно другим законским заступником у установи, спољним сарадницима, стручним институцијама у широј друштвеној заједници;

-пружа додатну подршку ученицима из осетљивих друштвених група и ученицима са сметњама у развоју и тешкоћама у учењу и учествују у раду тима за израду ИОП-а.

Услови: -високо образовање на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије,мастер струковне студије), на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. Септембра 2005. Године.

-изузетно – на студијама првог степена (основне академске студије, основне струковне студије и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем.

-дозвола за рад (лиценца).

-за свој рад одговара директору школе.

Стручни сарадник педагог

Члан 49

Послове стручног сарадника педагога Школе обавља један извршилац.

Стручни сарадник педагог Школе:

1. доприноси стварању оптималних услова за развој ученика и унапређивању образовно-васпитног рада;

2. учествује у планирању, програмирању, праћењу и вредновању остваривања образовно-васпитног рада;

3. прати, анализира и подстиче целовит развој ученика;

4. пружа подршку и помоћ наставницима у планирању, припремању и реализацији свих видова образовно-васпитног рада;

5. обавља саветодавни рад са ученицима, родитељима, односно старатељима и запосленима у Школи;

6. пружа помоћ наставницима на праћењу и подстицању напредовања ученика, прилагођавању образовно-васпитног рада индивидуалним потребама ученика, креирању педагошког профила и индивидуалног образовног плана ученика, обавља саветодавни рад са наставницима на основу добијених резултата процене, пружајући им подршку у раду са ученицима, родитељима, личним пратиоцима, педагошким асистентима, подстиче лични и професионални развој наставника;

7. подстиче професионални развој запослених и организује стручно усавршавање у Школи;

8. спроводи активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу;

9. организује и реализује активности на пружању подршке ученицима, ради постизања социјалне, емоционалне и професионалне зрелости;

10. организује упознавање ученика са ефикасним техникама и методима учења;

11. пружа подршку у изради и развијању индивидуалних образовних планова и сарађује са интерресорном комисијом у процени потреба за додатном образовном, здравственом и/или социјалном подршком ученику;

12. ради у стручним тимовима и органима установе;

13. води прописану евиденцију и педагошку документацију;

14. учествује у изради прописаних докумената Школе;

15. координира и/или учествује у раду тима за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања;

16. врши процењивање деце при упису у први разред и проверу спремности за превремени упис у школу;

17. учествује у структуирању одељења у Школи на основу процењених индивидуалних карактеристика ученика;

18. обавља послове у вези са професионалном оријентацијом ученика уз посебно уважавање индивидуалних снага и потреба за подршком;

19. креира и прилагођава инструменте процене како би дошао до релевантних података о ученицима, узимајући у обзир њихове специфичности у комуникацији, социјалној интеракцији, емоционалном и когнитивном развоју;

20. реализује сарадњу са центром за социјални рад и другим релевантним институцијама, локалном заједницом, стручним и струковним организацијама од значаја за успешан рад Школе;

21. иницира и учествује у истраживањима образовно-васпитне праксе на нивоу Школе.

Услови:

– високо образовање на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије,мастер струковне студије), на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. Септембра 2005. Године.

-дозвола за рад (лиценца)

-за свој рад одговара директору школе.

Стручни сарадник психолог

Члан 50

Послове стручног сарадника психолога Школе обавља један извршилац.

Стручни сарадник психолог Школе:

1. доприноси стварању оптималних услова за развој ученика и унапређивању образовно-васпитног рада;

2. учествује у планирању, програмирању, праћењу и вредновању остваривања образовно-васпитног рада;

3. пружа подршку наставницима у планирању, припремању и извођењу свих видова образовно-васпитног рада;

4. пружа помоћ наставницима на праћењу и подстицању напредовања ученика, прилагођавању образовно-васпитног рада индивидуалним потребама ученика, креирању педагошког профила и индивидуалног образовног плана ученика, обавља саветодавни рад са наставницима на основу добијених резултата процене, пружајући им подршку у раду са ученицима, родитељима, личним пратиоцима, педагошким асистентима, подстиче лични и професионални развој наставника;

5. спроводи активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу школу;

6. организује и реализује активности у циљу остваривања додатне подршке ученицима, ради постизања социјалне, емоционалне и професионалне зрелости;

7. координира превентивни рад у школи и пружање подршке ученицима и родитељима за примену здравих стилова живота, оснаживање породице за промену адекватних васпитних стилова;

8. обавља саветодавни рад са ученицима, родитељима, односно старатељима, наставницима и другим стручним сарадницима на унапређењу образовно-васпитног рада;

9. обавља саветодавни рад са ученицима, родитељима, односно старатељима и запосленима у Школи;

10. ради у стручним тимовима и органима установе;

11. води прописану евиденцију и педагошку документацију;

12. пружа подршку у изради и развијању индивидуалних образовних планова и сарађује са интерресорном комисијом у процени потреба за додатном образовном, здравственом и/или социјалном подршком ученику;

13. учествује у структуирању одељења у Школи на основу процењених индивидуалних карактеристика ученика;

14. обавља послове у вези са професионалном оријентацијом ученика уз посебно уважавање индивидуалних снага и потреба за подршком;

15. креира и прилагођава инструменте процене како би дошао до релевантних података о ученицима, узимајући у обзир њихове специфичности у комуникацији, социјалној интеракцији, емоционалном и когнитивном развоју;

16. реализује сарадњу са центром за социјални рад и другим релевантним институцијама, локалном заједницом, стручним и струковним организацијама од значаја за успешан рад Школе;

17. учествује у изради прописаних докумената Школе;

18. врши процењивање деце при упису у први разред и проверу спремности за превремени упис у школу.

Услови:

-високо образовање на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије,мастер струковне студије), на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. Септембра 2005. Године

-дозвола за рад (лиценца)

– за свој рад одговара директору школе.

Стручни сарадник логопед

Члан 51

Послове стручног сарадника логопеда обавља један извршилац.

Стручни сарадник логопед:

1. учествује у планирању, програмирању, праћењу и вредновању остваривања образовно-васпитног рада, посебно у сегментима програма који се односе на планове и програме подршке ученицима;

2. спроводи поступке за говорно језичку дијагностику, реализује активности у домену превенције говорно-језичких поремећаја, спроводи логопедску терапију, стимулише говорно-језички развој;

3. пружа подршку и помоћ наставницима у планирању, реализацији и вредновању образовно-васпитног рада, посебно у области комуникације и говорно-језичког развоја ученика;

4. пружа подршку у изради и развијању индивидуалних образовних планова и сарађује са интерресорном комисијом у процени потреба за додатном образовном, здравственом и/или социјалном подршком ученику;

5. реализује оснаживање ученика и родитеља за примену адекватних поступака и метода и техника у области комуникације и говорно-језичког развоја ученика;

6. остварује саветодавни рад са родитељима и старатељима ученика;

7. учествује у раду тимова и органа Школе;

8. води прописану евиденцију и педагошку документацију;

9. сарађује са институцијама, локалном заједницом, стручним и струковним организацијама од значаја за успешан рад Школе.

Услови:

– високо образовање на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије,мастер струковне студије), на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. Септембра 2005. Године.

-дозвола за рад (лиценца)

-за свој рад одговара директору школе.

Стручни сарадник библиотекар

Члан 52

Послове стручног сарадника библиотекара обавља један извршилац.

Стручни сарадник библиотекар:

1. води пословање библиотеке;

2. планира, организује и учествује у изради и реализацији програма образовања и васпитања;

3. сарађује са наставницима и стручним сарадницима;

4. руководи радом библиотечке секције;

5. ради на издавању књига, приручника, аудио и видео записа;

6. учествује у организовању и остваривању културне активности и јавне делатности Школе;

7. води фото, видео и другу архиву Школе;

8. сарађује са матичном библиотеком, стручним институцијама и друштвеним окружењем;

9. предлаже набавку књига, часописа, инвентарише, класификује, сигнира и каталогизује;

10. учествује у избору одабраних уџбеника са осталим члановима већа;

11. учествује у раду тимова и органа школе;

12. води педагошку документацију и евиденцију;

13. учествује у изради прописаних докумената Школе.

Услови:

-високо образовање на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије,мастер струковне студије), на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. Септембра 2005. Године.

-дозвола за рад (лиценца)

-за свој рад одговара директору школе.

4. Секретар

Члан 53

Послове секретара обавља један извршилац.

Секретар обавља нормативно-правне и друге правне послове у Школи, и то:

1. стара се о законитом раду Школе, указује директору и школском одбору на неправилности у раду Школе;

2. обавља управне послове у Школи;

3. израђује опште и појединачне правне акте Школе;

4.заступа и представља школу пред свим судовима, општинским, покрајинским и државним органима;

5. обавља правне и друге послове за потребе установе;

6. израђује уговоре које закључује Школа;

7. обавља правне послове у вези са статусним променама у Школи;

8. обавља правне послове у вези са уписом деце и ученика;

9. обавља правне послове у вези са јавним набавкама у сарадњи са финансијском службом Школе;

10. пружа стручну помоћ у вези са избором органа управљања у Школи;

11. пружа стручну подршку и координира рад комисије за избор директора Школе;

12. прати прописе и о томе информише запослене;

13. друге правне послове по налогу директора;

Секретар има обезбеђен приступ јединственој информационој бази правних прописа.

Услови:

-високо образовање на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије,мастер струковне студије), на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. Септембра 2005. Године, дипломирани правник.

-дозвола за рад секретара (лиценца за секретара) или положен стручни испит за секретара,правосудни или стручни испит за запослене у органима државне управе или државни стручни испит.

-за свој рад одговара директору школе

5. Административно-финансијско особље

Шеф рачуноводства – (обим студија 180 ЕСПБ бодова)

Члан 54

Послове шефа рачуноводства у Школи обавља један извршилац.

Шеф рачуноводства обавља следеће послове:

1. проверава исправност финансијско-рачуноводствених образаца;

2. врши билансирање прихода и расхода;

3. врши билансирање позиција биланса стања;

4. води евиденције о реализованим финансијским плановима и контролише примену усвојеног контног плана;

5. припрема и обрађује податке за финансијске прегледе и анализе, статистичке и остале извештаје, везане за финансијско-материјално пословање;

6. припрема и обрађује податке за финансијске прегледе и анализе, статистичке и остале извештаје везане за финансијско-материјално пословање;

7. припрема податке, извештаје и информације о финансијском пословању;

8. преузима изводе по подрачунима и врши проверу књиговодствене документације која је везана за одлив и прилив готовине;

9. контира и врши књижење;

10. спроводи одговарајућа књижења и води евиденцију о задужењу и раздужењу;

11. врши обрачун амортизације, повећања и отуђења основних средстава;

12. прати и усаглашава прелазне рачуне и пренос средстава по уплатним рачунима са надлежним државним органима;

13. врши усаглашавање главне и помоћне књиге потраживања по основу принудне наплате;

14. врши контролу књижења на контима главне књиге и усаглашавања преноса средстава између подрачуна, прилива и одлива средстава по изворима;

15. чува и архивира помоћне књиге и евиденције;

16. сачињава и припрема документацију за усаглашавање потраживања и обавезе;

17. припрема документацију за обрачун и исплату плата, накнада и других личних примања, припадајућих пореза и доприноса;

18. припрема и обрађује документацију за пословне промене исказане на изводима рачуна.

Услови:

-високо образовање на основним студијама у обиму од 180 бодова по пропису који уређује високо образовање од  10. септембра 2005. Године, на студијама у трајању до три године по пропису  који је уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. Године;

-изузетно средње образовање и најмање пет година радног искуства

-знање рада на рачунару

За свој рад одговара директору школе.

Благајник

Члан 55

Послове благајника у Школи обавља један извршилац.

Благајник обавља следеће послове:

1. води благајну и евиденцију зарада;

2. разврстава и води архиву извода и документације о извршеним уплатама;

3. припрема документацију за новчане уплате и исплате;

4. исплаћује новац, обрачунава боловања, обавља плаћања по закљученим уговорима;

5. припрема податке за израду статистичких и других извештаја о зарадама;

6.обрачун превоза, путних трошкова, чланарина, обустава уплата;

7.примање новчаних уплата од радника и ученика;

8.обрада захтева за кредите;

9.месечно извештавање о дуговањима радника и ученика;

10.осигурање ученика и радника;

11.сарађује са рачунополагачем, секретаром и директором;

12. обавља друге послове по налогу директора.

Услови: средње образовање

Додатни услови: знање рада на рачунару

За свој рад одговара директору школе.

Референт за правне, кадровске и административне послове

Члан 56

Послове референта за правне, кадровске и административне послове(административног радника) у Школи обавља 0,5 извршилац.

Референт за правне, кадровске и административне послове(административни радник) обавља следеће послове:

1. пружа техничку подршку у припреми појединачних аката и прикупља и припрема документацију приликом израде аката, уговора и др;

2. прикупља податке за израду одговарајућих докумената, извештаја, анализа;

3. врши обједињавање података и техничку обраду извештаја и анализа;

4. издаје одговарајуће потврде и уверења;

5. води и ажурира персонална досијеа запослених и ангажованих лица и води евиденције и врши пријаву/одјаву запослених код надлежних органа;

7. обавља административне послове у вези са кретањем предмета;

8. води општи деловодник, пописе аката и заводи, разводи, архивира и задужује акта;

9. врши распоређивање, отпрему и доставу документације и поште;

10. пружа подршку у припреми и одржавању састанака;

11. припрема и умножава материјале за рад;

12. води евиденцију опреме и осталих средстава и стара се о набавци, чувању и подели потрошног канцеларијског материјала;

13. води прописане евиденције и ажурира податке у одговарајућим базама;

14. води евиденцију о ученицима који путују у школу;

15. води евиденцију о досељеним и одсељеним ученицима, преводнице итд;

16. врши друге послове по налогу директора.

Услови: средње образовање.

Додатни услови: знање рада на рачунару

За свој рад одговара директору школе.

6. Помоћно-техничко особље  

Домар – мајстор одржавања

Члан 57

Послове домара обављају  два  извршиоца.

Домар обавља следеће послове:

1. обавља прегледе објекта, врши контролу исправности инсталација, противпожарних система, уређаја, опреме, апарата и средстава;

2. обавља електричарске (водоинсталатерске, браварске, столарске….) и сличне послове, послове ложача, као и друге радове одржавања и поправки;

3. припрема објекте, опрему и инсталације за рад;

4. обавештава надлежне службе о уоченим неправилностима у објекту или већим кваровима на системима и инсталацијама;

5. пушта опрему или постројења у рад и зауставља на крају оперативног рада или у случају поремећаја или квара;

6. прати параметре рада и подешава опрему и постројења;

7. рукује постројењима у котларници;

8. обавља редовне прегледе објеката, опреме, постројења и инсталација, према плану одржавања;

9. води евиденцију о кваровима и извршеним поправкама.

10. набавља и прати потрошњу потрошног материјала за одржавање чистоће;

11. координира и прати рад спремачица;

12. сваког јутра секретарау школе подноси извештај о стању просторија школе и школског дворишта;

13.преузима пошиљке и предаје на завођење у писарницу;

14. преузима поштанске пошиљке за експедовање и предаје пошту.

15. обавља друге послове по налогу директора школе и секретару.

Услови: средње образовање електро, машинске, браварске, грађевинске, столарске или водоинсталатерске струке, положен стручни испит за рад са судовима под притиском ( за послове руковања постројењем у котларници)

За свој рад одговара директору школе, помоћнику директора и секретару.

Сервирка

Члан 58

Послове сервирке у Школи обавља _____ извршилац.

Сервирка у Школи обавља следеће послове:

1. припрема, сервира и послужује топле и хладне безалкохолне напитке;

2. одржава хигијену посуђа, прибора и уређаја и средстава за рад;

3. преузима робу и води књиге задужења и раздужења робе;

4. води евиденције о требовању и утрошку робе;

5.ангажује се у обављању послова везаних за свечаности, сусрете, другарске вечери и слично;

6.обавља друге послове по налогу директора и секретара;

Услови: други степен стручне спреме, изузетно основно образовање и радно искуство на тим пословима.

Спремачица

Члан 59

Послове спремачице у Школи обавља 19 извршилаца.

Спремачица у Школи обавља следеће послове:

1) одржава хигијену у просторијама и санитарним чворовима;

2) одржава чистоћу дворишта и износи смеће;

3)одржава зеленило у школи и око школе у сарадњи са ученицима и домаром;

4) обавља повремене и текуће послове, сезонске( чишћење снега, школске свечаности и курирски послови) у сарадњи са домаром;

5) пријављује сва оштећења и кварове на инсталацијама и инвентару;

6) прати стања залиха потрошног материјала и ситног инвентара за потребе одржавања чистоће;

7) обавља и друге послове по налогу директора и секретара.

Услови: основно образовање

За свој рад одговара директору школе, помоћнику директора и секретару.

VI  РЕФЕРЕНТ ЗА ЗАШТИТУ, БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ

 Члан 60

Директор Школе актом у писменој форми одређује лице које ће обављати послове референта заштите безбедности и здравља на раду (даље: референт за заштиту, безбедност и здравља на раду).

Лице из става 1. овог члана одређује се из реда запослених у Школи.

Референт за заштиту, безбедност и здравље на раду мора имати положен стручни испит о практичној оспособљености, у складу са Законом о безбедности и здрављу на раду.

Члан 61

Референт за заштиту, безбедност и здравље на раду обавља послове у складу са Законом о безбедности и здрављу на раду, а нарочито:

1. припрема потребну документацију за израду аката о процени ризика;

2. прикупља податке за анализу степена тренутне експонираности безбедносним ризицима;

3. прикупља податке и потребну документацију за израду општих и појединачних аката из области заштите, безбедности и здравља на раду;

4. прати и контролише средства и опрему за личну заштиту на раду;

5. прати стање и води евиденцију о повредама на раду и професионалним обољењима;

6. спроводи мере за благовремено отклањање утврђених недостатака;

7. контролише проходност противпожарних путева и евакуационих праваца;

8. учествује у изради извештаја у вези са ванредним догађајима из области заштите, безбедности и здравља на раду.

VII ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

Члан 62

За сва питања која нису регулисана овим правилником, примењује се закон, подзаконски акти из области образовања, важећи Посебан колективни уговор за запослене у основним и средњим школама и домовима ученика и Статут Школе.

Члан 63

Тумачење одредби овог правилника даје директор.

Члан 64

Даном ступања на снагу овог правилника престаје да важи Правилник о организацији и  систематизацији радних места у ОШ “Дуле Караклајић” под дел. бројем 703/2013 од 05.06.2013. године.

Члан 65

Правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе.

                              ДИРЕКТОР ШКОЛЕ

                              _______________________

                              Мирослав Давидовић

Правилник је заведен под деловодним бројем __________ од __________ године, а објављен је на огласној табли Школе, дана __________ године.