Школски развојни план

Школска управа Београд

   Основна школа

Дуле Караклајић

       Лазаревац

ШКОЛСКИ

 РАЗВОЈНИ

 ПЛАН

За  период од јануара  2022. до јануара 2027. године

САДРЖАЈ

   страна
1. Анализа стања у школи3
2. Ресурси школе и средине – окружења5
3. Мисија наше школе8
4. Визија наше школе9
5. Анализа екстерног вредновања квалитета рада школе9
6. SWAT  – анализа11
7. Мере и планови за унапређење квалитета рада школе13
 7. 1Мере унапређења ов рада на основу анализе завршног испита13
 7. 2Мере за ученике којима је потребна додатна подршка15
 7. 3Мере превенције насиља16
 7. 4Мере превенције осипања ученика17
 7. 5Друге мере17
 7. 6План припреме за завршни испит17
 7. 7План укључивања школе у пројекте19
 7. 8План стручног усавршавања19
 7. 9Мере за увођење иновативних метода20
 7. 10План напредовања и стицања звања21
 7. 11План укључивања родитеља22
 7. 12План сарадње и умрежавања23
8. Одређивање приоритета23
9. Дефинисање развојних циљева24
  Циљеви 
  Тим 
  Одлука 

1.АНАЛИЗА СТАЊА У ШКОЛИ

А) УВОД

Анализа стања у школи је утврђена на основу обрађених  података  добијених на основу:

  1. Размене мишљена чланова тима ШРП-а са : члановима школског колегијума , стручних већа.
  2. Извештај о самовредновању
  3. Акциони план унапређивања васпитно образовног рада
  4. Извештај о екстерном вредновању

Б)   ЈАКЕ СТРАНЕ НАШЕ ШКОЛЕ

  • Школа увек као циљ поставља остварење најбољег интереса ученика
  • Школа се труди да интегрише нова научна достигнућа у школску праксу: наставници прате нова научна достигнућа у својим областима и примењују у раду са децом садржаје који су њима примерени.
  • Настава је прилагођена индивидуалним потребама и могућностима ученика , применом различитих дидактичко-методичких решења и стратегија учења на часу.
  • Родитељи , ученици и наставници су партнери. Односи између родитеља , ученика и наставника су сараднички и подржавајући.
  • Руководсвтво школе је богато идејама и иницијативама што се одражава на добру организацију живота и рада у школи , као и на нове идеје које дају школи препознатљив профил.
  • У школи влада добра атмосфера и добра комуникација , као и квалитет наставе што  ствара код ученика и наставника осећај да је школа њихова и да заједничким радом доприносе њеном очувању и напретку.
  • У школи функционише систем пружања подршке деци .Наставници имају разумевања за потребе ученика.Школа сарађује са релевантним институцијама у пружању подршке ученицима.
  • Задовољавајући просторни услови: довољно учионица за разредну наставу  и продужени боравак , кабинета за предметну наставу, фискултурну салу , кухињу , канцеларије , библиотеку и медијатеку, сензорна соба, летње учионице, спортски терен , две просторије за пријем родитеља и свечана сала.
  • Свака учионица има интернет везу и противпожарну заштиту.
  • Отвореност за нове образовне технологије , прихватање новина у пракси.
  • Школа редовно учествује на конкурсима израдом пројеката из разних области , а у циљу унапређења наставе.
  • Отвореност за сарадњу са родитељима је увек присутна , а добра је и сарадња школе и окружења.
  • Ученици редовно и успешно учествују на различитим нивоима  такмичења  и културним манифестацијама.
  • У школи добро функционишу  Ученички парламент и Дечји савез.
  • Школа има свој сајт.
  • Једном годишње излази школски лист „Реч“.
  • Редовно се организују изложбе , књижевни сусрети и остала културноуметничка дешавања.
  • У школи постоји вештачка стена .
  • У школи ради школски полицајац , у циљу боље безбедности ученика.
  • У школи се организују превентивне активности које доприносе безбедности ученика.
  • Школско двориште је ограђено и уређено што даје већу сигурност ученицима и родитељима.Двориште је парковски уређено што има пријатно дејство на ученике, запослене и родитеље.
  • У школи ради логопед са савременом опремом.
  • Саветодавни рад са ученицима и наставницима обављају педагог и психолог .
  • Зубна ординација свакодневно пружа услуге ученицима.
  • Индивидуални наставник ( дефектолог ) пружа  додатну подршку ученицима са сметњама  у развоју.
  • Школа традиционално сарађује са амбасадама разних држава и једном годишње организује њихово представљање у оквиру манифестације „Кругови пријатељства“
  • У два циклуса спољашњег вредновања од стране екстерне комисије школа је оцењена оценом 4

Ц ) СЛАБЕ СТРАНЕ НАШЕ ШКОЛЕ

  • Неадекватно и недовољно мотивисање ученика за даљи рад, оцена као једина мотивација, вредновање ученика није у функцији даљег учења и напредовања.
  • Неусаглашеност критеријума оцењивања код наставника.
  • Недовољна искоришћеност података добијених анализом резултата завршног испита у циљу побољшања истих.
  • Недовољна укљученост учесника у остваривање програма професионалне оријентације.
  • Недовољна промоција рада и других активности школе.
  • Недовољна примена примера добре праксе.
  • Неусаглашеност времена поласка превоза за ученике са њиховим потребама.
  • Слаба заступљеност ученичких радова на паноима и кабинетима.
  • Често изостајање ученика са наставе ( оправдано и неоправдано ).
  • Не постоји правилник о јасном награђивању и похваљивању радника.
  • Наставници не схватају у довољној мери процес инклузије и израду плана индивидуализације.
  • Наставници недовољно идентификују ученике са изузетним способностима за које би израђивали обогаћени план рада – „ИОП-3“.
  • Наставници недовољно образлажу оцену ученицима.
  • Локална заједница недовољно сарађује са школом и  није прави партнер у реализацији стратегије развоја школе.
  • Недовољна анализа реализованих такмичења  , стручна већа не израђују план за побољшање успеха на такмичењу.
  • Недовољна искоришћеност опреме коју школа поседује ( телескоп , метеоролошка станица , вештачка стена  , грнчарски точак , пећ за печење глине  , JPS-уређај )
  • Простор за поједине образовне и васпитне делатности : кабинети за веронауку и грађанско васпитање , недовољан број кабинета за стране језике.
  • Кодекс понашања и облачења није јавно презентован.
  • Недостатак јасне поделе улога у реализацији појединих активности.
  • На одељењским већима се не врши анализа праћења успеха ученика  ( поређење са претходним периодом )
  • Избор ваннаставних активности је недовољан , као и укљученост ученика у њихов рад.
  • Недовољна мотивисаност  родитеља за реализацију заједничких активности.
  • Недостатак простора за изложбено продајну галерију  за ученичке радове.
  • Проблем равног крова на згради матичне школе.Проблем канализационе мреже.
  • Проблем загревања просторија у подручном одељењу Петка.

2.РЕСУРСИ ШКОЛЕ И СРЕДИНЕ –  ОКРУЖЕЊА

А )  РЕСУРСИ ШКОЛЕ

                 ИЗВРШИОЦИ У НАСТАВИ

  • Настава: Наставу у школи реализује 88 наставника.  Стручни сарадници у школи су  : педагог , психолог , логопед , два библиотекара ( један са 100% радног времена  и један са 50% радног времена ) . У школи ради  индивидуални наставник – дефектолог.У школи ради и школски полицајац.

             ПРОСТОР

  • Настава се реализује у објекту централне школе у Лазаревцу  и објекту подручног одељења у Петки
  • У централној школи настава се реализује у : 14 кабинета за предметну наставу , 2 кабинета за информатику , 2 кабинета за техничко образовање, 7 учионица за разредну наставу , 9 учионица за продужени боравак , 5 кабинета за посебну наставу и фискултурној сали.
  • Школа има : трпезарију и кухињу за дистрибуцију достављене хране , зубну  ординацију , библиотеку са медијатеком , сензорну собу, свечану салу , две просторије за пријемродитеља ( Кућа осмеха ), спортске терене , вештачку стену у фискултурну салу.
  • Школска зграда је специфичног облика тако да у свом саставу има 3 атријума  ( 2 мања и 1 већи ); од два мања један је претворен у ботаничку башту, а други је у облику брода.
  • У подручном одељењу Петка настава се реализује у две учионице , а у школском дворишту  уређен је спортски терен

               ХИГИЈЕНА

  • Хигијену у школи одржава 17 спремачица.
  • У подручном одељењу у Петки ради једна спремачица
  • У школи раде 3 домара ( 1 са радним временом 100% , и 2 домара са радним временом  од 50% )

ОПРЕМА

Рачунарска опрема:

  • Током првог поугодишта школске 2021/2022.године из програма „Беотеблет“ 60 наставника је опремљено лаптоп рачунарима „Dell“
  • У предходној школској години на основу обуке Дигитална учионица 16 наставника је задужено лаптоп рачунарима „Тесла“
  • Осим наведених у предходном пероду за потребе наставника и стручних служби обезбеђено је 13 лаптоп рачунара
  • Из програма “Беотаблет“ 632 ученика добили су таблет
  • У учионицама и кабинетима постављено је 16 пројектора
  • Два кабинета за информатику опремљени су са 36 рачунара
  • Од остале опреме у матичној школи има :  10  рачунара за административне послове , 8 рачунара у кабинетима за технику и технологију , 2 скенера , фотокопир апарат , разгласна станица , 15 телевизора
  • У подручном одељењу  Петка:
  •  1 рачунар и један телевизор
  • 2 лаптопа „Делл“ за наставнике
  • 13 таблета за ученике
  • 1 штампач
  • 1 пројектор

             ФИНАНСИЈСКА СРЕДСТВА

Редовни извори финансирања школе су:

  • Приходи из буџета Републике Србије
  • Приходи из буџета Града Београда
  • Приходи из буџета Градске општине Лазаревац
  • Део средстава се добија из акције „родитељски динар“

Повремени извори финансирања су:

  • Предузећа:  ЕПС, Јавно комунално предузеће „Лазаревац“, „Колубара грађевинар“ ( разним врстама донација у опреми ,материјалу или изведеним радовима)
  • Просветни савет Градске општине Лазаревац
  • Донација спортских клубова

          ВРЕМЕ РЕАЛИЗАЦИЈЕ НАСТАВЕ

  • Редовна настава у централној школи реализује се у две смене ( прва смена од 7:30 до 12:50 и друга смена  од 13:30 до 18:50)
  • Подручна школа у Петки
  • Редовна настава реализује се у првој   смене ( од 7:30 до 13:00 )

–     Обогаћени једносменски рад  је сваког радног дана у поподневним терминима по посебном распореду

  • Продужени боравак ученика је у периоду од 7 до 16 часова у матичној школи
  • Посебна настава је организована на следећи начин:
  • Ученици од првог  до четвртог разреда наставу похађају у првој смени
  • Ученици од петог до осмог разреда наставу реализују у две смене ( пре подне и после подне ) у недељном интервалу промене смена

Б)  РЕСУРСИ  СРЕДИНЕ У КОЈОЈ СЕ ШКОЛА НАЛАЗИ

               ФИЗИЧКО ОКРУЖЕЊЕ

  • Повољан саобраћајно-географски положај

– повезаност са Ибарском магистралом и центрима:Београд,Ваљево,Чачак

– пруга Београд-Бар

– у непосредној близини је ауто пут „Милош Велики“

  • Близина ваљевских планина(туристички центри Дивчибаре и Рајац) , планина Рудник
  • Бањски центри: Буковичка бања и Бања Врујци.
  • Језеро „Очага“
  • Школско двориште површине око 2 хектара

              УСТАНОВЕ КУЛТУРЕ

  • Градска библиотека
  • Центар за културу Лазаревац
  • Музеј-Спомен костурница Колубарске битке
  • ПУЛС театар
  • Модерна галерија

ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНЕ  УСТАНОВЕ

  • Основне школе : „Кнез Лазар“ и „Војислав Вока Савић“
  • Предшколска установа „Ракила Котаров Вука „
  • „Гимназија “Лазаревац
  • Техничка школа „Колубара“ Лазаревац
  • Музичка школа „Марко Тајчевић“ Лазаревац
  • Раднички универзитет „Ђуро Салај“ Лазаревац
  • Одељења високих пословних школа из Зрењанина и Чачка

               НЕВЛАДИНЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ

  • Удружење Рома
  • Црвени крст

             СПОРТСКИ КЛУБОВИ – у којима тренира велики број ученика наше школе

  • Женски одбојкашки клубови „Лазаревац“ и „Колубара“
  • Фудбалски клубови „Колубара“ и „Борац“
  • Кошаркашки клубови „ЛА Колубара 2003 “ и „ Спортско друштво Борац“
  • Рукометни клуб „Колубара “
  • Планинарско друштво „Вис“
  • Плесни студио „КОЛУС“
  • Културно уметничка друштва „Диша Ђурђевић“ и „Колубарац“
  • Карате клубови „Колубара “ и „Колубарац“
  • Пливачки клубови „Колубара “ и  „ЛА Колубара “
  • Боксерски клуб „Greatest“
  • Кик бокс клуб „Колубара“

ПРЕДУЗЕЋА

  • ЕПС
  • Привредно друштво „Колубара грађевинар“ ,Лазаревац
  • Саобраћајно туристичко предузеће „Ластра“, Лазаревац
  • Туристичке агенције : „Ластра“ , Колубара турс“, „Елпида“, Туристичка организација Лазаревца,
  • Јавно комунално предузеће „Лазаревац“
  • Штампарије: „Липа“ , „БМС“

МЕДИЈИ

  • Телевизија „ГЕМ“, Телевизија „Пруга“
  • „Радио  КИС “
  • Новине: „Колубара“ и „Праве новине“

УСТАНОВЕ

  • Дом здравља „Др Ђорђе Ковачевић“, Лазаревац
  • Осигуравајућa друштва
  • Центар за социјални рад
  • Дневни боравак за лица ометена у развоју
  • Црквена Општина Лазаревац
  • Градска општина Лазаревац
  • МИСИЈА НАШЕ ШКОЛЕ

 Ко смо ми и зашто постојимо?

Мисија наше школе је  да: развија потенцијале ученика и наставника,стално побољшава услове за образовно-васпитни рад , ствара услове за усавршавање наставног кадра и примењује савремене наставне програме и уџбенике,одржава добру комуникацију између свих интересних група, школа као промотер одрживог развоја и инклузивног друштва.

Главни принципи деловања су да : развија свест о правима и одговорностима ,негује међусобно разумевање , уважавање , толеранцију,отворен дијалог и усмерава све наше снаге ,жеље и моћи ка једном циљу:

                              ОБРАЗОВАЊЕ ЈЕ ЗЛАТНИ КЉУЧ СЛОБОДЕ

  •  ВИЗИЈА НАШЕ ШКОЛЕ

Желимо да будемо школа која константно унапређује наставни процес , развија самопоуздање, способности и интересовања ученика , јер пружамо велике могућности за стицање савремених и применљивих знања уз подршку њиховом личном развоју , а све то у складу са Конвенцијом о правима деце и Конвенцијом о људским правима .

Желимо да школа буде увек отворена , интерактивна , савремена , опремљена , окренута позитивним трендовима . Место где са осмехом на лицу , радо долазе и одлазе задовољни ученици наставници и родитељи.

Желимо да будемо школа у којој наставници и ученици заједно уче стварајући вредности које одговарају савременим и будућим изазовима и који својим радом и знањем промовишу значај одрживог развоја и инклузивног друштва.

Ученици одлазе , а запослени остају . Ипак , често нам сврате и бивши ученици јер:              „ Године пролазе , Дуловци остају“     . Трудимо се да ухватимо корак са временом и да свака нова генерација долази у школу своје , а не наше младости.

  • АНАЛИЗА ЕКСТЕРНОГ ВРЕДНОВАЊА КВАЛИТЕТА  РАДА ШКОЛЕ

Током спољашњег вредновања квалитета рада установе оцењен је квалитет свих области дефинисаних Правилником о стандардима квалитета рада установе.

Општи квалитет рада установе утврђен је проценом остварености свих прописаних стандарда квалитета рада установе и оцењен је оценом четири (4).

Сви стандарди квалитета рада установе су оцењени а оствареност је :

  • 66,66% ( 16 стандарда ) је остварено у потпуности ( оцена 4 )
  • 33,33% ( 8 стандарда ) је остварено је у већој мери ( оцена 3 )

По областима квалитета рада :

  • Област квалитета 1: Програмирање,планирање и извештавање

Извршена је провера остварености три стандарда . Два стандарда су оцењена оценом 4 , а један стандард оценом 3.

  • У оквиру првог стандарда од укупно 5 индикатора , четири индикатора су оцењена оценом 4 , а један индикатор оценом 3.
  • У оквиру другог стандарда од укупно пет индикатора , четири индикатора су оцењени оценом 3 , а један индикатор оценом 2.
  • У оквиру трећег стандарда од укупно шест индикатора , четири индикатора су оцењени оценом 4 , а два индикатора оценом 3.

Стандард који ће послужити као полазна основа за унапређење квалитета рада у оквиру ове области је:

  • Планирање рада органа , тела и тимова је у функцији ефективног и ефикасног рада у школи (  други стандард )

Индикатор који је оцењен најнижом оценом у оквиру овог стандарда:

  • Годишњи извештај садржи релевантне информације о раду школе и усклађен је са садржајем годишњег плана рада школе ( оцена 2 )
  • Област квалитета 2 : Настава и учење

Извршена је провера остварености пет стандарда . Свих пет стандарда оцењено је  оценом 3.

  • У оквиру првог стандарда од укупно 6 индикатора  , 3 индикатора су оцењени оценом 4 , а три индикатора су оцењени оценом 3
  • У оквиру другог стандарда од укупно 6 индикатора  , 5 индикатора је оцењено оценом 3 , а један индикатор оценом 2.
  • У оквиру трећег стандарда од укупно 6 индикатора  , 5 индикатора су оцењени оценом 3 , а један индикатор   оценом 4
  • У оквиру четвртог стандарда од укупно 5 индикатора  , 1 индикатор је оцењен оценом 4 , три индикатора су оцењени оценом 3  и  један оценом 2
  • У оквиру петог стандарда од укупно 5 индикатора  , 3 индикатора су оцењени оценом 3 , а два индикатора су оцењени оценом 4

Стандарди који ће послужити као полазна основа за унапређење квалитета рада у оквиру ове области су:

  • Наставник ефикасно управља процесом учења на часу
  • Наставник прилагођава рад на часу образовно васпитним потребама ученика
  • Ученици стичу знања , усвајају вредности , развијају вештине и компетенције на часу
  • Поступци вредновања су у функцији даљег учења
  • Сваки ученик има прилику да буде успешан

Индикатори који су оцењени најнижом оценом у оквиру овог стандарда су:

  • Наставник прилагођава начин рада и наставни материјал индивидуалним карактеристикама сваког ученика
  • Ученик уме критички да процени свој напредак и напредак осталих ученика
  • Област квалитета 3: Образовна постигнућа ученика

Извршена је провера остварености два стандарда . један  стандард је оцењен  оценом 3 , а други стандард оценом 4

  • У оквиру првог стандарда од укупно 7 индикатора  , 2 индикатора су оцењени оценом 4 , три индикатора су оцењени оценом 3 ,  један индикатор оценом 2 и један индикатор оценом 1
  • У оквиру другог стандарда од укупно 8 индикатора  , 6 индикатора су оцењени оценом 4 , а два индикатора су оцењени оценом 3

Стандард који ће послужити као полазна основа за унапређење квалитета рада у оквиру ове области је:

  • Резултати ученика на завршном испиту показују оствареност стандарда постигнућа наставних предмета , односно оствареност постављених индивидуалних циљева учења

Индикатори који су оцењени најнижом оценом у оквиру овог стандарда:

  • Најмање 20% ученика остварује напредни ниво стандарда постигнућа на тестовима  из српског језика и математике (оцена 2)
  • Просечна постигнућа одељења на тестовима  из српског језика и математике су уједначена (оцена 2 )
  • Област квалитета 4: Подршка ученицима

Извршена је провера остварености три стандарда . Два стандарда су оцењена оценом 4 , а један стандард оценом 3.

  • У оквиру првог стандарда од укупно 6 индикатора , четири индикатора су оцењена оценом 4 , а два индикатор оценом 3.
  • У оквиру другог стандарда од укупно 4 индикатора сва  четири индикатора су оцењени оценом 4.
  • У оквиру трећег стандарда од укупно шест индикатора , четири индикатота су оцењени оценом 3 , а два индикатора оценом 4.

Стандард који ће послужити као полазна основа за унапређење квалитета рада у оквиру ове области је:

  • У школи функционише систем подршке ученицима из осетљивиг група и ученицима са изузетним способностима
  • Област квалитета 5: Етос
  • Област квалитета 6: Организација рада школе , управљање људским и материјаним ресурсима

У оквиру ове две области вредновање је извршено  проценом степена остварености укупно 11 стандарда ( збирно за обе области ).

Сви стандарди оцењени су оценом 4.

  • SWAT анализа

Снаге школе – предности

  • Традиција дуга преко 50  година у васпитању и образовању ученика, отворени за сарадњу
  • Наша опредељеност ка сталном иновирању наставног рада
  • Наставници примењују одговарајућа дидактичко-методичка решења на часу
  • Наставници користе наставне методе које су eфикасне у односу на циљ часа
  • Наставници прилагођавају рад на часу потребама ученика
  • Наставници имају разумевања за ученике
  • Наставници тематском и интердисциплинарном наставом превазилазе проблем садржајно и временски неусклађеног градива у оквиру сваког разреда
  • У школи функционишу тимови за подршку ученицима
  • Дефектолози  пружају подршку ученицима са тешкоћама у развоју ( индивидуални наставник )
  • У школи функционише систем подршке деци из осетљивих група
  • Школа сарађује са родитељима и релевантним институцијама у пружању подршке ученицима
  • У школи се организују превентивне активности које доприносе безбедности
  • У школи ради школски полицајац , у циљу боље безбедности ученика
  • Школско двориште је ограђено и уређено што даје већу сигурност ученицима и родитељима
  • Редовно стручно усавршавање наставника
  • Тимски рад директора, наставника и стручних сарадника
  • Учешће и успеси наших ученика на различитим такмичењима;и културним манифестацијама
  • Организован продужени боравак
  • Ученички парламент
  • Модерни и добро опремљени кабинети, 2 сале за физичко, библиотека , сензорна соба , трпезарија
  • Школа редовно учествује на конкурсима израдом пројеката из разних области , а у циљу унапређења наставе
  • Једном годишње излази школски лист „Реч“

Слабости школе

  • Недовољна укљученост родитеља старијих разреда у наставне и ваннаставне активности
  • Тимски рад наставника није заступљен  у довољној  мери
  • Недовољна мотивисаност неких наставника у појединим фазама наставног процеса и ученици не користе у довољној мери доступне изворе знања.Недовољан рад са талентованим ученицима
  • Наставници не дају увек повратне информације о напредовању ученика
  • Одељењске старешине у мањој мери се придржавају протокола о поступању у случају када се деси насиље
  • Не постоји посебан простор за часове веронауке и грађанског васпитања
  • За новопридошле ученике слабије се примењују разрађени поступци прилагођавања на нову школску средину
  • Школски простор није у потпуности прилагођен потребама деце са инвалидитетом
  • Недовољна промоција рада и других активности школе
  • Школска зграда није легализована
  • Брига ученика о уредности школе и школског дворишта
  • Централни атријум  није у планираној  функцији

Могућности/потребе развоја

  • Могућност сталног стручног усавршавања за примену савремених облика рада
  • Више ваннаставних активности
  • Организовање акција које укључују родитеље
  • Позитивни реформски процеси у образовању који омогућава иновиран наставни процес
  • Отворена школа која укључује и препознаје интересе заинтересованих страна (Школска   управа, Министарство просвете, Градска управа, хуманитарне, еколошке, културне и спортске  организације, Здравствени центар,Центар за социјални рад, привредни сектор…)
  • Подршка и укљученост родитеља
  • Применљивост добрих искустава
  • Сарадња са различитим организацијама (семинари, донације, планирање…)
  • Изналажење могућности за донаторским средствима

Препреке на путу развоја

  • Не постоји награђивање запослених
  • Низак ниво партиципације родитеља у животу школе
  • Споре процедуре у систему подршке школи – центар за социјални рад
  • Недовољно поштовање ауторитета школе, личности наставника, ученика и родитеља
  • Недовољна еластичност образовног процеса
  • Недовољна мотивисаност локалне заједнице у појединим областим везаним за рад школе
  • Све рестриктивнији буџет
  • Делимичан отпор променама наставника и родитеља

7. МЕРЕ И ПЛАНОВИ ЗА УНАПРЕЂЕЊЕ КВАЛИТЕТА РАДА УСТАНОВЕ

1.МЕРЕ УНАПРЕЂИВАЊА ОБРАЗОВНО –ВАСПИТНОГ РАДА НА ОСНОВУ АНАЛИЗЕ РЕЗУЛТАТА УЧЕНИКА НА ЗАВРШНОМ ИСПИТУ

  • Школа редовно анализира резултате завршног испита и сачињава Извештај о резултатима који се разматра на свим нивоима ( Савет родитеља, Наставничко веће, Школски одбор ).

-Анализу резултата завршног испита врше стручна већа којима припадају наставници предмета из којих се полаже завршни испит.Стручна већа о томе израђују извештај  који садржи предлог мера за унапређивање образовних постигнућа на сваком тесту посебно.

– Акценат се ставља на задатке у којима ученици нису постигли одговарајући степен постигнућа.Током школске године ученицима се посебно скреће пажња на пропусте забележене у изради тестова ранијих генерација као и на кључне појмове и садржаје у оквиру предмета.

  • Школа сваке године реализује и пробни завршни испит за ученике осмог разреда.

-Наставници предмета из којих се полаже завршни испит врше анализу добијених резултата .

-Анализа остварености образовних постигнућа наставницима представља полазну основу за планирање припремне наставе , утврђивање градива и додатна објашњења у оквиру наставних тема у којима су ученици показали низак ниво знања.

-Посебна пажња посвећује се ученицима који завршни испит полажу према индивидуалном образовном плану ( ИОП – 1 и ИОП – 2).Током сваке школске године СТИО тим остварује сарадњу са предметним наставницима и родитељима ученика како би се пружила адекватна подршка ученицима. СТИО тим израђује акциони план за спровођење пробног завршног  и завршног испита водећи рачуна о индивидуалним потребама и могућностима сваког ученика.У рад са ученицима који раде по ИОП – у 2 у осмом разреду укључује се и наставник дефектолог који им пружа додатну подршку за припрему завршног испита.

  • Школа образује комисију за израду и преглед тестова за завршни испит за ученике који се образују по ИОП –у 2.
  • Школа сваке године реализује часове припремне наставе као и часове допунске и додатне наставе .

– Школа израђује распоред оджавања осталих облика образовно – васпитног рада, а предметни наставници праве план реализације ових часова. Приликом планирања осталих облика образовно – васпитног рада узимају се у обзир резултати и анализа завршног испита.

– Распоред одржавања осталих облика образовно – васпитног рада истакнут је у школи као и на сајту школе. На тај начин родитељи и ученици су упознати о времену реализовања часова допунске , додатне наставе и припремне наставе.

  • Иницијална тестирања на почетку школске године као и остале провере знања током године  врше се тако што се тестови израђују по узору на тестове са завршног испита.Циљ је да се код ученика развија функционална писменост у што већој мери.
  • Школа благовремено пружа ученицима , родитељима и наставницима све информације које су од значаја за реализовање завршног испита. Све потребне информације и документа се постављају на сајт школе . За родитеље ученика сваке године се организује заједнички састанак ( трибина ) са циљем њиховог што бољег информисања и отклањања нејасноћа.
  • Школа врши анализу усклађености оцена на крају школске године са оствареним образовним постигнућима на завршном испиту.

Са циљем постизања усклађености у што већој мери , у школи се примењује правилник о критеријумима оцењивања за сваки наставни предмет  и за сваки разред.Правилник је израђен на нивоу сваког стручног већа у оквиру сарадње свих чланова.

  • Школа мотивише ученике у укључивање у ваннаставне активности у којима ће обогатити и проширити знања из предмета који се полажу на завршном испиту ( математичка секција , читалачки клуб, новинарска , рецитаторско – драмска секција, географска  секција и друге)

2.МЕРЕ ЗА УНАПРЕЂИВАЊЕ ДОСТУПНОСТИ ОДГОВАРАЈУЋИХ ОБЛИКА ПОДРШКЕ И РАЗУМНИХ ПРИЛАГОЂАВАЊА И КВАЛИТЕТА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА ЗА ДЕЦУ И УЧЕНИКЕ КОЈИМА ЈЕ ПОТРЕБНА ДОДАТНА ПОДРШКА

  • Школа се залаже да стално унапређује доступност одговарајућих облика подршке и прилагођавања за ученике којима је потребна додатна образовна подршка.Са тим циљем формира се Стручни тим за инклузивно образовање (СТИО) који сваке школске године израђује Годишњи план рада тима , анализира и усваја извештај о раду СТИО тима за претходну школску годину.
  • Школа идентификује ученике којима је потребна додатна образовна подршка и приступа изради индивидуалних образовних планова –ИОП 1 ,ИОП – 2  и ИОП-3 у складу са одредбама Закона и Правилника о додатној образовној подршци.
  • Школа усваја и вреднује педагошку документацију на састанцима Педагошког колегијума .
  • Школа сарађује са Интерресорном комисијом упућивањем захтева за процену врсте подршке за ученике којима је подршка потребна.
  • Школа сарађује са Центом за социјални рад у циљу пружања подршке ученицима и њиховим породицама. Посебна пажња у сарадњи пружа се ученицима из осетљивих група у циљу оснаживања породице за редовним похађањем наставе ових ученика.
  • У школи се врши континуирано праћење реализације иоп – а и вредновање истих. Ову активности обављају чланови тимова за додатну подршку ученику у сарадњи са СТИО тимом.На основу вредновања ИОП –а врши се ревидирање и даље планирање.
  • Школа укључује ученике којима је потребна додатна образовна подршка у ваннаставне активности у складу са њиховим интересовањима и потребама.
  • Школа реализује пројекте и различите активности које су у функцији личног, социјалног и професионалног развоја укључујући у великој мери ученике којима је потребна додатна подршка. Активности се реализују у оквиру рада Тима за заштиту ученика, часова одељењског старешине , активности Ученичког парламента, рада секција,активности и пројеката којима се промовишу здрави стилови живота и сл.
  • Наставно особље се континуирано стручно усавршава у циљу јачања компетенција за поучавање ученика и компетенција у вези са њиховим развојним карактеристикама.
  • Врши се оснаживање наставника за идентификовање даровитих ученика.
  • Школа израђује план транзиције приликом преласка ученика из једног у други образовни циклус и ниво образовања са циљем њиховог бољег прилагођавања и напредовања у наредном образовном циклусу.Школа сарађује са предшколским установама и средњим школама у циљу реализовања плана транзиције.
  • Школа пружа васпитну подршку ученицима и њиховим родитељима . Израђују се индивидуални планови појачаног васпитног рада за ученике којима је потребна васпитна подршка.
  • Школа током сваке године осмишљава активности у циљу подстицања професионалног развоја ученика тј. Каријерног вођења и саветовања.Реализују се радионице за професионалну оријентацију, израђују панои у вези за избором занимања , трибине за ученике и родитеље, промоција средњих школа, тестирање ученика тестовима за професионалну информисаност и слично.

3.МЕРЕ ПРЕВЕНЦИЈЕ НАСИЉА И ПОВЕЋАЊА САРАДЊЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА , НАСТАВНИЦИМА И РОДИТЕЉИМА

  • Школа има за циљ да створи безбедну и стимулативну средину за живот и рад ученика.Ради остваривања овог циља школа планира и реализује превентивне активности и развија код ученика вештине које су им потребне за конструктиван и ненасилан начин решавања конфликтних ситуација.
  • Сваке школске године формира се Тим за заштиту ученика од насиља , дискриминације,злостављања и занемаривања. Тим сачињава план рада , реализује превентивне активности и израђује извештај о раду Тима.
  • Школски колектив, ученици и родитељи су упознати са Правилником о поступању у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање.
  • У школи се реализују превентивне активности за ученике свих узраста. Организују се предавања , постављају информације и материјали за превенцију насиља на сајту школе, организују се спортске активности, хуманитарне акције , обележавају се значајни датуми као што је Дан толеранције , Дан борбе против вршњачког насиља и слично.Превентивне активности реализују наставници и ученици а у већој мери су укључени и родитељи ученика.
  • Наставници јачају своје компетенције у оквиру приоритетне области – јачање васпитне улоге установе кроз развијање програма превенције насиља, злостављања , занемаривања и дискриминације.Школа планом стручног усавршавања предвиђа похађање семинара за приоритетну област П4.
  • У случајевима потребе за интервентним активностима поступа се у складу са Протоколом поступања у установи у случају појаве насиља , злостављања и занемаривања.
  • У школи је организовано дежурство ученика и наставника.
  • У школи је постављен видео надзор. 
  • Школски полицајац обавља послове из своје надлежности у циљу спречавања појаве насилних ситуација, реаговања у случају када се деси насиље , успостављања сарадње школе и МУП –а Лазаревац .Школа сарађује и са другим институцијама у циљу превенције и раног идентификовања потенцијалних проблема.

4.МЕРЕ ПРЕВЕНЦИЈЕ ОСИПАЊА УЧЕНИКА

  • Једна од  веома значајних мера за превенцију осипања ученика је континуирана промоција школе.Она се огледа у промовисању успеха ученика на такмичењима , на завршном испиту , у ваннаставним активностима.
  • Пружа се подршка ученицима кроз инклузивну праксу. Посебан вид подршке пружа се ученицима из социјално депривиране средине са циљем да се спречи њихово прерано напуштање школе.Израђују се индивидуални планови подршке за ученике који су у ризику од прераног напуштања школе.Обезбеђује се укључивање ових ученика у допунски рад и ваннаставне активности. Појачава се сарадња са родитељима ученика у циљу подизања свести о значају образовања.
  • Врши се праћење изостајања ученика и појачава се сарадња са родитељима како би се спречило прерано напуштање образовног система.
  • Афирмишу се успеси запослених кроз јавно представљање примера добре праксе, пројеката, наступа ученика и наставника.
  • Сваке школске године допуњује се набавка квалитетне опреме за реализацију наставе.
  • Врши се  анализа осипања ученика кроз евидентирање досељених и одсељених ученика.Идентификују се ученици који су остали ван система образовања и у циљу њиховог даљег укључивања у образовни систем школа остварује сарадњу са Центром за социјални рад , локалном заједницом и удружењем Рома.
  • ДРУГЕ МЕРЕ УСМЕРЕНЕ НА ДОСТИЗАЊЕ ЦИЉЕВА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА КОЈИ ПРЕВАЗИЛАЗЕ САДРЖАЈЕ ПОЈЕДИНИХ НАСТАВНИХ ПРЕДМЕТА
  • Мера: организовање културних и спортских манифестација током године

Реализатори: наставници разредне и  предметне наставе

Шта би се добило: укљученост свих ученика и интеракција различитих садржаја и облика рада

  •  Мера: организовање тематских акција

 Реализатори: наставници разредне и предметне наставе са културним и спортским институцијама из локалне средине

Шта би се добило: укљученост свих ученика у активности које нису уско везане за организацију редовне наставе

  • Мера: организовање хуманитарних и волонтерских акција

Релаизатори: наствници разредне и предметне наставе, ученици , родитељи, верске заједнице и Црвени крст.

Шта би се добило: развијање емпатије и социјализације , активније укључивање родитеља

  • ПЛАН ПРИПРЕМЕ ЗА ЗАВРШНИ ИСПИТ

Циљ: Успешно реализован завршни испит за ученике осмог разреда

Активност 1:  Израда плана припремне наставе у оквиру стручних већа

Носиоци активности:Стручна већа

Исход ( очекивани резултат): Добро су услађене обавезе ученика , све у циљу постизања бољих резултата на завршном испиту.

Активност 2: Израда плана припремне наставе за ученике који се образују по ИОП – у

Носиоци активности: СТИО тим , одељењске старешине

Исход ( очекивани резултат ): Планирана су сва потребна прилагођавања за припрему ученика за завршни испит ; планом обухваћена и сарадња са родитељима ученика, одељењским старешинама и ИРК.

Активност 3: Постављање плана припремне наставе на сајт школе

Носиоци активности:Подршка за сајт школе

Исход ( очекивани резултат): Транспарентност обавештења за родитеље и ученике

Активност 4: Организовање припремне наставе из предмета : српски језик, математика, историја, биологија, хемија, физика, географија

Носиоци активности:предметни наставници

Исход( очекивани резултат): Континуирана припрема за ученике резултира уочавањем недостатака и оснаживањем ученика у областима где постоје најслабија постигнућа

Активност 5: Редовно евидентирање часова припремне наставе  у ес дневнику и обавештавање родитеља ученика који изостају са часова припремне наставе

Носиоци активности:Одељењске старешине

Исход ( очекивани резултат) : Редовно се прати динамика реализације часова и редовност похађања

Активност 6: Прилагођавање начина тестирања ученика захтевима завршног испита – интерна тестирања по узору на завршни испит

Носиоци активности: предметни наставници

Исход (очекивани резултат): Ученици се навикавају на израду тестова сличних тесту на завршном испиту

Активност 7: Прилагођавање редовне , допунске и додатне наставе захтевима завршног испита

Носиоци реализације: предметни наставници

Исход (очекивани резултат): Ученицима је омогућено да надокнаде пропуштено градиво и прошире знање у оквиру наставних предмета које полажу на завршном испиту

Активност 8: Реализација пробног завршног испита

Носиоци реализације: ученици, наставници

Исход (очекивани резултат): Ученицима је омогућена израда пробног теста у условима који представљају симулацију завршног испита.

Активност 9: Анализа резултата ученика на пробном завршном испиту, информисање ученика и родитеља о разултатима и предлог мера за побољшање резултата

Носиоци реализације: стручна већа, одељењске старешине

Исход (очекивани резултат): Стручна већа врше анализу резултата на пробном завршном испиту( упоређивање оцена и резултата на тесту, идентификовање области у којима су постигнути најслабији резултати). Родитељи и ученици добијају повратну информацију о постигнутим резултатима. Стручна већа предлажу мере за побољшање резултата на завршном испиту.

Активност 10: Реализација часова одељењског старешине посвећени психолошкој припреми ученика за завршни испит

Носиоци активности: одељењске старешине , педагог , психолог

Исход ( очекивани резултат): Ученицима се пружа психолошка подршка за полагање завршног испита

7.ПЛАН УКЉУЧИВАЊА ШКОЛЕ У НАЦИОНАЛНЕ И МЕЂУНАРОДНЕ  РАЗВОЈНЕ ПРОЈЕКТЕ

  1. Мотивисање наставника за учешће у пројектима.
  2. Праћење електронских  и писаних медија који се баве овом тематиком.
  3. Укључивање ученика у одлучивање у ком пројекту ће школа учествовати.
  4. Веће укључивање ученика у планирање и израду пројекта.
  5. Сарадња са амбасадама других земаља – редовно праћење њихових сајтова.
  6. Укључивање у међународне пројекте – Selfi , ICCА 2022

8 .  ПЛАН СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА НАСТАВНИКА,СТРУЧНИХ САРАДНИКА И ДИРЕКТОРА

Област: Похађање акредитованих семинара

Крајњи циљ: Наставници, стручни сарадници и директор учествују на акредитованим семинарима и стручним скуповима у складу са Правилником о сталном стручном усавршавању и стицању звања наставника, васпитача и стручних сарадника

Кораци/Активности :

  • Редовно информисање наставника о новинама везано за стручно

усавршавање и стицање звања

  • Израда личних планова стручног усавршавања наставника и директора за сваку школску годину на основу самопроцене нивоа развијености свих компетенција
  • Израда плана стручног усавршавања наставника и директора на нивоу установе
  • Праћење и анализа остваривања плана стручног усавршавања установе
  • Анализа и вредновање личног плана стручног усавршавања на крају школске године
  • Анализа и вредновање плана стручног усавршавања наставника,стручних сарадника и директора на нивоу установе

Начин реализације:

  • Излагање наставника,стручних сарадника и директора на седницама Наставничког већа
  • Индивидуални рад наставника
  • Праћење похађања планираних семинара
  • Анализа личних планова стручног усавршавања

Реализатории:

  • Педагог,директор,наставно особље

Мере за праћење:

  • Записници о састанцима Наставничког већа
  • Сачињени планови у педагошком досијеу наставника и директора
  • Сачињен план стручног усавршавања на нивоу установе
  • Тромесечни извештаји
  • Извештаји о остварености личног плана стручног усавршавања у педагошком досијеу наставника
  • Извештаји о остварености плана стручног усавршавања у Извештају о раду школе

Област: Стручно усавршавање наставника,стручних сарадника и директора у оквиру развојних активности установе

Крајњи циљ: Школа у оквиру развојних могућности пружа могућност за стицање нових сазнања својим запосленима

Активности :

  • Израда плана за извођење угледних часова
  • Обезбеђивање могућности наставном особљу и директору за излагање о савладаним програмима стручног усавршавања или другим облицима стручног усавршавања ван установе,за приказивање књиге,приручника, дидактичког материјала, стручног чланка,различите врсте истраживања
  • Остваривање истраживања,пројекaта образовно –васпитног карактера,програма од националног значаја, програма огледа и облике стручног усавршавања који је припремљен у складу са потребама запослених
  •  Стручно усавршавање школа планира у складу са потребама и приоритетима образовања и васпитања које је она утврдила процесом самовредновања, али и приоритетним областима које су утврђене резултатима екстерног вредновања рада.

Начин реализације:

  • Наставници се пријављују са одређивањем наставне јединице и временом реализације угледног часа
  • Наставници се пријављују са темом излагања
  • Израђује се план на основу заинтересованости наставника и могућности за сваку школску годину

Реализатори:

  • Стручни сарадници и наставници

Мере за праћење остварености:

  • Записници о оствареним угледним часовима
  • Листа присутних на угледним часовима

Записници о оствареним активностима.

9 .МЕРЕ ЗА УВОЂЕЊЕ ИНОВАТИВНИХ МЕТОДА НАСТАВЕ,УЧЕЊА И ОЦЕЊИВАЊА  УЧЕНИКА

Увођење иновативних метода наставе треба да обухвата следеће компоненте:

1. упознавање са новим методом наставе на основу стручне литературе и добре праксе других установа

2. стицање неопходних знања за имплементацију иновативних метода у наставу

3. имплементација

4. стално праћење ефикасности коришћене методе

У следећем петогодишњем циклусу се планира увођење следећих метода:

1.Интегративна настава – односно настава у којој су границе између различитих предмета избрисане. Уместо да се свет и знање вештачки деле на предмете и дисциплине, инегративна настава посматра свет као целину и као такву га и проучава.

Нивои увођења интегративне наставе:

  • Ученици похађају часове из различитих предмета (дисциплина) без могућности да се знања из тих предмета повежу – тренутно стање
  •  Ученици имају могућност да стекну увид у знања – на сличну тему – из различитих дисциплина,али је процес интеграције тог знања остављен ученику
  •  Одређену наставну тему предаје тим стручњака, али наставници задржавају своју улогу као представника своје дисциплине.Наставници и ученици дају свој

допронос изградњи једне нове целине која се састоји од међусобно прожетих знања и вештина из различитих дисциплина.

Постојећи систем наставе отежава увођење интегративне наставе, али уз добру организацију пружа могућност за тражење путева коришћења ове методе . Планира се одржавање угледних часова на којима наставници интегришу знања различитих дисциплина у једну целину.

2. Коришћење ИКТ технологије у процесу учења и оцењивања ученика

  • Помоћу ИКТ технологије ученика треба оспособљавати за самостално решавање проблема и доношење одлука кад је реч о напретку учења. Важно је да стечено знање ефикасно користи и комуницира уз коришћење информационих и комуникационих средстава.
  • Ученик уз помоћ рачунара треба сам да планира своје слободно време, време учења и да научи да користи програме које помажу у организацији свог свакодневног живота .На тај начин подстичемо га да усваја методе рада уз помоћ ИКТ средстава који им помажу да буде свеснији и активнији учесник у организацији свог учења и слободног времена.
  • Планирамо и увођење израде контролних задатака и тестова , које би ученици решавали на рачунару уз помоћ софтвера које су израђене за ове циљеве.

Начини праћење рада ученика помоћу ИКТ:

– Наставници користе рачунар у праћењу процеса учења

– Праћење рада и вођење портфолиа ученика и наставника преко рачунара

– Коришћење интернета у проширивању знања ученика

– Повезивање наставника преко интернета где би ефикасније користили интегративну наставу

– Повезивање наставника и ученика за побољшање праћења процеса учења

– Коришћење Гоогле групе за размену информација на релацији наставничког колектива,наставника и ученика унутар одређених предмета.

Циљ наше установе у следећем циклусу је и то, да уместо пасивног положаја ученика у први план ставља активност ученика у настави. У том циљу планирамо остваривање интерактивне наставе и интерактивног учења. Овде се ради о учењу као социјалном процесу, о учењу као интеракцији између ученика и наставника, ученика међусобно, ученика и родитеља, вршњака. Планира се да интерактивна настава буде у већој мери заступљена како у нижим разредима, тако и у свим наставним предметима.

10, ПЛАН НАПРЕДОВАЊА И СТИЦАЊЕ ЗВАЊА НАСТАВНИКА И СТРУЧНИХ САРАДНИКА ШКОЛЕ

Област: Стицање звања

Крајњи циљ: Стицање звања наставника

Активности: Израда плана напредовања и стицања звања на нивоу установе

  • План напредовања и стицања звања наставника и стручних сарадника биће израђен у зависности од заинтересованости наставника и стручних сарадника за напредовање и стицање звања.                       
  •  Развијање компетенција наставника и стручних сарадника у циљу квалитетнијег обављања посла, унапређивања развоја и постигнућа ученика
  •  Омогућавање професионалног развоја запослених кроз напредовање у одређено звање.

Начин реализације: Анализа личних планова стручног усавршавања

Реализатори: Стручни сарадници

Мере праћења остварености: Сачињен план напредовања и стицања звања наставника и стучних сарадника

11. ПЛАН УКЉУЧИВАЊА РОДИТЕЉА , ОДНОСНО ДРУГОГ ЗАКОНСКОГ ЗАСТУПНИКА У РАД ШКОЛЕ

Планом су обухваћене следеће активности :

  1. Континуирано информисање родитеља
  2. Партиципација родитеља
  3. Едукација родитеља

Циљ: Информисање родитеља о свим аспектима школског живота, активно учешће родитеља у животу и раду школе уз одлучивање, у складу са законом  , као и едукација родитеља.

Активност:

Континуирано информисање родитеља о свим аспектима школског живота и образовног процеса.

Начин реализације: Сарадња на родитељским састанцима , Савету родитеља, сајт, школе , индивидуални разговори и сл.

Време реализације : Континуирано , у складу са Годишњим планом рада школе

Носиоци активности : одељењске старешине , предметни наставници , стручни сарадници, руководиоци тимова

Праћење остварености активности : Педагошка евиденција , Садржај сајта школе, Резултати анкетирања родитеља

Активност:

Правовремено информисање родитеља о начинима партиципације у рад школе

Начин реализације : Сарадња на родитељским састанцима , Савету родитеља, сајт школе, индивидуални разговори , израда флајера и плаката , анкетирање родитеља, сарадња у оквиру тимова, сарадња у реализацији ваннаставних активности, манифестација , пројеката.

Носиоци активности : одељењске старешине , предметни наставници , стручни сарадници, руководиоци тимова

Праћење остварености активности : Педагошка евиденција , Садржај сајта школе, Резултати анкетирања родитеља, Записници Савета родитеља, Школског одбора , Извештај о раду школе

Активност :

Едукација родитеља , саветодавни рад, учешће родитеља  у изради индивидуалних образовних планова

Начин реализације: Реализација родитељских састанака , предавања, трибина , израда едукативних садржаја на сајту школе , индивидуални  саветодавни разговори

Носиоци активности : одељењске старешине , предметни наставници , стручни сарадници, руководиоци тимова, директор

Праћење остварености активности : Педагошка евиденција , Садржај сајта школе, Резултати анкетирања родитеља, Записници Савета родитеља, Школског одбора , Извештај о раду школе

12. ПЛАН САРАДЊЕ И УМРЕЖАВАЊА СА ДРУГИМ ШКОЛАМА И УСТАНОВАМА

  • Школска управа Београд

Организовање едукација, Саветодавни рад са наставницима и стручним сарадницима Здравствена комисија за упис у средњу школу, подршка организацији завршног испита и друго од значаја за рад школе.

  • Центар за социјални рад Лазаревац

Заједничко решавање проблема ученика са проблемима у понашању (васпитно запуштене деце), хранитељске породице, проблеми у породичним односима.

  • Здравствене установе : Дечји диспанзер Систематски прегледи, редовна вакцинација, саветовалиште за младе, превентивно едукативне радионице и трибине.
  • Секретаријат министарства унутрашњих послова Лазаревац

Сузбијање и откривање малолетничке делинквенције, превенција употребе психоактивних супстанци, активности у вези са реализацијом пројекта «Успорите поред школе», сарадња са школским полицајцем.

  • Институције културе: Дом културе Лазаревац ,Библиотека ,Модерна галерија- Посете
  • Хуманитарне организације: Црвени крст –Помоћ социјално угроженим породицама, -Реализација хуманитарних акција, -Такмичења у првој помоћи
  • Образовне институције: Посета предшколске установе школи – радионице за предшколце које припремају учитељи и ученици школе.
  •  Основне и средње школе – међусобна размена информација и искустава
  • Друштвена и приватна предузећа, институције и установе система – Реални сусрети са светом рада за ученике седмих и осмих разреда како би самостално донели правилан избор занимања и планирали своју каријеру.
  • Сарадња са школама које имају сличан Развојни план као наша школа.

8. ОДРЕЂИВАЊЕ ПРИОРИТЕТА

Приоритети наше школе су:

  1. Настава и учење
  2. Инфраструктура и опремљеност школе
  3. Подршка ученицима

9.ДЕФИНИСАЊЕ  РАЗВОЈНИХ  ЦИЉЕВА , ЗАДАТАКА , АКТИВНОСТИ И ЕВАЛУАЦИЈА