log la

log kol

log min

unicef logo

zvrk2a

bg961x180home hdr

uk

 ksmalibaner

naucnionica

250px wikipedia logo

youtube

slideshare

js

logo c

vezbanka ani

pd vis

logoczk

dusan raisic

ПРАВИЛНА ИСХРАНА

КАКО ЈЕДЕШ ТАКО МИСЛИШ ...

Раст и развој детета резултат су генетских чинилаца, али и других фактора од којих је најважнија правилна исхрана. Добре и лоше навике стечене у детињству остају до краја живота, а неправилна исхрана може оставити значајне последице.

  Бирајући храну за наше малишане, већ у детињству изграђујемо њихов укус и отпочињемо процес образовања у области исхране.

  Добро уравнотежена и здрава исхрана базирана је на узимању разноврсне хране, која садржи све потребне хранљиве састојке и оптималан дневни унос енергије, који омогућава нормалан раст и развој деце.Резултати систематских прегледа ученика основних и средњих школа показују да повишену телесну тежину има око 10% ученика и 7,8% ученица.

  " Правилним уносом хранљивих састојака тело одржава виталност и активност, осигурава се висока енергетска активност и отпорност на болести.Храна коју једемо мора бити у равнотежи са телесним потребама и садржати довољну количину калорија, беланчевина, угљених хидрата, масти, витамина и минерала.

  Исхрана школске деце мора бити заснована на пирамиди здраве исхране.

  Основу пирамиде чине производи од житарица, укључујући пиринач (смеђи и бели), тестенину и хлеб (најбоље црни или интегрални јер је богат влакнима). Ови производи су одличан извор витамина В.Врло вредне намирнице су грашак и пасуљ (махунасто поврће). Свакодневно би требало јести пуно поврћа, нарочио зеленог лиснатог, као што су спанаћ и блитва, и свежег воћа. Те намирнице су богат извор витамина и минерала, као и биљних влакана, а осим тога садрже и ниску количину масти.

  Трећу степеницу пирамиде чине млечни производи (јогурт, млеко, свеж сир), крто месо, пилетина, риба и јаја. Те намирнице су богате беланчевинама које су основа за производњу хормона и ензима. Млеко и млечни производи су главни извор калцијума, који утиче на раст и развој , повећава чврстину костију и штити од остеопорозе у зрелим годинама.

  На самом врху пирамиде се налазе намирнице које садрже висок проценат масти, шећер и со, које би требало узимати у малим количинама.

  Деца школског узраста би требало да имају  пет оброка дневно, три главна (доручак, ручак и вечеру) и два међуоброка. Оброке би требало узимати у правилним временским размацима.

  Доручак је врло важан оброк , који се не сме прескочити. Доручком се унесе 40% дневних енергетских потреба. Деца која не доручкују често су поспана, слабије постижу концентрацију и отежано прате наставу.Уравнотежен доручак од житарица пуног зрна не дебља, што је важно нагласити старијој школској популацији, када девојке, у жељи да се не удебљају, прескачу управо тај оброк.

  Посебно значење има школски оброк, ужина, који би требало да буде састављен од хране високе прехрамбене вредности, а ниже енергије. Никако се не препоручују слаткиши, грицкалице, „брза“ храна (hot-dog, хамбургер) и газирана пића. Такви производи су ниске прехрамбене вредности, с високим садржајем мастии концентрисаних угљених хидрата, што може да проузрокује прекомерну телесну тежину. Гојазност постаје фактор ризика за настанак великог броја хроничних болести током живота, а позната је и као важан фактор у настанку психичких поремећаја, посебно у развоју адолесценције.

  Неправилна исхрана може да резултира и претерано ниском телесном тежином, развојем анемија (малокрвности) због недостатка гвожђа, уопште смањеном отпорношћу организма.

  На развој прехрамбених навика школске деце највећи утицај имају родитељи, али свакако треба нагласити и утицај школе на обликовање дететове личности и усвајање навика здравог храњења и понашања."

(Из књиге Сузане Јанковић, dr.med, „Педесет савета за здравље“)

Математички турнир

16. мај 2015. године

Екипа наше школе коју чине Ања Штрбац, уценица 4. разреда, Душан Грабовић,ученик 5. разреда, Матеја Гајић, ученик 6.разреда, Мина Милосављевић, ученица 7. разреда и Урош Бојанић, ученик 8. разреда са наставницом Јеленом Савковић данас учествују на Математичком турниру за основне школе у организацији МД"Архимедес".На такмичењу учествује 146 школа из Србије. Надамо се добром резултату....

Промоција извиђача

 
11.фебруара 2015.године, одржана је промоција извиђачког одреда "Колубара".

Презентацију је одржао Лука Стефановић, бивши ученик наше школе, који је млађим генерацијама пренео своја искуства из извиђачких редова.

Ученици су са задовољством учествовали у демонстрацији постављања шатора, превијању рана, имобилизацији повређеног и многим другим извиђачким активностима

Getting Started

It's easy to get started creating your website. Knowing some of the basics will help.

What is a Content Management System?

A content management system is software that allows you to create and manage webpages easily by separating the creation of your content from the mechanics required to present it on the web.

In this site, the content is stored in a database. The look and feel are created by a template. Joomla! brings together the template and your content to create web pages.

Logging in

To login to your site use the user name and password that were created as part of the installation process. Once logged-in you will be able to create and edit articles and modify some settings.

Creating an article

Once you are logged-in, a new menu will be visible. To create a new article, click on the "Submit Article" link on that menu.

The new article interface gives you a lot of options, but all you need to do is add a title and put something in the content area. To make it easy to find, set the state to published.

You can edit an existing article by clicking on the edit icon (this only displays to users who have the right to edit).

Template, site settings, and modules

The look and feel of your site is controlled by a template. You can change the site name, background colour, highlights colour and more by editing the template settings. Click the "Template Settings" in the user menu.

The boxes around the main content of the site are called modules. You can modify modules on the current page by moving your cursor to the module and clicking the edit link. Always be sure to save and close any module you edit.

You can change some site settings such as the site name and description by clicking on the "Site Settings" link.

More advanced options for templates, site settings, modules, and more are available in the site administrator.

Site and Administrator

Your site actually has two separate sites. The site (also called the front end) is what visitors to your site will see. The administrator (also called the back end) is only used by people managing your site. You can access the administrator by clicking the "Site Administrator" link on the "User Menu" menu (visible once you login) or by adding /administrator to the end of your domain name. The same user name and password are used for both sites.

Learn more

There is much more to learn about how to use Joomla! to create the website you envision. You can learn much more at the Joomla! documentation site and on the Joomla! forums.

Бројач посета

10825584

vremenska prognoza en[1]

dan po dan

dule u srcu

I JA SAM DULOVAC gotovo

decjastvaraonica

1

googleearth

1ff1

children

Календар

No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31