log la

log kol

log min

unicef logo

zvrk2a

bg961x180home hdr

uk

 ksmalibaner

naucnionica

250px wikipedia logo

youtube

slideshare

js

logo c

vezbanka ani

pd vis

logoczk

dusan raisic

Стоп насиљу

„Мали људи, које ми зовемо 'деца', имају своје велике болове и друге патње, које после као мудри и одрасли људи заборављају. Управо, губе их из вида. А кад бисмо могли да се спустимо натраг у детињство, као у клупу основне школе из које смо давно изишли, ми бисмо их опет угледали. Тамо доле, под тим углом, ти болови и те патње живе и даље и постоје као свака стварност.“

Деца, И. Андрић

  Сигурно, снажно и слободно дете (речима деце)

СИГУРНО

ДЕТЕ

“ Сигурно – значи да нећеш бити повређен-а.”

“ Сигурно – значи да ће се људи бринути о теби.”

“ Сигурно – значи заспати у маминим крилу док напољу бесни олуја.” 
picture1

 СНАЖНО

ДЕТЕ

“Снажно – значи скакати са високе трамбулине.”

“Снажно – значи одустајати од туче.”

“Снажно – значи отићи у школу икада ти је вољено кученце угинуло.”

 picture2

 СЛОБОДНО

ДЕТЕ

“Слободно – значи имати избор.”

“Слободно – значи да можеш имати пријатеље и веровати људима”

 picture3
  Шта је насиље?
   
Насиље се дефинише као сваки облик једанпут учињеног или поновљеног вербалног или невербалног понашања које има за  последицу стварно или потенцијално угрожавање здравља. Развоја и достојанства ученика.

Насиље може имати различите облике:

  •   Физичко насиље се односи на понашање које доводи до стварног или могућег телесног повређиванмја ученика (ударање, шутирање, гурање, шамарање, чупање, дављење, бацање, гађање, напад оружјем, ускраћивање хране, сна);
  • Емоционално насиље односи се на понашање које доводи до тренутног или трајног угрожаван ја психичког и емоционалног yдравља и достојанства ученика(етикетирање,игнорисање, вређање, уцењивање, називање погрдним именима, оговарање,подсмевање, манипулисање, застрашивање, ограничавање кретања...);
  • Социјално насиље се манифестује кроз одвајање ученика од других на основу различитости, довођење у позицију неравноправности изолацију, игнориссање, неприхватање);
  • Сексуално насиље и злоупотреба ученика подразумева њихово укључивање у сексуалну активност којој нису телесно и духовно дорасла.

Сексуалним насиљем се сматра:

  • Сексуално узнемиравање - ласцивно коментарисање, етикетирање, ширење прича, додиривање, упућивање порука, фотографисање, телефонски позиви и слично.
  • Навођење или приморавање ученика на учешће у сексуалним активностима било да се ради о контактним (сексуални однос, сексуално додиривање и слично) или неконтактним активностима (излагање погледу, егзибиционизам и слично)
  • Коришћење ученика за проституцију, порнографију и друге облике сксуалне експлоатације.

Злоупотреба ученика представља све што појединци и институције чине или не чине, а што директно утиче или индиректно шкоди ученицима или им смањује могућност за безбедан и здрав развој и доводи их у немоћан, неравноправан и зависан положај у односу на појединце и установе.

Занемаривање и немарно поступање представљају случајеве пропуштања установе или појединца да обезбеде услове за правилан развој ученика у свим областима, што, у противном, може нарушити њихово здравље, физички, ментални,духовни, морални и друштвени развој. Занемаривање представља и пропуст родитеља, усвојиоца или стараоца, односно друге особе која је преузела одговорност или обавезу да негује ученика и да обезбеди услове за његов несметани развој.

Експлоатација ученика односи се на њихов рад у корист других особа или установе (киднаповање, продаја деце, сексуална експлоатација).

Свака особа која има сазнање о насиљу, злостављању и занемаривању обавезна је да реагује.

 

Основе за успостављање процедура за реаговање у установама образовања и васпитања које се односе на злостављање ученика од стране запослених у установи постављене су ЗАКОНОМ О ОСНОВАМА СИСТЕМА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА (чл 44,45,46) и Законом о раду. Директор је одговоран за поштовање законитости рада установе и предузимање мера у складу а законом (чл 61 и чл 62, став 2, тачка 12).

 

Запослени у школи (разредни старешина, стручна служба, школски полицајац, директор) у обавези су да воде евиденцију о појави насиља.

Праћење примене Посебног протокола је у надлежности  просветне инспекције и службе стручног педагошког надзора.

„Мали људи, које ми зовемо 'деца', имају своје велике болове и друге патње, које после као мудри и одрасли људи заборављају. Управо, губе их из вида. А кад бисмо могли да се спустимо натраг у детињство, као у клупу основне школе из које смо давно изишли, ми бисмо их опет угледали. Тамо доле, под тим углом, ти болови и те патње живе и даље и постоје као свака стварност.“

(„Деца“)

 У циљу стварања климе за оптималан и безбедан развој личности израђен је Програм заштите ученика ОШ " Д.Караклајић" од насиља. Свако дете има неотуђиво право на живот, а држава има обавезу да обезбеди његов опстанак и развој.

Програм заштите ученика је обобавезујући за све који учествују у животу и раду Образовно-васпитне установе и намењен је ученицима,наставницима, директорима, стручним сарадницима, административном и помоћном особљу, родитељима и представницима локалне заједнице.

Ради што успешније реализације овог Програма заштите ученика формиран је Тим зазаштиту ученика ОШ " Д. Караклајић":

  1. Ђорђевић Ч. Данијела, учитељица
  2. Домазет Снежана, учитељица
  3. Максимовић Олга, наставник српског језика
  4. Гордана Ранић Илић,професор српског језика
  5. Мартиновић Цеца, дефектолог
  6. Милутиновић Горан, школски полицајац
  7. Кртинић Душица, педагог
  8. Русић Александра, психолог
  9. Живановић Радмила, учитељица
  10. Раловић Данијела, учитељица
  11. Рајко Симеуновић, наставник физичког васпитања

{mospagebreak}

  radovi  
     
  pano  
     
  pano1  

Бројач посета

10824509

vremenska prognoza en[1]

dan po dan

dule u srcu

I JA SAM DULOVAC gotovo

decjastvaraonica

1

googleearth

1ff1

children

Календар

No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30